Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 14:19:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 6   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Corona  (läst 39588 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2020.03.25 - 21:19:45 »

En till försöker casha in. Jag tror jag  :puke1: .
http://lchfingenjoren.se/2020/march/immunforsvarsboost.html

Och jag har träffat en person som antagligen var smittad. Sa han efter att vi pratat en kvart. Utomhus, men ändå. So it begins... :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #16 skrivet: 2020.03.28 - 08:09:30 »

Förr fick vi vaccinera oss på jobbet dvs de tog dit nån från företagshälsovården och då vaccinerade jag mig men på senare år har jag inte gjort det. Förutom för två år sedan när vi skulle åka till Kuba. Jag kom på att det kanske var dumt och chansa och sen få influensan när man ska resa iväg.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #17 skrivet: 2020.03.28 - 08:27:16 »

En till försöker casha in. Jag tror jag  :puke1: .
http://lchfingenjoren.se/2020/march/immunforsvarsboost.html

Och jag har träffat en person som antagligen var smittad. Sa han efter att vi pratat en kvart. Utomhus, men ändå. So it begins... :sneaktongue:

Men hon är väl också en som provar allt och som mörkar om viktuppgång och bara blir mer och mer känslig för allting....
Läste hennes inlägg om hur hon äter nu och hon har tydligen hakat på Anna Halléns senaste grej kallad ALP. Vilket ju alltså måste betyda att Ingenjörens tidigare sätt som hon varit så lyrisk över alltså inte funkade i längden.... Klicka på länken nedan så skriver hon mer om vad hon äter

Men det jag reagerar på är hennes fruktansvärt nedlåtande attityd mot andra överviktiga människor

Citat
Tyvärr fick jag ingen viktnedgång som andra fick och jag är tvungen att söka mig vidare. Det kan dock bero på att till skillnad från andra så kommer inte jag från småfusk med vin och ostbågar som jag varvar med mejeri-LCHF, utan jag kom ifrån 4 timmars ätfönster med carnivore på 600g kött. Jag kom verkligen från lite mat och väldigt strikt. Jag tror att det är därför jag inte fick de resultat jag ville ha.

Och hon kallar sig själv terapeut???   :puke1:


 http://lchfingenjoren.se/2020/march/hur-jag-ater-nu.html

Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2020.03.28 - 22:42:17 »

Jo. jag hr läst det där. Hon har väl mått toppen på varenda grej hon provat. Tills hon hittar nåt nytt. Då mådde hon helt plötsligt inte så himla toppen på de andra regimerna.

Titta vad jag hittade här då. Det måste väl vara Ionosilmannen som producerat lite fake news va?

En man som arbetar för ett företag som säljer kolloidalt silver ringer upp Tegnell och ställer frågor om ebola, och det verkar som att Tegnell säger att kolloidalt silver ”fungerar på de flesta virus”.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/statsepidemiologen-pastas-erkanna-att-kolloidalt-silver-fungerar-mot-coronaviruset-men-ar-det-sant
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #19 skrivet: 2020.03.29 - 08:46:13 »

Fy. Fanatiker av alla sorter är läskiga  :worried:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2020.03.30 - 00:02:36 »

Verkligheten slår till. En bekant till mig har drabbats och är jättedålig. Ensam med två tonårsbarn. Hon har varit sjuk 1-1½ vecka med feber och hosta. I natt drabbades hon av andningstopp och senare fick hon inte luft och förlorade medvetande. Sonen ringde i panik 1177 och 112. Båda sa till dem att åka till akuten - bara det! Dit ska man ju inte åka. Där fick de så klart inte komma in utan skickades till infektionsakuten där de inte heller fick komma in och som skickade dem vidare till ett annat, mindre sjukhus om inte alls är fullt utrustat. Där fick de inte heller komma in. De tog tempen på henne i bilen men hon vägrades covid-test. Det var bara för inlagda och inlagd kunde hon inte bli för det var fullt. De gula tälten tror hon mest är till prydnad. De skickades alltså runt i stan för egen maskin fast ivf en av dem hade tydliga cononasymptom.

Det är så jävligt! Inte långt från mig alls. Har erbjudit mig att handla o.s.v. men hon skulle ju behöva någon där som vakar över henne. Tonårssonen är inte rustad för det här och han måste ju också få sova. Samhället hjälper inte och vänner törs inte hjälpa. Fy fan.

Allt är som vanligt väl i konungariket Sverige och vår beredskap är god.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #21 skrivet: 2020.03.31 - 15:17:29 »

Nej men fy vilket mardrömssituation för alla. Men trodde de inte att det var covid?

Själv började jag hosta i helgen. Lte lite i lördags men mer rejält i söndags.
Fast rejält låter värre än vad det är. Torrhosta som kommer lite då och då utan förvarning.
Aningens sjukdomskänsla som kommer och går lite vilket gör att jag nästan känner mig inbillningssjuk däremellan.

