Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 09:29:36 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Odla svamp  (läst 67413 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #75 skrivet: 2014.09.10 - 13:00:24 »

Klart de får!  :fork_off:

Ekparkett låter ju inte så jättemjukt direkt, men mjuka mattor var ju bra. Säkert inte tillräckligt sviktiga bara.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #76 skrivet: 2014.09.10 - 21:09:18 »

Ekparkett är ändå mycket bättre än betong. Nackdelen med mattor är att vagnarna fastnar och är nästan omöjliga att dra över dem. Och de riskerar att välta också om man puffar dem för hastigt mot en mattkant.

Även om parketten känns hård för barfotafötter hemma, är det snällare för ryggen och knäna. Men skorna är en mardröm.  :sosad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #77 skrivet: 2014.09.10 - 21:24:09 »

Kan du inte ha egna? Men du måste ha skyddsskor va, men stålhätta och sånt?
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #78 skrivet: 2014.09.11 - 01:08:54 »

Du borde kräva fivefingers med stålhätta!  :fork_off: Den kunde vara som ett paraply över tårna liksom.  :biggrin1:
Loggat

Sorla

« Svara #79 skrivet: 2014.09.11 - 20:12:06 »

Du borde kräva fivefingers med stålhätta!  :fork_off: Den kunde vara som ett paraply över tårna liksom.  :biggrin1:

:lmao: Mycket tjusigt! Fast fivefingerdojjerna använde jag knappt längre. Dottern har tagit över dem. Mina nya favvosar är barfotaskor som ser ut som vanliga skor. Vivo med mer mönster i sulan.  :inlove: tror jag lade upp bild på dem i barfotatråden.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #80 skrivet: 2014.09.11 - 20:23:13 »

Vivo rulez. De är bekvämast och mest allround av de jag testat - utom de där jäkla offroad då. Softstars är på ett sätt ännu skönare för de trycker verkligen ingenstans, men de är för påsiga. Funkar inte i naturen för mig. Om man ska uppför en bergknalle t.ex. så man går i lutning så kan foten åka snett inne i skon och liksom hamna utanför sulan. Men på asfalt är de skönast.
Loggat

Sorla

« Svara #81 skrivet: 2014.09.11 - 20:35:48 »

Vivo rulez. De är bekvämast och mest allround av de jag testat - utom de där jäkla offroad då. Softstars är på ett sätt ännu skönare för de trycker verkligen ingenstans, men de är för påsiga. Funkar inte i naturen för mig. Om man ska uppför en bergknalle t.ex. så man går i lutning så kan foten åka snett inne i skon och liksom hamna utanför sulan. Men på asfalt är de skönast.

Det var just det jag var orolig för med Softstar. Att man halkar omkring i dem. Just dessa Vivo offroad passar mig fantastiskt bra. Man halkar aldrig på rötter, berg eller barr som med de vanliga Vivosarna typ Lucy som är snorhala.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #82 skrivet: 2014.09.11 - 20:40:17 »

Jag tror man måste ha en speciell teknik. Jag hade mina lågskor på mig i skogen en gång och det var skitsvårt att gå. Då är de ändå inte så vida som mocsen, med väldigt mjuka.

Menar du lågskorna med grövre sula eller kängorna som hette offroad? För det är ju de som jag tycker är så hemska. Får ont på studs!
Loggat

Sorla

« Svara #83 skrivet: 2014.09.11 - 21:08:20 »

Jag har bägge. Både en offroadkänga, och de som nästan ser ut som Lucy, men med offroadsulan och nätovandel, som gör att skon blir extremt luftig och formbar efter tårnas rörelser.

Kängan är lite styvare. De kunde gott ha fått vara något bredare. Jag ryms inte med tjock socka i tyvärr. Men de är bra att gå med i skogen. Känns stadigt och bra. Bägge har jag i storlek 38. Fast kängan kunde nog ha fått vara större. Lucy som jag halkar i är storlek 39 och känns stor. Svårt det där med storlekarna.  :sneaktongue:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #84 skrivet: 2014.09.11 - 21:10:34 »

Just ja, skulle inte du köpa mina 39-or så du fick i socka? Fortfarande intressarad?

De är ju helstyva i sulan, har bara som ett gångjärn precis vid tåleden. Det räcker inte för mig. Mina tår orkar inte ens böja upp skon.
Loggat

Sorla

« Svara #85 skrivet: 2014.09.11 - 21:17:50 »

Jamen just ja! Pratade vi inte om det när jag var i Thailand och inte visste säkert vilken storlek jag hade? Jag är intresserad! PMa pris när du har bestämt dig. Dina var bruna va?
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #86 skrivet: 2014.09.11 - 21:21:31 »

Nej, samma som dina tror jag. Grå. Trodde det bara fanns den färgen.

Jo, jag tror inte jag kommer att ha dem. Pris vet jag inte. De finns inte kvar va? Vi kanske kan utgår från vad de kostade och dra av nåt lämligt? Usch vad svårt. Har ivf bara använt dem 2 eller 3 gånger och bara en gång i skogen. Inte en prick på dem. Fast de är jävligt svettiga innuti!  :biggrin1:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #87 skrivet: 2014.09.11 - 21:28:51 »

Däremot har jag en fin idé för egen del. Har haft den länge, men nu har jag pratat med en skomakare och han trodde det skulle gå. Har ett par gamla militarkängor från 40-talet eller så, helt nya. Problemen är två. Det ena är att jag inte hittar på dem. Hittade dem en gång och nu minns jag inte var jag stoppade dem. Nåja, de kommer fram. Men de har så klart klack. Sula i läder och en läderklack. Och så har de "vingar" för skidbindslen. Skomakarn trodde att det skulla gå att slipa av all skit och sätta på en tjock. platt och mjuk gummisula. Nu vet jag ju iofs nte innan jag hittar dem igen om de är för styva de också, men varmt och skönt skulle det nog bli.

Hittade däremot mina gamla graningekängor, originalet från innan det gick mode i det. De var jättefina, såg ut som om de var köpta i år. Men jag fick knappt ner fötterna i dem! Fettade in lädret ivf. Kanske fötterna krymper. Men de har ju klack förstås.

Loggat

Sorla

« Svara #88 skrivet: 2014.09.12 - 05:34:40 »

Jag minns inte nypriset. :loony: Jag kanske skulle kunna hitta det. Eller snarare, det vet jag att jag kan. Men om du minns....?

Mina är btw svarta.

Synd med Graningekängorna. Hoppas du krymper i dem. Och hoppas du hittar de andra kängorna också.

Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #89 skrivet: 2014.09.12 - 12:19:11 »

Men snackar vi om samma pjuck nu? För du sa att de var grå då, tror jag? Jag frågade om färgerna för jag tyckte de var så fula på bild.

Jag vet vad mina kostade, för ju kassabok, 1045 SEK på Zalando. Hittar dem bara på Vivos amerkanska site nu, jättekonstigt. De verkar ha andrat dem lite. Mina har en röd/rosa rand, inte blå. Eller är det där herr fast jag sökte på ladies? Det är det nog, för det står inget om dam.
http://www.vivobarefoot.com/us/womens/off-road-hi-ladies
Här också.
http://www.amazon.co.uk/Vivobarefoot-Womens-Road-Hiking-Shoes/dp/B00BPWXWP2
Loggat

Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544