Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.01 - 13:25:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kitavaborna  (läst 10611 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« skrivet: 2010.06.29 - 04:35:48 »

Ni vet, folket som paleogurun Staffan Lindeberg studerade. Det var/är ju friska, inga hjärtinfarkter och ingen cancer så långt ögat ser. Men det här har ni nog aldrig hört förut - 80% av dem röker!  :shock:

Vad ska man tro om det?  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Lisbeth
Hero Member

Smörklickar: 21

Antal inlägg: 677

« Svara #1 skrivet: 2010.06.29 - 08:15:31 »

Fortsätt blossa  :jump_smoke:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2010.06.29 - 15:57:06 »

Kwasniewski säger nånstans att felaktig kost är mycket farligare än att röka. Kanske har han rätt (igen) då.
Loggat

Lisbeth
Hero Member

« Svara #3 skrivet: 2010.06.29 - 16:26:19 »

Det tror vi på
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2010.06.29 - 16:52:15 »

Röker du? :whistle:
Loggat

Lisbeth
Hero Member

« Svara #5 skrivet: 2010.06.29 - 21:37:12 »

Yes, av födsel o ohejdad vana  :whink:
Loggat
Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #6 skrivet: 2010.06.29 - 21:43:22 »

Kwasniewski säger nånstans att felaktig kost är mycket farligare än att röka. Kanske har han rätt (igen) då.
Varför inte? Kollade på "Super size me" på tv förra veckan, eller när det nu var. Killen fick ju andningsbesvär och tryck över bröstet av McDonalds-maten. Eller snarare den dåliga kosthållningen. Så ja, det kan jag visst tänka mig. På sätt och vis. För sen kommer ju alltid diskussionen om vad som är bra kosthållning, och vad som inte är det.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
thehobbit
Jr. Member
**

Smörklickar: 2

Antal inlägg: 57

« Svara #7 skrivet: 2010.07.05 - 20:27:46 »

vad röker de då?
Läste nåt förut (var???) att ren tobak (cigarrer mm) är mycket mindre skadligt
än cigaretter som har behandlats på "konstgjord" väg...

Fast jag har ingen riktigt koll på var jag hört/läst det.... :smack_head:
Loggat
Corny

« Svara #8 skrivet: 2010.07.05 - 21:02:30 »

Cigarrer är ju mindre skadligt av den anledningen att man i allmänhet inte drar halsbloss på dem. Man rullar liksom runt röken i munnen. Drar man halsbloss på en cigarr, är den däremot mycket, mycket farligare att röka än en cigarett.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2010.07.05 - 22:05:48 »

:wave:
Loggat

kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2010.07.05 - 22:46:22 »

På tal om rökning... måste bara berätta om något yberhemskt jag var med om i helgen.
jag var på bröllopsfest, något som var helt underbart! bruden och brudgummen var så vackra  :inlove: men däremot så blev jag väldigt chockad av en av gästernas beteende!...

kvinnan i fråga är gravid. hon drack sig snudd på redlös och kedjerökte genom hela kvällen!  :max-shock: :eek: :shock:.... trodde inte att sådant existerade längre???! till råga på allt så skulle kvinnans pojkvän (fadern till barnet) köra hem henne och sig själv på kvällen.. och även han hade druckit kopiösa mängder alcohol!??  :eek: :max-shock: :angry: jag förstår inte hur follk kan göra något sådant??!!!  :so_mad: :so_mad: hur fan tänker man??  :kungfu: :guns:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

« Svara #11 skrivet: 2010.07.06 - 03:18:51 »

På tal om rökning... måste bara berätta om något yberhemskt jag var med om i helgen.
jag var på bröllopsfest, något som var helt underbart! bruden och brudgummen var så vackra  :inlove: men däremot så blev jag väldigt chockad av en av gästernas beteende!...

kvinnan i fråga är gravid. hon drack sig snudd på redlös och kedjerökte genom hela kvällen!  :max-shock: :eek: :shock:.... trodde inte att sådant existerade längre???! till råga på allt så skulle kvinnans pojkvän (fadern till barnet) köra hem henne och sig själv på kvällen.. och även han hade druckit kopiösa mängder alcohol!??  :eek: :max-shock: :angry: jag förstår inte hur follk kan göra något sådant??!!!  :so_mad: :so_mad: hur fan tänker man??  :kungfu: :guns:
Nä, kwidell! Förlåt mig, men det var inte apropå rökning. Det var apropå alkohol! För övrigt måste jag nog säga att två av gästernas beteende var ganska så anmärkningsvärt, faktiskt. Åtminstone enligt normen.

Med risk för stor misshandel här (på mig alltså), så kan jag säga att jag någonstans förstår dessa bröllopsgästers beteende, även om jag tycker att det är för j*vligt i båda fall. Jag tror, ärligt talat, att dessa två någonstans har blivit "tvingade" att behålla sitt barn. Det är inte deras egen önskan att få barn, men någon/några har berättat för dem om hur "underbart" det är. Dessutom kanske någon har snackat om det åldersrelaterade. (Här menar jag att vi alla blir äldre och äldre och att vi kanske inte får en chans till. Det sistnämnda är det ofta syskon och blivande mor/farföräldrar som berättar). Alltså har de valt utifrån andras önskningar, och inte enligt deras egna. Därmed detta beteende.
Jag tycker att det är helt ok om man går på fest som gravid och tar ett glas vin eller två, men att supa sig redlös (fast vi kanske ska ta med i beräkningen här att gravida kvinnor blir fullare fortare, pga skyddsmekanismen som kroppen har givit oss) är inte ok.
Det är heller inte ok att sätta sig i en bil som blivande far och skjutsa hem sin blivande familj onykter. Det sistnämnda tycker jag på sätt och vis är värre. Det är inte bara det att man som fyllekörare riskerar sitt eget liv, man riskerar dessutom dels den som sitter i bilen, samt eventuellt andra som är ute och kör. Var det någon som stoppade honom? Eller lät ni honom åka?
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2010.07.06 - 03:40:58 »

tyvärr så var det ingen som stoppade honom. när väl jag insåg att han menade allvar med att köra så hade de redan åkt.  :fork_off: maken och jag funderade på att ringa polisen. men då vi inte hade något registreringsnummer eller bilmärke så var det inte mycket vi kunde göra.  :sad:

de är båda runt 30-35 skulle jag gissa.. så det är fullt möjligt det du säger att de egentligen inte vill ha barnet. men det är fan ingen ursäkt!  :angrywife:... alcohol och cigaretter hör inte hemma i bilden när man e gravid!  :smack: oavsett om man vill ha ungen eller inte!...  det är i alla fall min åsikt.
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Corny

« Svara #13 skrivet: 2010.07.06 - 04:45:40 »

Så synd att ni inte hade bilmärket. Fast å andra sidan kanske det var bra för kompisfriden? För då slapp ni ju bråka med era vänner.
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2010.07.06 - 05:13:25 »

jo man hamnar ju i en rätt knivig sitts där allt!  :sad: men för någon som mig, som faktiskt vill ha barn. är det fullständigt oförståeligt att man kan göra så?!  :sad:  jag blir så oerhört ledsen och arg när jag ser det.. och tänker på hur det barnet kommer få det som liten?.. om föräldrarna uppvisar denna brist nu..... vad händer då när barnet väl är fött?  :sad: ... det borde fan införas "körkort" för att få skaffa barn och husdjur!  :angrywife:
Loggat

Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544