buljonger

Sidor: << < (7/10) > >>

hemul:

Du pratar ju om det NU.  :rolleyes:

idalinda:

Din sitat hade jag skrivit den 14. maj och det är ju en evighet sen  :rolleyes:

Tina:

Igår kokade jag tre höns till en helt ljuvlig buljong. Tyvärr läste jag inte på här och på gamla fettskrämd att jag skulle lägga tillbaka benen när jag tagit bort köttet. Det blev ok ändå. Nu är jag i farten igen med fläsklägg och älg. Fick en säck ben till hundarna igår men kunde inte låta bli att lägga beslag på några själv för att testa. Spännande det här. Nästa grej blir lammbuljong. Köpte en stor påse på Willys förra veckan för 5 kr/kg. Ja inte själva Wilys alltså utan Sandströms som hyr in sig där. Vad kan man använda lammbuljong till?

idalinda:

jag har blandat buljonger rätt friskt och hittils har vi accepterat allt förutom köttbuljong i fisksoppa. :puke1:

hemul:

Sås till lammkött kan man använda lammbuljong till.  :bg:

Jag vet inte, men jag tycker lamm har lite för speciell smak för att blanda. Gillar inte att dricka lammbuljong heller. Men det är jag.

Jag har en evighetslammbuljong. Tycks alltid får mer än som går åt. När jag kokar nytt lamm kokar jag det i all gammal buljong jag har i frysen. Den jag har nu har nog varit med en 3-4 kok nu och börjar bli väldigt kraftig. :tongue:

Sidor: << < (7/10) > >>