Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 22:40:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 433887 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #315 skrivet: 2013.09.29 - 11:02:04 »

Jaha då vet jag! Mest sett dem i danmark jag... Krämen kan man få till men vågglan är nog svårt utan mjöl....
Slut på mandelmjöl, ska testa att göra maränger med ganska lite socker och lite sötningsmedel men bjuder inte Hemulen som tydligen inte gillar maränger....  :flirting:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #316 skrivet: 2013.10.12 - 12:27:15 »

Jag har en offtopic fråga/mer skitsnack om det är ok... Jag går på promenad i skogen med min katt Molly (halvinnekatt och hon vågar inte gå själv  :tongue: )
Skogen intill där mamma bor har hjortarna bajsat ner totalt. Molly sätter sig ibland och kissar på bajset och skrapar sedan i marken som de gör när de varit på lådan. Frågan är varför kissar hon på det, markerar honkatter?
Undrar om hon tycker det är ett himla oskick att bara bajsa överallt sådär istället för på anvisat ställe.  :lol:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #317 skrivet: 2013.10.12 - 19:13:54 »

Jo, honkatter markerar nog också. Men varför hon väljer att göra det på hjortbajset, det vet jag inte.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #318 skrivet: 2013.10.17 - 09:38:44 »

Veckovägning 26

Veckans resultat: +0,4 kg
Nu: 87,6 kg
Startvikt på lowcarb: 96 kg
Hittills på lowcarb: -8,4

Totalt från maxvikt (108,7kg): -21,1 kg

Jag har kört fast totalt... Gick ju ner lite efter att jag varit hos mamma, varit där igenen gång sedan dess men inte så länge, spårade inte ur så där jättemycket men magen stannade och jag gick upp. Tagit tag i kcal antalet sista veckan men inget händer i princip...  tiden eftersom  jag tyckte  Jo 0,8 kilo ner men det var ju från när jag hade maxvikt när jag kom hem...  Har dock inte tagit några 5:2 dagar på senaste eftersom mitt sötsug gick igång på  det sist och då blir ju den vätskan kvar i kroppen, å andra sidan är ju mycket utav det bara "falsk viktnedgång" eftersom det är vätska som jag lägger på mig igen. Får ge det ett par veckor till och se om jag kan gå ner mer på lowcarb eller om jag måste tillbaka till lchf. 87,6 kilo är ju alldeles för mycket för 168.  :nonono:
Nåja magen funkar iaf.
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #319 skrivet: 2013.10.17 - 11:02:02 »

alltid något!
Men tänk på att man ofta har platåer på lchf. Många iallfall. Då formas kroppen och går energin dit ist för att gå ner i vikt. Mycket konstigt!!!

ta det lungt och fortsätt. Keep Calm and Go On !
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #320 skrivet: 2013.10.17 - 12:21:13 »

Jag visste inte att du lämnat LCHF.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #321 skrivet: 2013.10.17 - 14:54:55 »

Jag gick ju till lowcarb 50-80 kh/ dag (många dagar är dock liberal lchf upp till 50 kh.)
Platå i sig är inget konstigt men hade inte väntat mig det efter att ha haft paus i en dryg månad, trodde snarare att det skulle bli en nystart - att kroppen skulle känna sig trygg att ,lämna ifrån sig lite fett men icke.... Strikt lchf har jag ingen jättelust att gå tillbaka till för jag vet att jag kommer sakna mer grönsaker och lite rotfrukter men men.... Sedan tyckte jag att jag fick sötsuget från helvetet när jag gick under 20 kolisar om dagen...
Men det är bara att köra på, funkar det inte får jag ändra taktiken lite. Ner ska jag! Tack för uppmuntran Mynlen.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #322 skrivet: 2013.10.17 - 15:16:28 »

Jaha, du menar så.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #323 skrivet: 2013.10.31 - 12:21:12 »

Veckovägning 28

Veckans resultat: - 1,0 kg
Nu: 86,6 kg
Startvikt på lowcarb: 96 kg
Hittills på lowcarb: -9,4

Totalt från maxvikt (108,7kg): -22,1 kg

Samma kilo upp och ner typ men är glad att jag inte går upp utan är på lägstavikt nu så aldrig förlorat något. Har mina duster med socker emellanåt ibland alldeles för ofta men när man väl fallit i så är det lite svårt att vänja sig av med socker igen och jag faller ofta igen efter ett par dagar, innan jag vant mig av och kommit i en lätt ketos igen. Att försöka strypa kcal är också en fälla direkt att spåra ur. Nu har jag iaf skött mig i 3 dagar. Hur som helst så länge det inte blir så ofta att man lägger på sig 10 kg direkt eftersom det är min största skräck.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #324 skrivet: 2013.10.31 - 15:47:56 »

Du har så rätt. Ibland får man vara ödmjuk och vara glad åt att man inte går upp.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #325 skrivet: 2014.03.27 - 17:19:22 »

Tillbaka... Jag har haft en tung vinter med en mega depression, dödstankar you name it. Äter nu "lyckopiller" fluoxetin/Prozac och det kanske inte riktigt tagit skruv men lite bättre. Den positiva biverkningen har varit att jag diska mycket oftare.  :loony: Någon som känner till en dopaminhöjande medicin som inte medför viktökning?

Vad gäller kost och vikt tappade jag kollen på kosten och har sedan dess svängt mellan lchf, normalkost och megajumbokolhydratskost. Blev väl en 5-6 kg upp, nu efter en veckas lchf har jag 3-3,5 kg kvar till tidigare vikt. Var tvungen att slå på bromsen i tid eftersom jag aldrig vill väga 110 pannor igen och byxorna började kännas trånga....

Så nu ska jag smyga och läsa efter vad ni andra har hittat på. Hoppas alla mår bra.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #326 skrivet: 2014.03.27 - 17:23:22 »

Nämen! Vad roligt att du är tillbaka! Mindre roligt att du mått så dåligt. Vi ska ta hand om dig så mår du snart bättre, ska du se!  :bearhug:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #327 skrivet: 2014.03.27 - 20:48:40 »

Tack Hemulen! Det värmde med ett hjärtligt välkomnande.  :bearhug:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #328 skrivet: 2014.03.27 - 21:16:14 »

Det låter skitjobbigt Ary. Är det p.g.a. något som hänt eller började du bara må så ändå? Ja, du behöver ju inte svara ifall du inte vill.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #329 skrivet: 2014.03.27 - 21:23:52 »

Men hu så hemskt Ary!  :shock: Och var härligt att se dig igen! Välkommen tillbaka!  :flowers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544