Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.01 - 07:30:33 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 26   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Noras väg ..  (läst 219224 gånger)
0 Medlemmar och 28 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #135 skrivet: 2010.01.19 - 23:35:05 »

vissa morgon har man lust att klippa håret också  :shy:
Loggat
Nora
Hero Member

Smörklickar: 7

Antal inlägg: 532

Hemsida
« Svara #136 skrivet: 2010.01.20 - 00:23:26 »

Ja, jag kanske skulle raka benen  ..  :rolleyes:   :lmao:

Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #137 skrivet: 2010.01.20 - 00:51:33 »

Idag (ja, jag kanske skulle skrivit igår ..) har det varit en sån där underbar dag  :dancing_chicken:

Stod upp samtidigt med gubben min, vid sextiden ..  och åt en omelett på ett ägg och grädde ..

Började på ett recept som egentligen skulle bli pannkakor ... men efter två rågade matskedar med fiberhusk.. som gjorde smeten till en deg ..  :eek:  tänke jag att nej, för sjutton.. idag blir det en variant av Hemulbröd  :cool:

Geggade i philadelphia, äggulor, vispade vitor, bakpulver och smör i en salig oordning i den där pannkaksdegen ... orkade med konststycket att gnida ut det hela på bakpapper efterhand...
Stekte ... och fann att de blev alldeles utmärkta  :clapping: :yay:

Det hela tog sin stund ... men nu har jag såna där brödpannkakor i frysen .. så behändigt!  :lol:

Vid elvasnåret någonstans blev jag hungrig .. tog en brödpannkaka med smör, ost och salami .. samt en kopp kaffe med grädde ... Det var jättegott!  :lick:

Efter lite utevistelse där jag bland annat utfodrade småfåglarna med frön och talg ... var det dags att förbereda lite middag.
Jag tänkte vi skulle fira idag litegrann ... Ja, inte för att vi egentligen hade något att fira .. annat än att vi är halvvägs i våra fyra veckor  :biggrin1:

Hursomhelst, det fick bli förrätt idag  ... jag tog två brödpannkakor och gjorde räksmörgåsar av dem .. hemmagjord majones, skalade räkor och ägg .. lite dill och et par klyftor lime (hade ingen citron..)

Huvudrätten blev hemmagjord köttfärslimpa med spenatstuvning och rödkål ..  :lick:

Det var ett riktigt kalasande vi middagsbordet då gubben kom hem vid halvfemsnåret  :nod-yes:  :lick:

Sen tog vi en låång siesta .. dels för att jag hade ett nattpass framför mig .. gött då att sova lite ..

Nu ska det bli spännande att se hur natten förlöper .. har endast med lite turkisk yoghurt och kardemumma ..  Ja, och så grädde att ha i kaffet förstås ..
Det första jag fick se då jag kom till jobbet var en stoor tårta i kylskåpet  :max-shock:  Fast egentligen har jag inte lust på tårta överhuvudtaget  :tongue_wag:
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #138 skrivet: 2010.01.20 - 01:20:53 »

Slicka av grädden. :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #139 skrivet: 2010.01.20 - 08:18:54 »

Jo, det skulle jag nog ha gjort kanske ... fast det var marsipantårta.. eller mosstårta (en sån där grön) ... JÄTTESTOR  :eeek:

Någon sån där personalbestickningshistoria ...

Jag vet inte hur jag har blivit, men allt sånt där köpkakemojs frästar mig inte längre .. Jag tänker E-nummer .. fuskgrädde.. etc etc   ... och då blir jag så himlens äcklad  :puke1:

Hursomhelst, natten gick finfint ... vi hade hur mycket som helst att göra, jag hann aldrig tänka på att äta något.. Kaffe med grädde däremot slurpade jag i mig ett par tre muggar ..  :lick:

Ha en fin dag, .. nu ska jag soova  :yawn:   :sleep:
Loggat

Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #140 skrivet: 2010.01.20 - 19:22:16 »

Så är den här matdagen slut  :smile:
Hur blir det nu ... andra dagen av tredje veckan .. Fast nu började vi ju väga oss på tisdagsmornar istället ..  :blink:

Nåväl, det ordnar sig .. hur det nu blir, så kommer jag fortstätta efter de här fyra veckorna .. hur gubben gör vet jag inte .. De beror nog mycket på eventuella resultat av de två sista veckorna ..
Hjälp mig nu .. hålla tummarna och hoppas hoppas .. att gubben går ner såpass mycket att han känner sig motiverad att fortsätta ..   :sheep:   Idag fantiserade han om tekakor med leverpastej .. riktigt otäckt  :max-shock:

Nåväl, jag vaknade vid halvtvåtiden idag..  Hmm.. glömde visst säga att till frukost åt jag en frukostkorv delad i två på längsen .. stekt i smör .. inlindad i var sitt Hemulbröd .. med senap  :lick: De där Hemulbröden fungerar jättebra som lompe  :clapping:

Gubben önskade sig mandelpanerad rödspätta till middag .. det fick han, med smördränkt broccoli och cole slaw bredvid..  :lick:

Sen drack vi kaffe på maten .. riktigt gött svart kaffe  :slurp:

Nu har vi fixat och fejat, gett hundarna mat ... ordnat matlådor .. diskat  .. bla bla bla ..

