Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 21:07:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 435313 gånger)
0 Medlemmar och 14 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #600 skrivet: 2014.07.19 - 12:15:33 »

Vad du är duktig! Skulla aldrig klara att göra något ansträngande direkt på morgonen så där.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #601 skrivet: 2014.07.20 - 11:30:03 »

Tack tack Hemulen.  :bearhug: Fast nu idag får jag samla krafter för löpbandet, det närmar sig snart.  :rolleyes:
Verkar som om jag gick ner med kvinnoveckan men eftersom magen var lite si och så igår och jag inte åt ordentligt var dagens värde inte riktigt realistiskt. Kanske jag går tillbaka till torsdagsvägningar igen.  :hm-hm:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #602 skrivet: 2014.07.20 - 13:37:15 »

Fast när jag tänker efter har jag ju aldrig provat att göra något sådär direkt som det blir för dig iom att du kan göra det inne. Jag menar jag måste ju duscha och klä på mig och så. Kanske blir det skillnad om man kan göra det riktigt direkt och sen äta direkt.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #603 skrivet: 2014.07.20 - 16:19:28 »

Jo det där göra i ordning sig momentet strular ju till det.... Jag hoppar i löparkläder när jag vaknar ofta nu. Vi får se om det blir ett hemulband vid tillfälle och om morgongymnastik kanske kan vara ngt för dig. Min kropp är iaf gladare och mjukare resten av dagen.  :smile:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #604 skrivet: 2014.07.20 - 16:32:09 »

Det LÅTER vidrigt, men det kanske funkar. Men tar inte bandet väldigt mycket plats eller kan man fälla ihop det och ha det under sängen bland alla dammråttorna? Löparkläder! Otroligt. Jag skulle nog inte bry mig om att värken tvätta mig eller klä på mig innan. Fast mig är det ju ingen som ser, så klart. Blir väl skillnad.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #605 skrivet: 2014.07.20 - 16:44:31 »

Hehe men jag har mitt band vid fönstret så jag hade ju nog blivit ökänd om jag inte tog på någonting.  :pippi: Nä jag tvättar mig inte, bara drar på mig vad jag nu tänkt springa i. Vidrigt tycker jag inte det är på minsta vis, bara segt idag med kvinnoveckan och allmän lathet.
Mitt band kan fällas och står just nu inne vid väggen och tar upp mindre än 30 cm. Normalt får det stå kvar men har nu fixat hopprepet och var tvungen att testa det.  :nod-yes:
Men verkliga vikt vet jag inte vad den är (med tom mage rök den ner till 76 komma någonting, men kanke 77,5-78 kg), men klädmässigt blev löpningen sista spiken i kistan vad gäller min garderob, allt säckar nästan.  :look_down: Läget är så illa att jag funderar på att stanna upp och jämnvikta, men å andra sidan kunde det ju vara kul att bli klar någon gång i detta årtiondet.. Har iaf en blå omlottkjol som kan anpassas i storlek i det oändliga - får väl gå med den resten av sommaren.  :rolleyes: Har ett par tunikor med tights som fortfarande passar också, och ett par jeans tror jag, om jag kommer i dem än vill säga.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #606 skrivet: 2014.07.20 - 17:24:19 »

Mitt säckar också. Nu är man där igen, då man bara har för stora och för små kläder. Men jag har bestämt att jag inte får köpa något nytt förrän jag gått ner mera. Utom vinterjacka, det måste jag nog ha i år. Min gamla (typ 20 år gammal som jag krympt i) är så dålig. Så har jag en skaljacka jag har när jag cyklar, men den är så stor så jag ser ut som en pellejöns, vill inte gå omkring med den. Så en sportjacka på Engelsons förra året som jag ville ha och som var rätt billig, men den sålde slut på ett kick. Så i år får jag hänga på låset när vinterkläderna kommer in. Är så korkat att de inte har allt ute hela tiden som man kan titta även om de inte syr upp förrän till hösten. Kunde ju t.o.m. ta förhandsbeställningar.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #607 skrivet: 2014.07.20 - 17:27:50 »

Ah! WaybackMachine hade sidan från i höstas. Den längst upp till vänster med päls på kragen är det. Visst ser den rätt OK ut? Jag har inte råd att köpa både en sportjacka och en "stadsjacka", så då får det bli en sport till allt.
https://web.archive.org/web/20131029223815/http://www.engelsons.se/jackor-2/fodrade
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #608 skrivet: 2014.07.20 - 17:41:20 »

Jo men den var ju jättefin! Funkar ju som stadsjacka med, speciellt om man tar av kragen. Nu fick du mig att tänka på vinterjackor, undrar om jag kan ha någon av mina. Vill sy in pappas gamla nappajacka till min storlek, men det funkar ju bara om den passar över axlarna och i ärmarna, annars blir det för dyrt om hela jackan ska sys om. Men vi har ju begagnataffär som brukar kränga jackor för 150 kr så det löser sig nog. Vad har du för jackstorlek nu?
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #609 skrivet: 2014.07.20 - 23:08:55 »

Ja, visst ser den OK ut? Som vilken parkas som helst liksom. De brukar ha bra och gedigna grejer där och priserna är toppen. Har köpt rätt mycket och är nöjd med nästan allt. T.o.m. de där svinbilliga t-shirtsen de har är bra. Bara det att de inte finns i svart eller vitt... Vill inte köpa dyra kläder så länge jag ändrar vikt (även om långsamt) så det är bra att ha hittat ett ställe där man kan få tag på lite rediga grejor utan att det blir svindyrt.

Ingen aning om storlek. Egentligen borde jag gå in i en butik och prova lite bara för att få reda på det, men det skiljer så förbannat mellan märken. Det tjockaste på mig är fortfarande magen, så jag brukar kolla i måttabellen, midje och stussmåttet, och höfta till nåt. Allt blir ju för stort i ärmar och så, men ofta kan man ju vika upp.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #610 skrivet: 2014.07.20 - 23:33:45 »

Jag har en brun skinnjacka bälte med som jag köpte förra vintern, för stor nu men borde kunna passa dig nu. Bara att det inte verkar finnas sådana där fiffiga sverigepaket för 50 spänn längre. Nu kostar det 155-185kr. Vet inte ens om du skulle gilla jackan men jag tycker den är rätt snygg. Passerar ngn igenom Finspång kan de hämta den gratis till dig. Har inte lyckats klura ut hur man får in foton från kameran i datorn... Detta windows 8.  :tongue_wag:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #611 skrivet: 2014.07.20 - 23:42:41 »

Vad snällt! Men jag är rätt säker på att den inte passar. Jag har extremt konstig form. Får köpa skitstora saker bara för att få igen dem över magen. Tror inte du har riktigt samma problem.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #612 skrivet: 2014.07.21 - 00:15:19 »

Nix men den har elastisk midja.  :whink: Jag är mer päron typen. Men så stor kan du ju inte vara längre - menar det finns ju mindre Hemul kvar numera.....  :bg:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #613 skrivet: 2014.07.21 - 00:28:48 »

Det är precis som när jag gick upp och folk trodde jag var gravid fast tvärtom. Det försvinner minst från magen. Snart är jag som då, bara magen som är tjock och resten normalt.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #614 skrivet: 2014.07.21 - 11:15:22 »

Men Hemuler ska väl ha lite magge?  :whink: Nu har jag mätt jackans midja, 115 cm omfång kan man vara med bälte tom lite mer tror jag. Det satte sig bara på magen och inte bröst och ansikte också?

77,5 men kommer kanske gå upp lite mer eftersom det bara blev 1,5 mål mat igår.
Loggat
Sidor: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544