Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 00:18:46 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 435465 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #660 skrivet: 2014.08.13 - 09:24:40 »

78,2

Blev bjuden på mat igår (sallad) så det blev väl lite lite mat kanske eftersom det inte var samma mängd fett kanske men kompletterade med pistagenötter. Käkade en hel del extra nötter i förrgår kväll. Tror jag har varit mer hungrig. Nu måste jag försöka springa innan jag och katten ska åka till mamma. Min faster hälsar på där och jag har inte träffat henne på flera år. Oj när hon såg mig senast vägde jag 25-30 kilo mer eller så.
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #661 skrivet: 2014.08.13 - 11:54:07 »

Men det är väl utmärkt om det blev lite mat trots att du var borta! Vad kul med din faster. Du får berätta vad hon säger sen!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #662 skrivet: 2014.08.15 - 10:31:16 »

"Hur många kilo, sade du!?!  :max-shock: " "31 kilo!?! och menade på att jag håller på att helt försvinna. Jag förklarade att med 78 kg till mina 168 cm lider man ingen omedelbar risk att försvinna.  :bg:
Blev en del vin men kanske det inte påverkade vikten... det märker jag väl de närmaste dagarna. Jag gjorde lchf pizza med blomkålsbotten till mamma och faster och de var snudd på lyriska. Den var deluxe varianten med både skinka, bacon korv och fläskfilé. Snuskigt god mat man kan äta tycker man ju ibland.
Faster äter nu också lchf och har slutat röka, mamma äter lchf. Hoppas bara att min kusin som vill ha gbp också börjar, håller tummarna. Min bror har sagt att han vet att det inte är bra med mycket kolisar. Snart kan man tro att lowcarb/lchf är normalkost lol. Mina brorsbarn verkar dock föredra en högkoliskost.  :hm-hm:

78,6
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #663 skrivet: 2014.08.15 - 11:59:26 »

Bra missionerat!  :whink:

Jaså, blomkålsbottnen är god? Jag har aldrig tordats prova faktsikt.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #664 skrivet: 2014.08.15 - 12:05:02 »

blomkål, ost, lite husk och ägg. Jag har lovar mamma och faster att hitta orginalreceptet och översätta det. Vill du helst ha orginallänk eller recept på svenska?

Nja inte så mycket missionerande, jo med mamma lite kanske lol. Mest skvallrar viktnedgången dock.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #665 skrivet: 2014.08.15 - 12:11:41 »

Det blir inte blött och smakar blomkål då?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #666 skrivet: 2014.08.15 - 12:15:56 »

Nä inte om man har tillräckligt mycket ost och förgräddar bottnen tillräckligt mycket. Smakar inte speciellt mycket blomkål heller.

http://www.eat-drink-smile.com/2011/04/cauliflower-crust-pizza.ht

1 cup = 1,5 dl såvitt jag minns.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #667 skrivet: 2014.08.15 - 13:20:04 »

Koppar är luriga. Amrerikanska koppar är visst annorlunda.

Mitt konverteringsprogram säger att 1 cup = 0.2365882 l. Om det är en amerikansk kopp vet jag inte.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #668 skrivet: 2014.08.15 - 13:23:46 »

Det var enligt wikipedia en europeisk kopp.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kokboksm%C3%A5tt

Enligt den här tabellen är det dock UK som särskiljer sig nämnvärt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cooking_weights_and_measures

Loggat

Ary
Gäst
« Svara #669 skrivet: 2014.08.15 - 13:36:21 »

Ditt konverteringsprogram hade rätt. En amerikansk cup är visst ca 2,4 dl. Då har jag haft mer ägg i den sista gången men det gick alldeles utmärkt.  :biggrin1:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #670 skrivet: 2014.08.15 - 14:00:12 »

En svansk också enligt wikipedia. Det där har varit uppe förut. Trodde också en kopp var 1.5 dl. Kaffekoppar är ju små. Var inga muggar på tiden det begav sig inte.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #671 skrivet: 2014.08.15 - 14:03:31 »

Jag håller med. Menar de en mugg så tycker jag att de faktiskt får säga det.  :mad_viking:  :flirting:
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #672 skrivet: 2014.08.16 - 09:56:20 »

Linnea och jag tittade i torsdags på masterchef australia som var i italien och då blev vi jättesugna på pizza. så linnea gjorde sin egen degbotten och jag min på ost och ägg. Blev kvar en bit som jag tog som lunch igår. supergott!
Jag gjorde en botten med blomkål en gång men tyckte inte om den. så OM du hittar receptet vill jag kolla om den är samma eller annorlunda :) Nu river jag bara ost och blandar i vispad ägg och brer ur och förgräddar.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #673 skrivet: 2014.08.16 - 11:12:33 »

Länken till receptet ligger i inlägg #666 här ovanför.  :smile: Tror jag ska prova din variant någon gång med. Sedan blandar jag stark/söt chilisås med tomatpuré som sås.

Pms suget var märkbart men stillades med ost och smör samt sockerfritt godis. Men i ärlighetens namn hade jag nog gått till affären om inte klockan hade varit 21.45.  :rolleyes:

Inte ont idag heller så inget hinder att ta 45 min på löpbandet med andra ord...  :glare: Inga problem när jag väl är på löpbandet men ibland ser man så lagom fram emot det.

78,5

Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #674 skrivet: 2014.08.16 - 12:35:28 »

haha det där "se fram emot" det är mitt problem också. när jag väl har börjat promenera är det härligt men  orka börja... :)

Linnea gör tomatsås på en burk tomatpure, litet chilisås, litet soyasås och vitlök (färsk) och timjan. Värmer litet lätt och låter det svalna under tiden degen jäser och min botten förgräddas. mums!
Loggat

Sidor: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544