Chokladpannacotta med grädde och bär

Sidor: << < (4/7) > >>

Vira:

Då skulle nog vi kunna få det trvligt tillsammans :smile:, jag är van att umgås med hörselskadade :whink:. En av min mans ungdomskamrater som vi träffar fortfarande är gravt hörselskadad. Sen är min ena dotter döv på ett öra. Så man är så att säga van :lol:.
Hör av dej med ett pm om du vill träffa ena kärring som är "nästan" dubbelt så gammal som du :whistle:.

Bookia:

Man är bara så gammal som man känner sig.  :whink:   Klart det skulle vara kul att träffas.

Jag har inte träffat några andra LCHFare än. Min pojkvän LCHFar också men jag tvingar honom att äta bröd med, eftersom han behöver lägga på sig lite. Glennars variant kan bara Glennart klara av, så det är tyvärr uteslutet. Så det blir att kombinera fett och kolhydrater för pojkvännen.

hemul:

Menar du att han inte byggde muskler när han åt LC? Det trodde jag alla gjorde.

hemul:

Citat från: Bookia skrivet 2008.04.06 - 10:00:57
--
Men jag är fortfarande redigt hörselskadad även med hörapparaterna, jag måste se ansiktet på de som pratar, då jag är beroende av att läsa på läppar. Jag har jättesvårt att höra om det slamras och låter runtomkring (även med bullerprogrammet) så pubar, restauranger och uteställen i allmänhet är omöjliga för mig. Jag är beroende av en lugn miljö utan massa störande biljud för att kunna vara social, men trots det är folk tvunga att upprepa vad de säger väldigt ofta.
Det är inte många som orkar så jag har blivit jätteosocial med åren. Man blir illa tvungen, men man hittar annat att sysselsätta sig med. Matlagning, programmering, handarbete, bokläsning. Men visst är det ensamt. Tyvärr.  :sad:

--

Men vad trist. Jo, jag vet att det kan bli jobbigt för alla parter med upprepningar och så. Alla har kanske inte tålamod, men vad hemskt att det är så.  :sad:

hemul:

Citat från: Bookia skrivet 2008.04.06 - 09:52:38
--
Men när han har använt vispgrädde i grytor har det skurit sig för honom med, så han vågar sig inte på pannacottan.  :crazy:

--
Men det bevisar ju min tes! Det måste vara kärlen. Själv har jag bara varit med om det när vi försökte vispa grädde i en aluminiumkastrull med en rostfri visp (det var på landet och vi tog vad vi hade). Vi trodde det var fel på grädden och åkte till affärn och bytte två gånger. De tittade väldigt konsigt på oss.  :crazy:

Sidor: << < (4/7) > >>