Nu skall vi snart kolla på första delen av Brunsåslandet ..   
Loggat

Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #141 skrivet: 2010.01.20 - 21:55:48 »

Man kan göra jättesmarrig leverpastej själv nästan helt utan kolisar, säg det till gubben.Urgott med gurka. Lätt att göra också, man steker kycklinglever och mixar med smör, grädde och kryddor, klart!
Loggat

Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #142 skrivet: 2010.01.20 - 22:21:39 »

Tack för tipset Tina   :smile:  Fast den där leverpastejen är nog bara en täckmantel för det andra så att säga .. nämligen tekakorna  :max-shock:

Ibland tror jag att min lurgubbe skojar med mig när han drar igång sin brödharang .. han gillar att retas, det vet jag ju i och för sig ..  :confused3:   :rolleyes:  :inlove:

Vi får väl se hur det blir när de nästa två veckorna är slut .. jag inbillar mig att han gillar läget som det är nu .. bättre än han egentligen vill erkänna ..  :nod-yes:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #143 skrivet: 2010.01.20 - 23:26:20 »

herrskaper brukar gillar kött, sås , korv och ost ...
så jag håller tummarna :thumbsup:
Loggat
Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #144 skrivet: 2010.01.21 - 00:16:29 »

Tack Idalinda  :flowers:

I kvällningen fick gubben ett Hemulbröd med smör och ost .. Fast det gick inte att bre smör på brödet.. det är för poröst liksom .. så jag bredde smör på osten, innan jag lade den på Hemulbrödet  :laugh:   .. ett kvarts äpple i skivor uppepå det hela ..  :whistle:

Gubben tyckte det var gott  :lick:
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #145 skrivet: 2010.01.21 - 02:04:28 »

Men det brukar gå hur bra som helst att bre. Jag gissar att du använt nåt annat än ostmassa!  :lick:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #146 skrivet: 2010.01.21 - 07:18:49 »

Har du testat oops ? det blir som tunnbröd och kan varieras till det oändliga.
Ungarna här tar smör kanel och lite socker och rullar till en kanelrulle
eller med kakao,
den fungerar att rulla runt korven och används som macka
slukar bra rörör  med
blir även en rulltårta med bär och vispgrädde
Loggat
Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #147 skrivet: 2010.01.22 - 19:06:01 »

Nej, det var nog ingen ostmassa i de jag gjorde .. men faktisk blev de lättare att bre, de som hade varit fryst ..

Har inte heller testat Oops .. ska nog kanske göra det i kväll om jag bara kan uppdriva lite lust ...  :nod-yes:
Loggat

Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #148 skrivet: 2010.01.23 - 23:46:05 »

Så var femte dagen av vår tredje vecka slut .. ja, nästan slut då .. Jag sitter och smuttar på ett riktigt gott rött vin .. och äter några goda svarta oliver till  :lick:

Har gjort undan ett arbetspass och kom hem i kvällningen .. tog en lång varm dusch och känner mig härligt avslappnad i myspyskläder ..  :smile:

Dagen idag har varit fin ... liksom de två dagar som saknar dokumentation  :nod-yes:

Igår försov jag mig nästan  :max-shock:  Inte kul att komma till jobbet i ett jihuuu med andan i halsen .. förbannade väckarklocka!  :so_mad:
Sicken tur att matlådorna alltid är färdiga kvällen innan ..  :tongue:

I går kväll gjorde jag knäckebröd  :lick: Jag hittade ett recept som fungerade alldeles förtjusande!  :nod-yes:
Så kvällsfikat idag blev knäckebröd med gräddfil, pepparmakrill och ägg  :lick: :lick:

Gubben fick välja mellan äppelkaka med vaniljsås eller en öl som lördags-synd ... Gissa vad han valde!!  :whink: :lol:

I morgon ska vi till Karlstad på föreläsning ... ska bli riktigt spännande! :whink:
Loggat

Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #149 skrivet: 2010.01.24 - 09:11:54 »

Så kunde det ha blivit sovmorgon idag ... om inte en av gubbens kompisar hade ringt strax före åtta i morse  ..:sleep:   :eek:   :so_mad:

Loggat

Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 26   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544