glomde nämna LCHF-kakan, en modifikation av mandel-morotstårtan, jag tillsatte även banan.
Sedan testade en vanlig tårtbotten den också förstärkt med banan, sällskapet gillade!
Och sedan flera plåtar viras-semla-frallorn även några av dom med banan. Ugnen var väl på 10 timmar.
jag ville testa hur det skulle fungera för studenttårtan och den HC-varianten fick alltså klart Godkänt.
Dessa mer lowcarp-varianter var ok, men nära jag inte fixar grädde, blir det lite konstigt ändå, lite bär visst, men inte riktigt en bakelsekänsla. men det får duga.
Studenttårtan ska bakas under den sista veckan , banan i degen, kiwi och hallon som fyllning har studenten och maken funderat fram.
Dessa två skulle fungera fint ihop med den lite söta banantårtan. Till det absolut grädde ( jag föreslog vanijkräm och det nickade till )
Och sedan är det tänkt en socker överdrag, vad den nu heter, en sockertäcke som blir helt slät ,lite som marsipantäcke.
Han någon av er pysslat med en sådan?
Om det inte lyckas finns det ju alltid grädde.
I morgon tar jag det lungt, kolla växter ute, vattnar, packar och går till sjukgymnasten för massage, det lär behövas efters dagens
matmaraton. Men det är också skönt när det är gjort, kart, färdigt!
oavsätt hur det känns i morgon.