Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 23:45:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 433948 gånger)
0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #360 skrivet: 2014.05.01 - 23:20:43 »

Tack Hemulainen.  :smile: Kan ju hoppas det. Insett på efterhand att jag inte gick ner så lätt på lowcarb men tror jag hade tröttnat på att äta strikt lchf för att jag helt enkelt gillar massor av carbs.... Nu är jag dock trött på socker efter påsk så det kan vara. Suget har hållit sig borta ett tag, nu seglar jag bara förbi kak och godisavdelningen. I och med att det går såpass bra försöker jag att inte börja småfuska (eller storfuska för den delen  :eek:) Tanken är att de gånger jag gör utsvävningar får det bli med ngt med kokosfett framför allt och hålla kolisarna nere.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #361 skrivet: 2014.05.04 - 20:27:32 »

Veckovägning 32

Veckans resultat: - 2,1 kg
Halva veckans resultat: -0,5 kg
Nu: 84,5

Totalt från maxvikt (108,7 kg): -24,2 kg

Skulle tippa på att jag platåar några veckor nu, det är så det brukar vara. Eller går upp eftersom jag varit väldigt ostrikt idag...
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #362 skrivet: 2014.05.04 - 20:30:28 »

Men hur kan du gå ner så fort?  :worshippy:

Vad är det här nya med halva veckans resultat då?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #363 skrivet: 2014.05.04 - 21:48:46 »

Vatten i kroppen. Egentligen gick jag nog ner det under veckorna som jag inte vägde mig, då jag var hos mamma. Samlar på mig vatten på samma gång som jag går ner i fettvikt vilket sedan oftast jämnar ut sig när tjejveckan kommer....

Tja det blev så eftersom jag väger mig två ggr i veckan. Kanske ska gå tillbaka till bara torsdagar....
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #364 skrivet: 2014.05.04 - 21:57:23 »

Nädå, men vilken halva är det du redovisar?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #365 skrivet: 2014.05.04 - 22:50:32 »

Bra fråga lol. Just nu redovisade jag senaste 7 dagarna...  :blink:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #366 skrivet: 2014.05.04 - 23:05:25 »

Men det är ju en hel vecka.  :blink:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #367 skrivet: 2014.05.05 - 12:07:00 »

halva veckan var tors-sön, hela sön-sön. Jag vet jag rörde till det totalt duh. Torsdag får vara vägdag.  :rolleyes:

En annan faktor är att jag kommit in i den sedvanliga aptitlösheten som brukar inträffa på lchf under en period. Bara för att förvirra läget testar jag nu RS och smäller i mig 44 kh potatismjöl och kli som jag inte vet vad det gör med vikten eller hur mycket som bör räknas. Räknas alla är det ju rätt mycket kh med tanke på att målet just nu egentligen är 20 kh om dagen.... En anledning till att jag testar detta är allergin. Det är pollensäsong och rökstopp samt lchf har förbättrat det avsevärt, behöver sällan antihistamin just nu. Det jag vill åt nu är doftallergin och matallergin jag vill åt, allt hänger ju ihop antar man iofs...
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #368 skrivet: 2014.05.05 - 12:18:29 »

Närå, det var att du redovisade bara en halva som gjorde mig förvirrad. :lol:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #369 skrivet: 2014.05.05 - 12:21:43 »

Läs tillägget i ovanstående inlägg så ser du den totala förvirringen.  :flirting:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #370 skrivet: 2014.05.10 - 09:21:20 »

Hade ätit mer men fortfarande lowcarb men tyckte inte det var någon idé att väga mig så nu blev det ingen vägning istället för dubbla vägningar. Varför väga sig om man vet att man gått upp (om än tillfälligt)?   :rolleyes:
Det var som jag trodde iaf att det tvärstannade eftersom jag gick ner rätt mycket på kort tid men jag är nöjd om jag kan hålla den vikten för att gå ner mer sedan. Så länge jag håller mig ifrån kolisarna verkar jag inte få det grymma sötsuget. Fuskade nog för mycket för att det skulle funka i höstas...
Förresten så köpte jag helt grymma wasabi mandlar (inte massa deg på, bara krydda) på lidl i plåtburk. 150g för 18:-. Snuskigt gott!
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #371 skrivet: 2014.05.12 - 22:30:52 »

Verkar som om sötsuget lyser med sin frånvaro om jag inte fuskar med sockriga saker då och då, så nu undviker jag kakor och godis som pesten faktiskt även om jag dundrar på med kcal enstaka dagar. Kanske man kan få lite resultat på torsdag.  :hmm:
Provade mina 2 år gamla arbetsbyxor - alldeles för stora allihop, somliga var lite tajta vid ngt tillfälle.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #372 skrivet: 2014.05.12 - 23:21:50 »

Man får gratulera! :worshippy:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #373 skrivet: 2014.05.14 - 17:24:01 »

Till att jag slapp sötsuget? Inget att gratulera för, körde 5:2 och ballade ur och åt en massa mandlar och en 200g påse aprikoser, det enda söta jag hade hemma som tur var. Nåja det satte ju fart på magen iaf, men en hel del kh blev det. Tror inte vägdag ger så mycket resultat, men kanske nästa vecka då.  :rolleyes: Vet ju att det inte håller att bli så hungrig, att jag lätt ballar ur....
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #374 skrivet: 2014.05.14 - 18:38:31 »

Mandlar med smör och salt är jättegott.  :shy:
Loggat

Sidor: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544