Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.08 - 14:35:24 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 168 169 [170] 171 172 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1065613 gånger)
0 Medlemmar och 25 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2535 skrivet: 2013.09.23 - 14:54:54 »

Antagligen för att jag är pantad.

Eller för att jag är lat. Migränen kom ju tillbaka. Jag käkade inga mängder som innan LCHFstarten. Men lite ibland. Typ några ggr/vecka en macka eller om någon hade bakat och såsen på jobbet. Bekvämlighetsnivå liksom. Men det är slut med det nu under en testperiod.


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2536 skrivet: 2013.09.23 - 15:11:28 »

Jag har också börjat slarva till sist. Blev rätt många glassar med medföljande strut i somrar.

Problemet för mig är att jag inte känner någon omedelbar effekt om jag äter något "dåligt". Det gör väl inte du heller va? Ändå blev jag frisk när jag uteslöt allt det där. Svårt att veta då vad det var som var viktigt. Inget spannmål? Mindre kolhydrater totalt? Socker tror jag inte på i mitt fall eftersom jag äter mer både glass och godis på LC än jag gjorde innan. Då tänkte jag aldrig på det.

Att jag äter det ibland nu beror nog mest på att jag vill vara obstinat, unna mig, hoppa över skaklarna. Skulle hellre ta en macka, men det törs jag inte för det skulle mycket lättare kunna slinka in i den vardagliga kosthållningen. Jo och så beror det nog på att jag ju är mer aktiv nu, far runt på stan hela tiden. Det är ju mysigt att sätta sig nånstans och äta eller dricka något. Mat och sprit är jag för snål för, läsk går bort, tycker inte ens speciellt mycket om det, skulle var en cola med is och citron då. Så då blir det en glass som ju tar en stund att slicka i sig också. Kostnadseffektivt liksom.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2537 skrivet: 2013.09.23 - 20:45:37 »

Ja det är lurigt det där. Hälsoeffektrtna av att hoppa över skaklarna kommer efter liksom. Och jag kan inte heller säga vad som ger vad. Jag äter inga mängder socker. Ett par tre stycken godispraliner på lördan. Eller en glass på stan. Eller en kanelbulle eller kladdkaka om någon har gjort sig till och bakat. Smörgåsar ska du passa dig för. Ett tag blev det nästan en vana att ta en macka när jag kom hem efter jobbet. Och ibland blev det mackfrossa! Inte bra alls!

Men nu skippar jag som sagt gluten helt. Inte en gnutta får det bli under testperioden. Om det Visar sig att jag inte kan äta det får jag prova mig fram sen hur illa det är. Om det går att få sås eller soppa som är redd. Eller en enstaka glasstrut. Men det är en mycket senare fråga.


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2538 skrivet: 2013.09.30 - 07:32:30 »

Nu närmar det sig och det ska bli så skönt att få det överstökt. För ett par veckor sedan hade jag så ont i nacken att armarna kändes riktigt bra på kuppen. Då tänkte jag att det kanske inte behövdes någon operation i alla fall. Men nu värker det så jag kan bli knäpp. Ska bara jobba mig igenom 3 dagar här. Sen blir det vila och rehab i 4 veckor minst. Ungarna får börja laga middag och hänga tvätt.  :yay:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2539 skrivet: 2013.09.30 - 08:56:47 »

Får vi hoppas att det funkar jättebra då!  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2540 skrivet: 2013.09.30 - 09:59:25 »

 :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2541 skrivet: 2013.09.30 - 10:16:23 »

4 veckors ledigt lär ju funka ivf!  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2542 skrivet: 2013.09.30 - 12:52:43 »

Jepp! Särskillt som pappa pratar om att vi ska åka till Thailand under tiden ett par veckor.  :lol:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #2543 skrivet: 2013.09.30 - 21:52:01 »

Hoppas verkligen att det blir bra efter op.

Och att du får op-fritt denna gång i Thailand...
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2544 skrivet: 2013.10.01 - 08:44:25 »

Tack Ursprungsliv! Det hoppas jag med. Innerligt. På båda meningarna.  :nod-yes: :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2545 skrivet: 2013.10.02 - 14:19:58 »

Nu är jag inne på sista självande timmen här på jobbet. När datorn är nerpackad och frånvarohanteraren aktiverad blir det yoga och till sist transport hemåt. Jag har fjärilar i magen trots att det inte är förrän imorgon.  :blush: Ikväll ska det duschas med descutan så håret blir som svinto, och bäddas rent i sängen och nytt rent nattlinne på. Imorgon bitti dusch igen och nytvättad stass från topp till tå. Jag hoppas någon av er kan hålla mig lite virtuellt i handen imorgon förmiddag. Det skulle kännas skönt.  :nod:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2546 skrivet: 2013.10.02 - 14:39:10 »

varför ska håret tvättas med det där konstiga medlet? ska du opereras i skallen?

Tänker på dig!!! det kommer att gå bra!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2547 skrivet: 2013.10.02 - 19:06:02 »

Hon är säkert ett specialfall. Massor med mikrober på'na. 

Jag håller handen!  :wave:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #2548 skrivet: 2013.10.02 - 19:46:46 »

Jag håller också handen.  Och skickar en styrkekram.  :bearhug:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



SV:
« Svara #2549 skrivet: 2013.10.03 - 10:13:09 »

Tack sötisar. Jag tänkte på er när jag låg där o var som värst nervös. Det har gått jätte bra. Väntar på maken med en isblåsa på armbågen och en massa papper med förhållningsorder.


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 168 169 [170] 171 172 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544