Mandelmjöl på City gross

Sidor: << < (3/5) > >>

hemul:

Intressant! Det borde väl i så fall stå på påsen? Borde ju innehålla mindre fett än hel mandel då också ju. Om inte annat kan man väl titta på det.

Enligt wikipedia är det bara mald mandel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Almond_meal
Kanske är det som med det där kokosmjölet med så lite kolisar och pofiber, att de börjat sälja avskrädet men ibland inte kallar det för vad det är?  :loony:

hemul:

Because it’s just almonds, almond meal has the same nutritional profile as its nutty forebear

Det där med frysen ska jag fundera på. Slängde flera påsar mandel för att de legat i kylen så länge, köpte väl på mig nån bakperiod. Borde ju vara smartare att mala upp ett par påsar på en gång och frysa rubbet så har man. Eller iofs kunde man kanske frysa mandlarna hela, det måste ju gå!

Tina:

Jag har inte märkt att mjölet härsknar, inte det från cg i alla fall. Det från Lidl var det värre med. Alltså att sälja avskrädet dyrt är ju lureri.

Ninnan:

Det enda sättet är att mala det själv  :kungfu: Jag vet inte när jag bakade sist. Det är i varje fall längesedan..   :nod-yes:

hemul:

Det är kanske om det INTE härsknar som man ska bli misstänksam...

Precis, luren! Förresten har jag lyckats baka nåt som smakar som såna där kakor som jag *tror* heter Polarbröd och är lika i konsistensen också.

Sidor: << < (3/5) > >>