tjaha, servern åt upp min tidigare inlägg.
men jag undrade ungefär samma sak , om du tror att candidan och allt det där skulle hänga samman med PCOS ?
Det är inte helt otänkbart. En frisk kropp behöver frisk hormoncykel. Är den defekt blir det lätt dominoeffekt av det hela. Jag har varit fri från svamp rätt länge nu (\o/), men jag har slarvat så mkt med maten. Lite kladdkaka här, lite hembakad pasta där, lite fika här, lite kokt ris där.
Det räcker att jag tänker på hur gärna jag skulle vilja äta en kaka, för att extra par kilo ska bosätta sig permanent på valfri del av kroppen. Det mesta har dock senaste par åren lagt sig på magen. Så nu har jag mamma-mage. Sån där som många kvinnor som fött barn har kvar.
Jag har jättesvårt med sötsuget, som stillas endast när jag äter alla typer av kolhydrater. Nu förstår jag att det är en typisk symptom av PCOS. Jag har hemska humörsvängingar när det närmar sig ägglossning. Inget aggressivt, utan jag blir mest jätteledsen och blir paranoid a la alla-hatar-mig-och-jorden-kommer-gå-under-imorgon-typen. Väldigt jobbigt, inte minst för pojkvännen som börjar bli trött på att trösta mig när jag för femitoelfte gången bölar eftersom jag är övertygad att han ska lämna mig. Det mest bisarra är att jag, längst in, vet att jag är paranoid, tänker helt orimligt och borde tagga ner. Men jag förmår inte, utan paranoian galopperar vidare. Skitjobbigt. Par dagar senare är jag mig normala själv igen.