Fortfarande ingen katt.
Mamman började jama efter ungarna som har försvunnit en efter en. Så vår lilla får kanske stanna någon dag till. Nåja, man stressar inte fram kvalitet.
För övrigt har denna vecka inneburit jobbiga morgnar. Jour på dagarna vilket innebär upp kl 5, iväg och stämpla in, helst med frukost i magen kl 06.30. Och sen jourutryckningar på jobbet hela dagen och tro att man ska hinna lite på eftermiddagen när man kommer hem lite bättre tid än annars. Det har inte blivit så. Jag har bara däckat, helt slut.
Igår mådde jag så himlans bra. Jag blev givetvis lite misstänksam, för att må så bra brukar förebåda en jobbig dag, dan efter. Mycket riktigt började migränen smyga sig på redan i bilen i morse. Men tack vare att jag redan var misstänksam hann jag bryta av bra med Zomig. Men oj, vad trött jag har varit! Men peppar, peppar känns det hyffsat nu. Förutom att ena näsborren rinner och det kliar i halva ansiktet. Det är väl en massa mögelsporskit i luften kan jag gissa. Efter allt regnande och nu sol och vind vore väl inte det helt omöjligt. För att det skulle vara en förkylning på gång vägrar jag ens tänka. Jag hoppas ju få en stund i skogen och leta svampar i morgon förmiddag. Jag ska lära mig hitta kantareller har jag täkt mig.