Ok...då var det dags att dra igång den här tråden igen.
Jag har fortfarande sjukt fullt upp i skolan, jag har inget jobb så det får bli soc i december, men det är nu eller aldrig det gäller. När jag vägde mig för en dryg vecka sedan var vikten nämligen uppe i 98kg. Så nu tar jag tag i detta igen.
Jag har uteslutit mjölkprodukter i princip helt, det enda som är kvar är mogen lagrad ost (Västerbottens eller parmezan) som jag river över som smaksättning. Däremot ingen mjölk, inget créme fraiche, ingen keso och ingen grädde.
Samtidigt har jag minskat mina matportioner avsevärt. Jag har lagat ca 6l köttfärssås, på vatten, kryddor och 260gr krossade tomater. Från det har jag gjort matlådor (1,5dl köttfärssås per matlåda, inget mer) med bara köttfärssås, nästa gång ska jag dock slänga in en näve broccoli, men just nu är det bara köttfärssås. Detta äter jag på skolan, till lunch.
Till frukost äter jag 2 ägg, som antingen kokas och äts med massa majonnäs, eller steks i mycket smör. Om jag steker äggen brukar jag steka med 50gr kycklinghjärtan eller 3-4 skivor avvattnad bacon.
Till middag har jag förberett kokt kyckling. På Willys fanns massa lårkycklingfiléer och bröstfiléer till halva priset, som jag har köpt och skurit upp i små bitar, kokat i kycklinbuljong och fördelat i 100gr portioner. Detta är tänkt att ätas med majonnäs och lite kryddor. Jag har även köpt hem osaltad smör för att testa äggmjölk, om jag inte får kväljningar av det denna gång, får det bli min middag de flesta av kvällarna.
Utöver det har jag köpt frysta grönsaker, Findus Thai Wok blandning, som har 4g kh per 100g grönsaker. Detta steker jag i så fall till kycklingen eller äggen, beroende på om jag är sugen och det finns uttrymme, det blir då oftast max 100gr jag steker i massa smör. Tanken är att jag sa hålla mig under 10gr kh/dag.
Jag har kört denna regim i snart en vecka och när jag vägde mig häromdagen stannade vågen på 96,1kg vilket betyder att jag har redan hunnit tappa en del vatten. Förhoppningsvis fortsätter jag gå ner.
Jag har i alla fall utseslutit mjölkprodukter, mörk choklad (Lindts 89%) samt nötter. Portionerna har halverats, så just nu går jag jämt hungrig men det går nog över snart, hoppas jag.
Här har jag tänkt skriva min matdagbok, så jag kan få utskällning respektive peppning när så behövs.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Frukost: Äggröra på 50gr kycklinghjärtan stekta i 30gr smör med 50gr grönsaker samt 2 ägg. Till det dricker jag te. Då jag inte kan dricka kaffe utan massa grädde i, får jag hålla mig till endast te framöver.