Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 00:27:26 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 434010 gånger)
0 Medlemmar och 19 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #330 skrivet: 2014.03.28 - 06:08:17 »

kram!! piller kan jag inget om men att skriva här brukar hjälpa litet också!
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #331 skrivet: 2014.03.28 - 13:56:41 »

Lång historia/en kombination av saker, efter mina år utomlands dog min pappa och jag flyttade hem och hamnade på en ort där jag inte trivs och miste sedan jobbet och på den vägen är det. Fick aldrig riktigt tillbaka fotfästet och kom in i systemet (a-kassa etc etc) sedan jag kom hem. Lite krossat hjärta i den mixen och voilá! - depression. Men jag ligger iaf nästan 20 kg mindre till än som störst annars skulle det ju hamna ovani det...

Fick tala om med en gång att jag inte gick ner 20 kg för att ta tabletter jag går upp 20 kg på och blir deprimerad varken tabletterna funkar eller ej, men får dra det varje gång, för det är olika läkare varje gång... Vet inte om man blir friskare eller sjukare av den svenska psykriatrivården. LOL

Tack Mynlen, Sorla och Hemulen. Har saknat våra galenskaper.  :whistle: :crazy: Endera dagen blir det nog vattenmelonbakelse.  :smile: Hade varit kul att träffa alla i verkligheten men geografin ställer ju till det...

Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #332 skrivet: 2014.03.28 - 15:44:52 »

Nädu, det är inte lätt. Man ska banne mig vara frisk för att orka vara sjuk. :lookdown: Starkt av dig att orka hålla kvar din vikt så bra när du mår så dåligt! Det tycker jag verkar hoppfullt ändå. Att du har lite självrespekt och vill dig själv väl. KRAM

Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #333 skrivet: 2014.03.30 - 19:20:19 »

Tack Sorla, visst behöver man var frisk för att orka vara sjuk.  :rolleyes: Nja vet inte om det faktum att jag inte gått upp massor har så mycket med självrespekt att göra för det har slunkit ner mer än en och annan kaka, godis, desserter utan en tanke på vikt, men det verkar som om lchf/lowcarb sitter i ryggraden lite grand så att jag aldrig gick tillbaka till lassvis med mos, pommes och annat som är gott, jag tror helt enkelt inte att äta det där alltid är hållbart.... Så jag går snällt tillbaka till mitt ägg och bacon och det blir någon slags rimlighet i intaget. 2500 kcal om dagen ger trots allt inte samma viktökning som 3500 kcal - surprise!  :crazy:

Veckovägning 29

Veckans resultat: +4,9 kg
Nu: 91,5 kg

Totalt från maxvikt (108,7kg): -17,2 kg

Veckovägning 30

Veckans resultat: -1,6 kg
Nu: 89,9

Totalt från maxvikt (108,7kg): -18,8 kg

Veckovägning 30,5 söndag

Halva veckans resultat: -2,0 kg
Nu: 87,9 kg

Totalt från maxvikt (108,7kg): -20,8 kg

Låg visst lite efter. En hel del vätska i kroppen har man ju haft... Något från sista dagarna kan dock komma tillbaka eftersom det nog handlar om vätskebrist pga fredagens alkoholintag.  :redface:
Vad jag kan se från tidigare statistik så verkade ju inte lågkolis ge någon vidare viktminskning längre så jag får gå tillbaka till lchf och ha vissa fria grönsaksdagar
och lite andra kolisar ibland så jag kan äta tacochips och knäcke tex - sådant som jag gillar som går in i lowcarb men inte lchf.
Knappt 2 kg kvar ner till där jag slutade den siste oktober 2013, inte illa pinkat på 10-11 dar.
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #334 skrivet: 2014.03.30 - 21:03:39 »

Å herrejävlar! Lyckades du gå upp nästan 5 kg på en vecka? Det har inte ens jag lyckats med.  :worshippy: :laugh:

Eller var det sen du vägde dig senast? Jag minns inte vad du vägde nu.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #335 skrivet: 2014.03.30 - 21:11:03 »

