Har väldigt svårt att se att detta skulle vara en fråga om yttrandefrihet. Tycker mer det är uppvigling, hets mot folkgrupp, hatbrott... Han lindar visst ibland in koranen i bacon eller kletar ner den med grisblod innan han tuttar på. Säger väl rätt tydligt att han är ute efter att provocera, inte argumentera.
Jag tycker Paludan och Jimmy kan
varandra!
Ja och det lyckades han ju väldigt bra med i påskas när det blev fullt upplopp i den här stan utan att han ens var här
Och så har han en liten gubbkeps på sig....
Jag gillar kyrkoherden som ringde i kyrkklockan så att han P inte hördes överhuvudtaget. Härligt!
Ja, kyrkklockorna var bra! Men han hördes inte nu heller. Inte ens när jag stod så nära man fick kunde jag uppfatta hela meningar. Undrar om det är medvetet. Så mycket energi, och, antar man, pengar, som han lägger på detta kunde man ju tyckat att en enklare ljudanläggning skulle vara en bra investering.
Jag skäms lite att jag gick dit. Det bästa måste ju vara att ingen visar intresse för honom. Men nyfikenheten vann och det var så nära. Men jag tror ointresset från publiken gjorde honom rätt besviken också. Det märktes på slutet. Tänka sig att jag stod ut med dravlet som jag inte ens hörde i 1½ timme! Allt förstås i hopp om en bra bild när han brände fläskboken.
Drönare hade de, men ingen ridande polis som förra gången han var här. Ännu en besvikelse.