Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.09 - 17:16:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 193 194 [195] 196 197 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1066809 gånger)
0 Medlemmar och 19 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2910 skrivet: 2015.03.10 - 21:18:41 »

:lol:   Hoppas att du slipper Snippskav när du ska cykla så mycket.  :smile:

 :lol:

Ja 14 km. Var det inte enkel väg jag skrev? Och sen bägge vägarna när jag har fått upp flåset och styrkan. Precis så tänkte jag. Men att köra blöjbralla utan trosor känns ohygieniskt.  :nonono:

Jag fick inte snippskav igår, men öm i aschlet i sittbenen.  :tongue_wag: Fast sånt ömt brukar ge med sig bara man blir lite van. Eller så domnar den lilla stackaren bort.  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2911 skrivet: 2015.03.10 - 22:24:21 »

Har man trosor missar man hela grejen med blöja ju. Du får ha två par så du kan tvätta. Det jag tycker är lite äckligt är att de brukar vara impregnerade med baktariedödande medel. Låter inte så nyttigt.

Nä, du vänjer dig nog. Du ska ju inte cykla Vättern liksom.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2912 skrivet: 2015.03.10 - 22:59:40 »

Nä, jag tror verkligen inte att det är nyttigt att sitta och gnussa bakteriedödande medel. Vad är grejen liksom? Nä fy, här behålls trosorna på.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2913 skrivet: 2015.03.10 - 23:12:16 »

Vadå? Använder du cykelbyxor?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2914 skrivet: 2015.03.10 - 23:41:08 »

Jag kommer göra det när jag har skaffat ett par nya.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2915 skrivet: 2015.03.11 - 00:55:33 »

Då så. Då hinnar jag övertyga dig om att du inte ska ha trosor innan du gör bort dig.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2916 skrivet: 2015.03.11 - 02:20:58 »

Inte en chans.  :nonono:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2917 skrivet: 2015.03.11 - 09:10:41 »

Men då är det ingen idé med cykelbyxor. Då kan du lika bra köpa ett gelöverdrag eller nåt. Fast du vill väl visa upp ändan i lycra förstås. :rolleyes:

Det är faktiskt skönt. Och det är väl inte mer ohygienskt än att ha underbyxor? Inte är det oanständigt heller. Blöjan skyler ju de ädlare delarna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2918 skrivet: 2015.03.11 - 13:37:27 »

Jag har redan gelöverdrag. För de kortare turerna. Varför gör man inte bara cykelsadlarna så det går att sitta på dem, direkt från början?!?

Skillnaden är ju stor mellan cykelbrallor och ett par trosor. Trosorna tvättar man ju efter ett träningspass. Cykelbrallor gissar jag tar allt för lång tid att torka efter tvätt att det inte blir praktiskt genomförbart. Jag har såna tunna silkiga trosor från Newbody, så de skaver inget. Plus att de inte innehåller något som kan skada snippans känsliga delar.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2919 skrivet: 2015.03.11 - 14:29:48 »

Nä, det tar inte lång tid. Har du inte tumlare eller skåp? Alla har inte så tjock vaddering heller. Mina skönaste var tunna, de lufttorkade över natten.

Grejen är nog att vanliga människor cyklar för mesigt. Tar man i ordentligt vilar ju tyngden mer på benen än på sadeln.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #2920 skrivet: 2015.03.11 - 19:31:24 »

Jag har en bred sadel, gelöverdrag och fårskinnsöverdrag. Dessutom cykelbyxa med blöja. Ändå fick jag snippskav som tog flera månader att läka. Var t.om. till gyn och fick kortisonsalva. Den hjälpte bara delvis. Men för 1 månad sedan beställde jag Silversalva och si den, den hjälpte! Men ett litet ärr blev det. Nu vet jag inte om jag vågar cykla i sommar.  :sad: Jag får kanske lov att stå och cykla. :tongue:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2921 skrivet: 2015.03.11 - 19:36:55 »

Fy så gräsligt!  :max-shock: Hade du trosor under?

Ni vet väl att man ska smörja in skrevet också? Förr använde de vaselin men nu finns det speciell skrevkräm. :biggrin1:
http://www.wiggle.co.uk/chamois-cream-1/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2922 skrivet: 2015.03.11 - 19:42:59 »

Beritts, det tror jag blev för tjockt. Skulle tro att det var därför du fick sår. Men konstigt att det var så svårt att läka! Visst brukar man ha bra läkförmåga i underlivet?  :blink:

Så du menar seriöst att man ska vara troslös i cykelbyxor, Hemul? Jag tänker ändå prova med mina fina silkiga trosor. Blir det skav kan jag överväga ett troslöst underliv i mitt  nya cykelliv.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2923 skrivet: 2015.03.11 - 21:14:12 »

JAAAA! Tror du de smörjer in den där cremen på kallingarna eller?   :club:

Det är seriöst ingen problem. Det är bekvämt och blöjan döljer ju det man vill dölja.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2924 skrivet: 2015.03.12 - 18:38:38 »

Det är synd om mig förresten. Här har jag kämpat hela vintern och cyklat trots snö och is och så snart de här underbart soliga dagarna kommer går jag och blir förkyld. Nu blir det väl inten mer sol före midsommar.  :sadsad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 193 194 [195] 196 197 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544