Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 19:51:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 ... 6   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Corona  (läst 39608 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2020.03.12 - 21:57:15 »




Skämt åsido, det börjar allt kännas lite läskigt nu. Folk verkar verkligen ta det på allvar. Ska på ett möte i helgen där den tilltänkta mötesordföranden ställt in p.g.a. corona. Vill inte resa. Har lite betänkligheter själv, då det är en trång lokal som brukar bli packad med folk som sitter tätt.

Men fettdoktorn har botemedlen om olyckan skulle vara framme. Strikt LCHF, kolloidalt silver, C-vitamin, D-vitamin och selen. Kokosolja har senare lagts till listan. Lite oklart om det är förebyggande eller botande. Skönt att det finns medel i alla fall.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #1 skrivet: 2020.03.13 - 15:04:10 »

Lite skrämmande med sån övertro   :smack_head:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2020.03.15 - 16:42:13 »

Jag ställde in det där mötet.  :blush:
Jag är faktiskt inte helt bra. Inga coronasympton, men kanske någon magsjuka. Är ju onödigt att smitta andra om det är lindrig vinterkräk eller liknande också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2020.03.16 - 18:16:23 »

Här finns lättläst och uppdaterat statistik. En till dog just. 4 idag.  :neutral:
https://coronawatch.se/

Flockimmunitet - my ass!  :fork_off:
Jag vill inte bli sjuk och sen vill jag ha vaccin nästa år. Och jag vill inte att äldre och sjuka ska dö heller.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2020.03.17 - 18:14:17 »

LCHFs tidigare poster babe Katrin Zytomierska har ingen skam i kroppen - men det visste vi väl förut.

Flera influencers har kritiserats hårt för att försöka kapitalisera på corona-oron i samhället och för att sprida desinformation.
En av dem är Katrin Zytomierska, som försöker sälja en olja.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/3JOd3L/hard-kritik-mot-influencers-coronainlagg

Kommer ihåg kaoset efter 9/11. Då dök det upp väldigt patriotiska sajter som antingen skänkte bort små billiga amerikanska flaggor i plast, alterntivt sålde dem för ett par dollar. Bara det att expeditionsavgiften var extrem... :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2020.03.18 - 00:37:51 »

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2020.03.18 - 02:23:32 »

Och här har vi en Corona-podd med Agnes Wold. Frågan är om jag törs ladda ner den och lyssna i sängen. Börjar bli lite skraj nu.

https://sahlgrenskapodden.podbean.com/e/22-agnes-wold-om-covid-19/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #7 skrivet: 2020.03.20 - 13:18:28 »

Läskigt om man blir smittad via datorn...  :whink:

Men skämt å sido. Det är ju verkligen en situation som vi aldrig någonsin haft.
Grejen är ju att ingen är immun så det kommer ju att drabba de flesta.
Man får verkligen hoppas att man får lättare symptom och inte drabbas så illa att man måste få intensivvård.
Jag har inga underliggande sjukdomar men det finns andra i familjen och det känns lite oroligt.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2020.03.20 - 14:50:46 »

Jag är rädd på riktigt nu. Blir det som i Italien så blir det inte roligt. Hatar inställningen att vi SKA bli sjuka, bara i långsam takt. Isolera storstäderna nu!  :fork_off:

Här har militären börjat bygga fältsjukhus. Så risken att man dör i ett tält är påtaglig. Blir som i Flandern. :whistle:

Tror inte heller jag tillhör riskgrupp. Vissa saker jag har (haft) har räknats upp, men eftersom det numera är lindrigt så tror jag inte det påverkar. Är ju över 60, men jag tror inte åldern i sig är en så stor faktor, mer än om man är jättegammal och svag. Det är nog mer att ju högre upp i åldrarna man kommer desto större är risken att man har diabetes, hjärtsjukdom o.s.v.

Folk har inte fattat än. Och det beror väl delvis på regeringens och smittskyddets slappa inställning. Min kompis som har medfödd dålig lungsjukdom och senaste åren haft astmaliknande hosta men inte lyckats få det diagnosticerat åkte på en nöjestur till Stockholm igår. Med pendeln. Smart!

Eftersom jag ju inte har ett jobb jag måste gå till kommmer jag fr.o.m. ikväll att distansera mig. :cool: Ska iväg och ta min TBE-spruta nu, innan det är för sent, och sen Willys. Handla en gång i veckan, vara ute och cykla och så, men undvika andra turfare och människor öht så mycket som möjligt. Så får det bli.

Hoppas din familj slipper bli sjuk. Själv har jag inga nära anhöriga längre, men vänner och bekanta som möjligvis kan vara mer utsatta än jag själv.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2020.03.21 - 15:46:38 »

Det här var lite taskigt mot Annika. Hon nämns inte i videon, men hennes ansikte förekommer i början bland diverse charlataners. Säga vad man vill, men hon säljer inte de där tillskotten hon rekommenderar.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/blufflakare-och-halsogurus-tjanar-pengar-pa-corona/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2020.03.21 - 18:20:02 »

Å jesus.  :shy:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/lakarens-rad-mot-coronaviruset-lchf-och-kolloidalt-silver/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #11 skrivet: 2020.03.22 - 13:18:47 »

 :bang_head:

Mmm. Jag tror det vore mycket, MYCKET, bättre om hon inte uttalade sig alls.

 :bang_head:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2020.03.24 - 00:16:03 »

Är detta postivt eller negativt? Kan inte bestämma mig. Det är ivf anmärkningsvärt.

What percentage of carriers are asymptomatic?

Dr David Buchholz: Right now in New York, we’re only testing the sickest possible people. So we have no idea. However, there was a study in Iceland, which tested [a large segment of its] population, and 50% of the people who tested positive had no symptoms.

https://www.theguardian.com/us-news/2020/mar/23/have-i-already-had-covid19-coronavirus
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #13 skrivet: 2020.03.24 - 17:14:24 »

Jag lyssnar precis på podden Skäringer och Manneheimer med gäst Agnes Wold.
Enligt information hon fått så har vi inom tre veckor ett test på antikroppar så
att vi faktiskt kan se vilka som haft det och det är ju i alla fall positivt.

 :smile:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2020.03.25 - 02:44:50 »

Kanke ännu snabbare har jag läst. Men det kommer ju inte att vara tillgängligt för allmänheten. Säkert bara vårdpersonal o.s.v. som får göra testet. Dessutom vet man ju inte ett piss om hur långvarig immuniteten blir. Jag hoppas på de där medicinerna mot malaria och ebola som *kanske* kan funka mot corona också.

Annika hade en intressant länk om vanligt influensavaccin igår. En studie som kom fram till att effekten avtar och t.o.m. kan öka risken att få flunsa om man sprutar sig varje år.
https://humanismkunskap.org/2020/03/23/upprepad-influensavaccinering-halsovadlig/?fbclid=IwAR2LoqtuROBSpNaoh4hkmzsYUJw42edrQW0dQw9r4xYz9SQBm6GgQsL8kW4

Jag vaccinerade mig för första gången i höstas. Har tyckt det varit larvigt förut. Men så drabbades jag av en plötslig sjukdomskräck och kände att jag inte ville bli sjuk mera. Tänkte väl att jag skulle fortsätta vaccinera mig. Men det kanske är bättre att låta bli. Får försöka följa det här.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2 3 ... 6   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544