Idag (ja, jag kanske skulle skrivit igår ..) har det varit en sån där underbar dag
Stod upp samtidigt med gubben min, vid sextiden .. och åt en omelett på ett ägg och grädde ..
Började på ett recept som egentligen skulle bli pannkakor ... men efter två rågade matskedar med fiberhusk.. som gjorde smeten till en deg ..
tänke jag att nej, för sjutton.. idag blir det en variant av Hemulbröd
Geggade i philadelphia, äggulor, vispade vitor, bakpulver och smör i en salig oordning i den där pannkaksdegen ... orkade med konststycket att gnida ut det hela på bakpapper efterhand...
Stekte ... och fann att de blev alldeles utmärkta
Det hela tog sin stund ... men nu har jag såna där brödpannkakor i frysen .. så behändigt!
Vid elvasnåret någonstans blev jag hungrig .. tog en brödpannkaka med smör, ost och salami .. samt en kopp kaffe med grädde ... Det var jättegott!
Efter lite utevistelse där jag bland annat utfodrade småfåglarna med frön och talg ... var det dags att förbereda lite middag.
Jag tänkte vi skulle fira idag litegrann ... Ja, inte för att vi egentligen hade något att fira .. annat än att vi är halvvägs i våra fyra veckor
Hursomhelst, det fick bli förrätt idag ... jag tog två brödpannkakor och gjorde räksmörgåsar av dem .. hemmagjord majones, skalade räkor och ägg .. lite dill och et par klyftor lime (hade ingen citron..)
Huvudrätten blev hemmagjord köttfärslimpa med spenatstuvning och rödkål ..
Det var ett riktigt kalasande vi middagsbordet då gubben kom hem vid halvfemsnåret
Sen tog vi en låång siesta .. dels för att jag hade ett nattpass framför mig .. gött då att sova lite ..
Nu ska det bli spännande att se hur natten förlöper .. har endast med lite turkisk yoghurt och kardemumma .. Ja, och så grädde att ha i kaffet förstås ..
Det första jag fick se då jag kom till jobbet var en stoor tårta i kylskåpet
Fast egentligen har jag inte lust på tårta överhuvudtaget