Hehe nä även om det säkert gått, min kusin gick upp 8 kg på 10 dagar i Tyskland en gång, mycket knödel och många många måltider/fika.
Min sista officiella vägning var 31 okt 2013, sedan dess gick jag upp 5 kg på kolhydratssvullande mm.
De tre vägningarna är för de senaste 11 dagarna, tors 20/3, tors 27/3 och torsdag 30/3.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #336 skrivet: 2014.03.30 - 21:13:06 »

OK, ja då var det ju lite annat! Borde väl ha fattat det. :lulz:

Knödel! Mums!  :dribble:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #337 skrivet: 2014.04.03 - 11:28:40 »

Veckovägning 31

Veckans resultat: -2,3 kg
Nu: 87,6

Totalt från maxvikt (108,7kg): -21,1 kg

Sedan söndag -0,3 kg

Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #338 skrivet: 2014.04.03 - 12:29:55 »

Wow! Vad gör du? Du tappar ju massor! Och grattis till under 90! Jag fattade faktiskt inte förra veckan att du redan var där. Är ju inte mycket kvar till din gamla vikt nu. :flowers:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #339 skrivet: 2014.04.03 - 13:19:26 »

Tack Hemulen, nej ngt kilo eller 2 kvar "bara". Var dock nere vid ett tillfälle och dippade på 84,5 typ, så man kan säga att 85-86 bör vara min gamla vikt, fast då låg jag högre på carb genomsnittet per dag. Skulle jag gå tillbaka till mer eller mindre normalkost eller svulla nu skulle jag väl gå upp 3 av de 4 kilo jag gått ner.
Nu så här i början går det ju lätt när vatten går ur och man har ny motivation... Har 3 par byxor jag behöver ner ett par kilon för att komma i.  :whink:
Köpte ett par jeans, 2nd hand,  för 15 spänn i förrgår som sitter som limmade. Måste vara rekordbilligaste jeansen ever. Hot bottom heter de. Bra namn eller.  :lol:
Men min bottom får nog bli betydligt mindre för att vara hot...  :whistle:

Ska försöka komma för mig att röra på mig mer nu...
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #340 skrivet: 2014.04.09 - 23:02:00 »

Ary? Vart tog du vägen?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #341 skrivet: 2014.04.24 - 19:57:29 »

Här Hemulen!  :whink: Vart upptagen med att fixa till mammas gäst rum och långsamt gick det, och sedan firade vi påsk ju(inte lyckats koppla upp mig till mammas trådlösa. Fuskat kanske 3 dagar och legat på kaloriöverskott ytterligare några dagar så det har säkert gått lite åt fel hår, inte vågat väga mig än.  :eeek: "Avgiftning" pågår.

Köpte en burk inlagda blandade grönsaker, vitkål, gröna tomater, paprika, gurkor och blomkål tror jag (2,7 kg avrunnen vikt, 40 spänn!) Inget socker tillsatt. Önska mig lycka till lol, ska testa imorgon. Behöver nog vara rätt gott för att käka upp såpass...  Tänkte att mitt periodiska slarv med grönsaker kanske blir lite bättre när det inte krävs tillagning.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #342 skrivet: 2014.04.24 - 20:45:11 »

Är det typ syrade grönsaker då? Ja, 2.7 kg lät rätt mycket. Står det sig när du öppnat burken?  :lol:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #343 skrivet: 2014.04.24 - 21:02:30 »

Nja..... texten är rätt kryptisk där, står bara: förvaras kyligt efter att den öppnats.

Inlagda låter det som, på turkiskt manér tydligen. Stor plastburk av märket Sevan. Fanns 1,6 kg för 36.50 kr eller 2,7 kg för 39.90 kr typ. Duh
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #344 skrivet: 2014.04.24 - 22:24:01 »

Sevan gör finfina grejer. Tror vi haft deras vildgurkor uppe till diskussion här.  :lol:
Loggat

Sidor: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544