Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 18:05:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 435169 gånger)
0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #570 skrivet: 2014.07.05 - 23:01:06 »

:lulz:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #571 skrivet: 2014.07.06 - 11:13:54 »

79,0 Iaf inte gått upp mer.Började dagen med 45 min löpband varav 7,5 min spring på 7 km/tim, personbästa.  :tongue: Har bara tagit värktabletter vid 2 tillfällen senaste veckan, istället för 2-3 ggr/dag. Idag blir det tapetsering hos en kompis som ska flytta, tar nog tabletterna med mig i fickan ifall att.....
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #572 skrivet: 2014.07.06 - 11:19:32 »

Vad ambitös du är! Ingen mjukstart här inte.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #573 skrivet: 2014.07.06 - 11:37:54 »

Menar du löpbandet? Jo jag har kommit på att jag blir piggare på dagen om jag gör det på morgonen och mjukare i kroppen = mindre smärta i rygg och axlar. Passar bra att man kan duscha för dagen sedan. Springer jag på kvällen blir jag kvällspigg och får svårt att sova. Att springa på fastande mage bör garantera att det blir fettdrift, kan ju inte finnas så mycket glykogen och hämta då.....
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #574 skrivet: 2014.07.07 - 12:03:45 »

79,3

Riktigt stel i kroppen efter en heldags tapetsering. Känner att för ryggens skull vore det bra att springa men samtidigt behöver jag nog vila eftersom kroppen inte vill någonting men då kanske jag får mer ont i ryggen... Nåja det får ge sig självt...
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #575 skrivet: 2014.07.10 - 11:47:49 »

80,7

Tillbaka i sockerträsket i ett dygn men nu tillbaka. Inget löpband på 3 dagar men ryggen höll ihop rätt bra ändå men började knaka och gnälla lite. Grillade igår kväll med en kompis och åt korv med senaps/vitlökaioli och hade sedan inget sockersug. Kompisen vill nu spela basket med mig lol, bör man ha knäskydd?  :lulz: Än så länge har vi dock ingen boll.  :whink:

Löpbandet 45 min varav 4*2 min löpning. Idag hann jag 4,6 km.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #576 skrivet: 2014.07.10 - 11:54:54 »

Varför skulla du få sötsug av korv? Var det sockerkorv?  :huuh:

Vad kul det låter med basket! Men ska ni spela på två bara? Går det? Så där som man ser killar göra med sina pappor i amerikanska filmer, stå och kasta mot korgen på karageporten typ och försöka ta av den andra bollen?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #577 skrivet: 2014.07.10 - 12:06:50 »

Öh nä korven var för att bli av med sockersug och komma tillbaka på banan, istället för en pizza eller något annat föga bra.  :flirting:

Det var nog tänkt som 1-on-1. Han har 2 bröder också men spelar alla ihop lär jag ju både få storstryk och ramla och slå mig.  :rolleyes: Han konstaterade att det nog var bra motion för den som vill gå ner när vi hittade baskekorgar på en skolgård i närheten.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #578 skrivet: 2014.07.10 - 13:38:31 »

Så du ska spela mot en kille? Som dessutom är van spelare? Lycka till med det du!  :biggrin1:

Skämt åsido, det kan säkert vara jättebra. Tacka och ta emot om han nu erbjuder sig att sparra!
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #579 skrivet: 2014.07.10 - 19:35:32 »

Fördelen med att spela basket mot en kille är att det kan blir en helt del kramandes när man försöker sno bollen.  :lol:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #580 skrivet: 2014.07.10 - 22:59:55 »

Löper du eller nåt?  :rolleyes:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #581 skrivet: 2014.07.11 - 08:51:16 »

vi har ett litet basketplan här i närheten.. hm kanske jag kan springa dit och krama killar? Fast jag tror inte dom skulle gilla om en 48 åring kommer o kramar dessa mellan 10 och 20 eller nåt :)
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #582 skrivet: 2014.07.11 - 09:51:51 »

Löper du eller nåt?  :rolleyes:
   :lulz: Vet inte hur van han är men är 32 årig kolhydratsmumsare med rätt lite kroppsfett, gissar att det kan bli svårt att hänga med i svängarna.  :rolleyes: Han köpte en basketboll igår, fast den måste pumpas lol. Jag löper men bara på löpbandet.  :flirting:

@Mynlen Kanske någon lite över 30 då?  :lol:

@Sorla  :hm-hm: Kan kanske vara värt några skrubbsår då.  :tongue:

80,8 Sväll i ben och dessutom flyttstädningssväll eftersom jag och mamma tittade in på kvällen hos Madde som ska lämna lägenhetsnycklarna idag 11.30 och hade full panik och få städat, vi blev kvar till 00.30.

45 min på löpbandet, 7,5 min spring, Det var nog 3,6 km igår för idag kom jag 3,7km
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #583 skrivet: 2014.07.12 - 12:29:25 »

80,0 Blev en del vin igår och EN liten skiva lantbröd, så det kommer nog tillbaka lite vikt kanske.....

25 min på löpbandet 3*2 min löpning, 2,1 km. Skulle ha vilodag men kände mig så stel överallt när jag vaknade (träningsvärk efter löpning och flyttstädning kanske) att jag blev tvungen att mjuka upp kroppen. Känner mig nu som folk.  :whistle:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #584 skrivet: 2014.07.12 - 13:05:05 »

Verkar som löpbandet kom till god nytta!  :clapping:
Loggat

Sidor: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544