Mandelmjöl på City gross

Sidor: << < (5/5)

hemul:

Nä, det är nån standardsort som finns på ICA.

1 vita från ett frukostägg väger ungefär 36 g, eller jag räknar med det i alla fall.

De första jag gjorde med hela ägg och pofiber blev bra också. Men jag gillade de här bättre för de blev mer osöta (mindre mjöl per kaka) och dessutom nästan kalorifria.  :lol:

Sorla:

Jag såg ett recept på något bröd på Kif där hon uteslöt allt fett i brödet. Det blev luftigare menade hon. Fettet kan man spara till att lägga på istället. Det ger ju dig mer utrymme för gott pålägg dessutom, om du också tänker så. Men du kanske redan har insett det såg jag och struntar i att försöka sätta i fett på slutet?

hemul:

Ja, det blev faktiskt bra utan fett. Kanske var lite för mycket vita dock. Det var lätt att "bre igenom" om smöret inte var mjukt nog. Men jag gjorde dem för tunna också, man ska nog slösa lite mera.

Sorla:

Vad hade du för fart på ugnen? Jag är lite sugen på att prova idag, om energinivån håller sig uppe. Kanske man bara ska göra typ 10 kakor då, och lite mindre äggvita, då borde de inte flyta ut så mycket.

hemul:

Vet inte, antagligen 175, brukar köra på det. De flöt inte ut, det var jag som smetade tunnt av gammal vana. Men det här är så "snålt" så man kan nog unna sig tjocka och jag tror det blir godare så också.

Men du har väl annat mjöl? Det verkar ju som alla kokosmjöl är olika, så du får nog experimentera du också. Den där första blandningen blev alltså väldigt fast, inte en smet.

Sidor: << < (5/5)