Chokladpannacotta med grädde och bär

Sidor: << < (6/7) > >>

hemul:

Men du, eftersom det ändå äts bröd och du inte heller nocarbar vad jag förtår, ta lite arrowrot i såsen då. Något bindemedel borde ju råda bot på det.

Tänkte ett tag att du kanske har jättemycket vinäger i, men det kan du ju inte ha haft till pannacottan.

Bookia:

Citat från: hemul skrivet 2008.04.06 - 11:32:45
--
Det är nog sant att det är så. Har du kontakt med andra hörselskadade då?
--

Inte nu längre, jag var engagerad i Unga Hörelskadade i två år men det funkade inte för mig. Jag hamnade i en grupp som hade praktiskt taget vuxit upp tillsammans och var väldigt sammansvetsade och umgicks även på fritiden. Jag kom aldrig in i gänget och fick aldrig uppskattning för mitt arbete i föreningen så jag gick ur till slut.
Nu är jag bara stödmedlem för HRF, jag betalar mitt medlemskap men jag är inte aktiv. Så nu träffar jag inga hörselskadade alls. Medlemmarna i den lokala HRF föreningen har en snittålder på 70+, så det känns inte så aktuellt att vara med där.  :whink:

Bookia:

Citat från: hemul skrivet 2008.04.06 - 11:38:31
--
Men du, eftersom det ändå äts bröd och du inte heller nocarbar vad jag förtår, ta lite arrowrot i såsen då. Något bindemedel borde ju råda bot på det.

Tänkte ett tag att du kanske har jättemycket vinäger i, men det kan du ju inte ha haft till pannacottan.

--

Jag äter inte bröd, men min pojkvän gör det. Jag bakar bara brödet. Jag älskar att baka, det är hur kul som helst.  :yay:
Men jag håller mig borta från det, kanske att jag börja smaka små bitar när jag lyckats gå ner dessa nödvändiga 20kg. När det nu blir.  :sad:

hemul:

Jo, men du försöker ju inte äta 0 kh, så ett par g mjöl i en sås är väl inte hela världen.

Bookia:

Men....jag ska ju försöka vara strikt nu ju...  :max-shock:

Å andra sidan, så står det om IF på Eades sida att man kan gått äta SLV kost och få samma effekt som om man hade ätit ren LCHF kost.
Då kanske lite mjöl i såser inte skulle göra så stor skillnad.  :flirting:

Sidor: << < (6/7) > >>