Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.26 - 07:33:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 163 164 [165] 166 167 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2083910 gånger)
0 Medlemmar och 34 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2460 skrivet: 2012.01.01 - 20:58:32 »

Kom på en möjlig orsak till att jag är "lätt". Jag har aldrig haft varken mycket midja eller höfter (när jag var smal alltså). Pojkaktig figur borde ju göra att en kvinna blir förhållandevis lätt. Upptill hade jag kvinnliga former, men var "rak" nedanför. Avsaknad av breda höfter gör nog några kilo. Fortfarande är magen högre än höfterna är breda. Jag är alltså tjockast från sidan. Så har det varit hela tiden. Har inte så himla feta lår heller. Klart de är feta, men inte alls så där som många kvinnor får.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #2461 skrivet: 2012.01.01 - 21:11:09 »

Jag är inte så stor upptill men har alltid varit rund om baken. Jag har 8 kg kvar. Och du har nog rätt, motion kan göra susen. Jag har köpt ett promenadband för det blir inte av att gå ut och promenera.Särskilt nu på vintern när det är mörkt och ganska halt och vägen är rätt smal. Har börjat lite smått men ska öka på eftersom. Om det inte funkar på vikten så får jag väl ge mig. Men fortsätta gå på bandet ska jag göra. Det är ju viktigt för hälsan.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2462 skrivet: 2012.01.01 - 21:16:42 »

Hoppas det funkar.  :rose:

Jag hoppas jag orkar kämpa på till ungefär 75 kg. Sen får vi se om jag fortsätter räkna kalorier eller hoppas att det går den naturliga vägen. Jag vill verkligen röra mig mera (har såna intressen), så när jag kan kommer jag att göra det.
Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #2463 skrivet: 2012.01.01 - 21:22:59 »

Tack. Ja, det hoppas jag också. Hoppas det funkar för dig också. Du har verkligen kämpat bra, så du klarar säkert ditt mål. En ros till dig också. :rose:
Nu är det läggdags för mig, har varit ledig mellan jul och nyår (slappat, eller chillat som min 13-åriga dotterdotter säger) men imon är det jobb igen och upp kl. 4.45. Gonatt. :yawn:
Loggat
Affe
Sr. Member

Smörklickar: 6

Antal inlägg: 431

Hemsida
« Svara #2464 skrivet: 2012.01.01 - 21:35:58 »

Jag är inte så stor upptill men har alltid varit rund om baken. Jag har 8 kg kvar. Och du har nog rätt, motion kan göra susen. Jag har köpt ett promenadband för det blir inte av att gå ut och promenera.Särskilt nu på vintern när det är mörkt och ganska halt och vägen är rätt smal. Har börjat lite smått men ska öka på eftersom. Om det inte funkar på vikten så får jag väl ge mig. Men fortsätta gå på bandet ska jag göra. Det är ju viktigt för hälsan.
Skaffa hund....det bästa som finns...oavsett väder skall jycken ut...i dag var det underkylt regn och snö....glashalt :flirting:...gick 8 km med Affe....helt slut efteråt men jäklar vad skönt ( Använder "runkeeper")....såg tom tre hjortar som skuttade över åkern, hörde även fiskgjusar...livskvalitet  :nod-yes:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2465 skrivet: 2012.01.01 - 21:37:24 »

Föredrar att vara i form INNAN jag skaffar hund. Annars blir det nog inget bra, varken för hunden eller mig.  :shake_head:
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #2466 skrivet: 2012.01.01 - 22:05:08 »

Jag har haft hund men är fortfarande förvissad om att jag inte vill gå ut när hunden vill det..  :redface:
Idag hade jag tänkt gå ut men det har regnat hela tiden..
Jo visst är det bra med hund men har man blivit lat och egotrippad så är katten bra. Det räcker att öppna dörren..
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2467 skrivet: 2012.01.01 - 22:09:27 »

Kan man ju med hund också om man bor på bonnlandet som du.  :lick:
Loggat

Affe
Sr. Member

Hemsida
« Svara #2468 skrivet: 2012.01.01 - 22:12:17 »

Jag har haft hund men är fortfarande förvissad om att jag inte vill gå ut när hunden vill det..  :redface:
Idag hade jag tänkt gå ut men det har regnat hela tiden..
Jo visst är det bra med hund men har man blivit lat och egotrippad så är katten bra. Det räcker att öppna dörren..
Det är ju det jag gillar med hund...antingen går man ut med jycken...eller så får man jäkla jobbigt inne med vissa illaluktande högar...och pölar av gult :flirting: samt när man ser lyckan i ögonen på sin hund ...kopplet framme....det är kärlek det :inlove:
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #2469 skrivet: 2012.01.01 - 22:43:59 »

Jag tyar inte med att kämpa för kärlek!   :look_down:

Jo, jag kunde öppna dörren och han rastade sig själv  :blush:
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2470 skrivet: 2012.01.02 - 08:43:44 »

Blev ingen langprommis igar for vi var o lamnade yngsta dottern hos "plastfarmor o farfar" dar hon ska bo tills torsdag (med kusinerna) men annars forsoker jag (med runkeeper!) att ta en pa ca en mil varje helg. Och sen 2 pa ca halvmilen pa tisdag och torsdag nar jag ar ledig och om min kompis kan. Jag hade lanehund i somras och det var harligt, varje dag ca 3-4 km. Tills jag blev hundbiten och han i benet och inte fick rastas mer an 5 min at gangen.  :sad:

jag vill garna ha hund men jag har inte tillracklig tid, och pengar till det nu.

Fast jag har besvar med den dar bulan pa innanlaret om jag gar for lange. Lyckligtvis ska jag till kirurgen imorgon, for forsta besoket! Hoppas det inte tar for lang tid sen!

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2471 skrivet: 2012.01.02 - 12:34:51 »

Oj vad spännande! Jag vill veta allt!
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2472 skrivet: 2012.01.02 - 13:07:15 »

Det ska ni fa, om ni vill eller inte. Mitt satt att banta ner ett kg pa en dag!  :lulz:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2473 skrivet: 2012.01.02 - 13:57:17 »

Jag hoppas du får bli kvitt den där bulan snabbt!

Jag funderade på att skriva "knöl", men så tänkte jag att det kunde missförstås.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Affe
Sr. Member

Hemsida
« Svara #2474 skrivet: 2012.01.02 - 14:10:59 »

Jag hoppas du får bli kvitt den där bulan snabbt!

Jag funderade på att skriva "knöl", men så tänkte jag att det kunde missförstås.  :flirting:
:clapping:
Loggat

Sidor: 1 ... 163 164 [165] 166 167 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544