Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.08 - 07:28:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 163 164 [165] 166 167 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1065261 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2460 skrivet: 2013.07.04 - 21:00:04 »

 :yawn: Nu ska jag snart gå och knyta mig. Har precis klarat av veckohandlingen, sittandes vid köksbordet. Kassarna kommer imorgon kväll. Något som mer kommer i morgon kväll är två barn som varit på annan ort. Jag längtar efter de små grynen. Fast det har varit skönt att ha dem utlokaliserade blir det härligt att få tillbaka dem igen.  :grouphug: Morsan kommer också, med hundarna. Samtidigt som vi är kattvakter åt två Raggdolls och har vår egen svenska värgkorsningskisse. Det kommer bli intressant.  :blink:

Store sonen och svärfar har med gemensamma krafter bytt ur vår ruttna spalje, som delar av vår tomt och rabatt med grannarnas dito. Så fantastiskt härligt att sånt görs medan man jobbar. Har inte behövt engagera mig öht med det. Bara flagga upp behovet.  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #2461 skrivet: 2013.07.04 - 21:03:29 »

Låter härligt!  :biggrin1:

Skulle det inte funka med ragdollsen posta dem hit, jag älskar katter.  :flirting:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2462 skrivet: 2013.07.05 - 12:22:30 »

Det får vi se hur det går. Raggisarna och vår kisse funkar bra. De fräser mest för formens skull. Killraggaren följer gärna vår Isa. Eller om det är tvärtom. Tjejraggisen är väldigt revirdriven, så hon är försiktigare. Men det ska bli spännande när morsans två ettåringar kommer. De är vana vid katter. Men har aldrig träffat två så håriga och stora katter. Raggarna är större än vovvarna. Återkommer efter helgen med rapport. Eller på söndag om jag får tid över.


Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #2463 skrivet: 2013.07.05 - 20:22:18 »

Hahahaha snälla rara kan du inte ta kort när raggisarna skrämmer vettet ur de små hundarna!?!  :lulz:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2464 skrivet: 2013.07.06 - 06:09:48 »

Ska göra mitt bästa. Får se om det lyckas. :-D


Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2465 skrivet: 2013.07.06 - 09:17:02 »

Är rag dolls väldigt stora katter alltså?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2466 skrivet: 2013.07.06 - 19:20:38 »

inte speciellt men FLUFFIGA! långhåriga typ
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2467 skrivet: 2013.07.09 - 10:15:52 »

Hannen är stor och tjock. När han lägger sig ner flyter han ut så han blir alldeles platt och rund som en hårig pannkaka.  :tongue:

Överlag gick lördagen bra. Raggarna höll sig på avstånd och vår kisse brydde sig inte. Hon är van vid det mesta och lade sig bekvämt till rätta på en av solstolarna. Jyckarna brydde sig inte heller om katterna, men det fattade inte raggarna. De var väldigt skeptiska. LillFian tog honan i famnen, vid ett tillfälle när hon vågade sig fram, och satte sig på en av stolarna. Då kom en av vovvarna och ville hälsa och vara med i famnen. DÅ blev det livat, för honan blev skiträtt och flög ur Fians knä med en rivstart. LillFian tjöt och katten var borta. Men hon hade lite tur ändå. Det blev bara ett väldigt ytligt rivsår med uppfläkt hud på några cm i handen. Rengjorde med tvål och vatten och satte plåster så lugnade hon sig sen.

Jag har dagjour den här veckan. Innebär sjukt tidiga morgnar. Kliver upp tio i fem och det gillas inte alls. För att ha en rimlig chans att klara det utan migrän går jag och lägger mig kl 21.00. Värdelöst tråkiga kvällar. Inatt sov jag dessutom oroligt. Isa (vår egen katt) låg inte på mina fötter. Hjärnan hade nog fullt upp med att fundera över varför hon inte gjorde det.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #2468 skrivet: 2013.07.09 - 14:18:30 »

Jaha ett-noll till jyckarna då, det var ju inte väntat.  :tongue_wag:

Jouren är bara denna veckan hoppas jag.....
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2469 skrivet: 2013.07.18 - 07:08:19 »

Och nu går jag på sista dagen innan semester i 3 veckor. :-)


Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #2470 skrivet: 2013.07.18 - 08:50:25 »

Härligt. Hoppas att du får bra väder.  _
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2471 skrivet: 2013.07.18 - 11:13:28 »

Ska du göra nåt speciellt eller bara vara hemma?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2472 skrivet: 2013.07.18 - 18:22:53 »

Först ska vi åka till Finland och vårt lilla pörte i två veckor. Sen hem och studsa vidare till Dalom och lilla mor för en vecka. Och NU har min semester startat! Lycklig e jag! :-)


Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2473 skrivet: 2013.07.18 - 20:38:45 »

Skönt för dig, men tråkigt för oss!  :club: :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2474 skrivet: 2013.07.18 - 21:12:55 »

Hälsa Finland och Dalarna, fina adresser båda två  :nod-yes:!
Loggat
Sidor: 1 ... 163 164 [165] 166 167 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544