Jag körde en knapp matsked i början och åt det på kvällen med tanke på att förbättra sömnen. Efter att ha läst runt bland kommentarerna och RNs inlägg och alla Tatertots inlägg på Animalpharm så verkar de flesta vara överens om att 4 matskedar verkar vara nån slags tröskel. Dessutom så är jag nog lite inne på Matt Stones teori om en viss eftersläpning i verkan. Dvs om man har problem med att blodsockret sjunker på natten så behöver man se till att äta bra under dagen, inte bara till kvällen. Tanken är ju också att potatismjölet ska trubba av blodsocker höjning och då kanske det är bra om man äter det innan annan mat och inte efter att man ätit mat.
Så efter detta resonemang började jag ta två matskedar på morgonen och ytterligare 1-2 matskedar runt lunch eller tidig eftermiddag. Magen är relativt lugn men det är ju svårt att avgöra eftersom maten blir rätt annorlunda kring jul. Sömnen är också svår att uttala sig om. Kanske att det blev något bättre innan jag gick på julledighet. Jag vaknar ofta vid 4.30-tiden men jag skulle säga att det möjligtvis blev något lättare att somna om. Sen julledigheten började sover definitivt bättre men det gör jag å andra sidan alltid när jag inte behöver ställa klockan.
Jag tänker ge det åtminstone ett par månader innan jag eventuellt drar ner på det. Det är billigt och det värsta som kan hända är att det inte gör nån större skillnad.