Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 10:11:09 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 231 232 [233]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 930941 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3480 skrivet: 2019.05.06 - 19:56:43 »

Jag hade en sån där aktivitetsmätare på mig. Så då mättes alla aktiviteter. Men det satte press på mig och kändes så negativt om jag inte kunde röra mig pga migränen. Jag hade en lite mätare som heter Misfit, som man kunde bära på armen eller i kläderna. Dessutom vattentät. Men min man fick den sen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3481 skrivet: 2019.05.07 - 02:03:38 »

Jomen det förstår jag. Jag skiter i allt vardagligt. Och i allt svårmätt. Typ jag sätter inte på Runkeeper om jag går i skogen. Med mitt nya upplägg är det kanske frestande att göra det. Man jag har nästan trampat sönder en hälkudde (säger doktorn) och det är jävligare än när jag verkligen trampade sönder den för några år sedan, så gångaktivitet är på så låg nivå att det kvittar och kommer nog att vara så ett år framåt. Och vid det laget är jag ju redan smal och behöver inte bry mig längre.  :bg:

Seriöst, jag tror man ska hålla mätandet på en rimlig nivå. Annars blir man fnoskig. Koll på de stora och regelbundna grejerna, skit i resten. Kanske inte blir helt rättvisande, men det får man ta.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #3482 skrivet: 2019.05.10 - 16:01:12 »

Det är ju helt fantastiskt Sorla!  :yay:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3483 skrivet: 2019.05.12 - 13:51:56 »

Det är ju helt fantastiskt Sorla!  :yay:
   :smooch: Jag kan bara instämma!

Nu kan jag pricka av test av tältnatt och en heldag vandring i svårknatad skog med stora höjdvariationer och tjock jättemjuk mossa som kändes som att gå i tjockmattan på skolgymnastiken. Började ana skallebang under promenaden och tog mina Naproxen. Huvudvärken backade. Idag lite dagen efter, men några till Naproxen och kaffe fick det sista att backa undan. Känner mig trött men helt ok. Det här är banne mig ett mirakel! Halleluja! :yay:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3484 skrivet: 2019.05.12 - 15:40:45 »

Gesundheit!  :cheers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3485 skrivet: 2019.05.12 - 17:41:41 »

Ich war gestern auf einer Rave-Party. Ich fühle immer noch die Stimmung.  :cheers: :blush:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3486 skrivet: 2019.05.13 - 20:15:55 »

Ich war gestern auf einer Rave-Party. Ich fühle immer noch die Stimmung.  :cheers: :blush:


Hrmm, det där vet jag med bestämdhet att jag icke har skrivit själv. Hemul, har du klåfingrat i min text?  :lulz:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3487 skrivet: 2019.05.13 - 20:36:50 »

Shit.   :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3488 skrivet: 2019.05.14 - 07:21:09 »

 :crazy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 231 232 [233]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544