Det är sant. Svårt att se på sig själv, men triceps har bullat upp rejält och så har jag fått bröstmuskler. Inte så mycket på mitten, men nedanför nyckelbenen liksom. Där var det benigt förut och nu är där något tjockt som inte är fett. Kanske slipper jag bananbrösten om jag fortsätter. De sa ju det på den där träningssajten.
Så tror jag att lårmusklerna ökat av knäböjningarna också. Svårt att avgöra iom cyklingen, men större har de blivit och jag cyklingen har det ju varit mindre av under vintern. Kännar att jag är starkare på cykeln i uppförbackar och så också, så det är ju kul att märka något i praktiken.
Ska utöka övningarna efter hand, tänkte jag. Men jag tror jag hittat ett koncept som funkar för mig. Det här är både roligare och enklare än hantlarna. Det blev så jäkla många övningar man fick göra, tog tid ju. Principen är att köra varannan dag men inte hålla stenhårt på det. Om jag cyklat långt och kommer hem sent eller har något annat för mig så skjuter jag på det helt enkelt. Det blir ivf minst 2-3 ggr i veckan. Känns mycket bättre så här, inget tvång liksom.
Just ja, de skickade en ny medicinboll och den här håller luften, så det ordnade sig. Har inte orkat pumpa upp den hårt än, men den är ivf full men mjuk och har legat där ett bra tag nu så den är nog OK. Lustigt, det är första gången jag reklamerat och då var det varor från flera ställen samtidigt.