Jag hjälpte sonen i fredags och hoppas innerligt att jag inte smittat honom!  :worried:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2020.03.31 - 23:04:00 »

Det är klart att det är corona, det måste ju de ha insett på sjukhuset också. Men man testar tydligen bara om patienten är dålig nog för att läggas in. Att förlora medvetandet p.g.a. syrebrist är tydligen inte dålig nog.

Sonen var visst rätt dålig igår, men idag mår båda lite bättre. Men det är lurigt, för hon skrev redan förut att det går upp och ner väldigt mycket, att hon kunde känna sig rätt pigg en dag för att vara jättedålig nästa. Men de tror ivf att det har vänt nu. Vi kommunicerar bara via mess så de kan skriva när de orkar, så ibland blir det lite oklart.

Jag träffade sonen för 6 dagar sedan. Mamman låg hemma och hostade men han hade inte symptom än. Vi träffades utomhus, så jag är inte så orolig för egen del faktiskt, men det är klart att jag tänker på det. Litar inte alls på den information de går ut med, att det inte smittar om man inte har symptom t.ex. Ungjäveln sa inte att mamman var sjuk förrän vi stått och pratat ett tag och vi stod väl rätt nära som man gör.

Låter som du fått corona light och det är väl i så fall bra. Hoppas bara du inte blir sämre. Vore ju himla bra att veta hur länge immuniteten sitter i. En del tror ju att detta kan valsa runt i ett par år. Då blir vi väl galna allihopa.

Läskigt att sjukvårdspersonal börjar bli sjuka nu. Om det kommer löst på ett stort sjukhus som SÖS...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2020.03.31 - 23:14:04 »

Och! Kan inte FN eller något annat organ sätta lite press på Kina så de stänger ner de där vidriga djurmarknaderna för gott? De börjar ju öppna dem igen nu. :mad_viking:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #24 skrivet: 2020.04.01 - 07:52:53 »

Man får hoppas att de själva inser att det här inte var så bra för nån och tar sitt ansvar. 
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2020.04.01 - 15:19:04 »

De öppnar ju marknaderna. Gula faran har fått ett nytt ansikte!  :lol:


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #26 skrivet: 2020.04.01 - 17:06:58 »

 :max-shock: :angry:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2020.04.01 - 18:23:56 »

Apropå gula faran, jag tror aldrig världen kommer att bli sig lik efter detta. Det här med att föroreningarna minskat så mycket. Det tråkiga är väl bara att slutsatsen nog inte kommer att bli att vi måste sluta köra bensindrivna fordon och elda med fossila bränslen, utan att vi ska sluta äta kött! Ivf rött kött. Men då kan man ju välja fläskkarré istället. Det har jag lärt mig hos kostdoktorn. :tongue:

Och apropå kostdoktorn, så tycker jag faktiskt att han gjorde rätt när han rekommenderade större försiktighet än myndigheterna (gjorde då).
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #28 skrivet: 2020.04.03 - 07:27:13 »

Jag tycker inte man gjort något stort fel. Så länge det finns någon smittad i samhället och vi inte har något vaccin så går det ju inte att få stopp på det genom att ge totalt utegångsförbud. Vi kan ju inte ha utegångsförbud tills nästa år när ett vaccin förhoppningsvis kommer. Fast man kunde förstås ha sett till att stänga ner afterski mm lite snabbare.

Jag har i alla fall slutat hostat. Hostade rätt rejält söndag och måndag. Tisdags lite på eftermiddagen och aningens mer på kvällen. Onsdag nåt enstaka host och likadant igår. Ingen feber men lite tung känsla i huvudet.
 :hm-hm:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2020.04.04 - 00:23:58 »

Då har du ju (förhoppningsvis) ditt gjort. Håller tummarna för det. Har hört av en till bekant som troligtvis har corona. Hon har haft konstig förkylning utan snuva men med hosta i två veckor och är normalt bra efter några dagar. Inte särkilt dålig alls, deltar i möten per telefon o.s.v.

Skönt att höra från henne och dig, som antagligen har det lindrigt. Förut var de enda mina stackars vänner som haft ett helvete. Oddsen för egen del känns bättre nu.  :tongue:


Jag tycker inte heller man skulle ha stängt ner helt. Men man kunde kanske ha täppt till gränserna INNAN vi fick in det i landet istället för att göra det när det redan var meningslöst. Och man kunde ha uppmanat folk till större försiktighet och infört vissa förbud och regler och på så sätt kanske lyckats skjuta fram skrällen tills vi hade hunnit skaffa materiel och tillräckligt många vårdplatser. Nu kommer folk att dö i onödan.

Det är hemskt att så många äldreboenden i Stockholm redan är smittade. De människorna kommer i de flesta fall inte ens att vara påtänkta för intensivvård och de kommer att dö av syrebrist ensamma på sina rum utan ens ett biträde som håller dem i handen. Det är fruktansvärt grymt. Och hur klarar man som anhörig detta?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 6   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544