Vill bara meddela att jag tror idlaflickornaövningarna har haft effekt på annat än armmusklerna. Jag har varit ute och plockat blåbär. Jag har såna där små fyrkantiga 5-litershinkar som det har varit potissallad eller nåt i, som jag tiggt till mig i delikatessdisken. De är närmligen superbra för man kan ställa dem i den rektangulära korgen utan att det blir en massa döutrymme. Nåja, det är kanske utanför ämnet.
Jag kan ju inte sitta på huk så det käller på i ryggslutet att plocka. Har aldrig förut lyckets få en hink riktigt full, för ryggen har sagt ifrån. I torsdag plockade jag en full och en halv. Sen blev det för mörkt. Idag plockade jag en full och en trekvartsfull. Sen var jag trött. Jag känner så klart att jag är trött i ryggen, men bara sån där "tröttvärk", knappt man kan kalla det värk faktiskt, inget som gör en orolig att man rätt var det är ska stäcka sig och bli handikappad ett tag framöver.
Tror det är den där övningen som heter hugga ved eller nåt som gjort susen. Man håller bollen över huvudet och svingar ner den och sedan bakåt mellan benen och sen upp över huvudet och bakåt.