@subbis
Men han säger isolated RS, inte isolated starch. Skulle rå potatis innehålla 100% RS eller vad då?
@fettis
Är lite osäker på priset, eller snarare mängden. Pack of 4 står det. Men är vikten för alla 4 eller för 1 pack?
Jag var inte intresserad från början, men börjar bli lite sugen iom att det är så enkelt och billigt. Förutsatt att man kan använda vanligt potatismjöl alltså.
Har ju lite problem med magen fortfarande, så nåt så enkelt kan ju vara värt att prova.
Jag har periodvis ätit all min potatis i resistent form (typ stekt och stuvad), men inte märkte jag nån effekt av det. För små mängder kanske. Äter väl runt 150 g potatis om dan. Kanske var det innan jag fick problem med magen också.
Om man ska testa, hur mycket ska man ta då? Är en t-spoon en tea spoon eller en table spoon?
Apropå att läsa amerikanska, jag tycker jag gör det relativt obehindrat, men Nikolays engelska har jag faktiskt jäkligt svårt att förstå. Det är en konstig blanding av vardagsspråk och tvärtom som gör den extra svår att begripa tycker jag.