Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 21:07:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Matt Stones RRARF  (läst 18017 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #15 skrivet: 2013.04.30 - 15:22:11 »

Jag håller med dig i det mesta Hemul men jag ser inga motsättningar mellan det du skriver och det MS skriver. (Och med tanke på att tråden heter Matt Stones RRARF så kanske man förstår att jag menar just honom och ingen annan  :whink:)

Jag tycker det är svårt att förhålla sig till LCHF på ett vettigt sätt. Det enda jag med säkerhet kan säga är att jag tror inte väldigt strikt LCHF är så nyttigt i längden för normalviktiga personer. Fast jag är också tveksam till om det är nyttigt för överviktiga personer då risken är stor att man omedvetet drar ner på kalorierna till väldigt låg mängd. Och det är egentligen det jag tror är det farliga oavsett diet.

Jag tror det ligger mycket i Jaminets 50 gram som lägsta gräns för kolhydrater (Schwarzbein har ju också en idé om att inte äta för lite kolhydrater men den gränsen är inte lika tydlig) men om man säger det så är det ju många rabiata inom LCHF som börjar hojta om att det minsann inte är LCHF. Så jag är väldigt glad över ditt forum Hemul där man kan diskutera på ett betydligt mer sansat sätt.
 :worshippy: 

:smile:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2013.04.30 - 15:47:42 »

Ja ja. Jag blir lite yvig av rödvin. :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #17 skrivet: 2013.04.30 - 15:52:38 »

Ja fem glas om dagen är bara nyttigt Hemulen! Eller var det ett de sade?  :flirting: Man slutar tänka så mycket på förkylning iaf har jag för mig.  :smile:

Ja håller med Subcalva. Skönt att kunna säga kolhydrat eller en frukt här utan att få en gigantisk verbal känga.   :club_idiot:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2013.04.30 - 16:02:09 »

Tack tack. Jo, det är ju meningen det, att man ska få tycka olika och äta olika också.

Jag vet inte, subban. Jag har lätt att hålla mig till low carb, moderat sådan då, även om jag har börjat göra utsvävningar i sociala sammanhang på sistone. Om strikt low carb tror jag ju samma som du.

Ary, det var nog mer än 5 glas vin är jag rädd. Å så lite Bourbon. Med det tog jag bara lite av för jag ville inte bli full!  :lick: Nåja, det var värt det och mycket välbehövligt också. Vi har haft ett helvete här i huset och att styrelsen festade loss när vi äntligen rott båten i land tycker jag var på sin plats. Bra för oss också att umgås under lite ledigare former. Hm. :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #19 skrivet: 2013.04.30 - 16:09:33 »

Hoppas ni hade flytvästar på er jag så när ni rodde iland.  :lol: Vet inte vad exakt ni fick igenom men grattis för du verkar nöjd!  :thumbsup:
Sedan ska man ha rätt att festa loss ibland man kan sköta sig andra dagar.
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2013.05.01 - 10:10:05 »

förstår det är matt Stones tråd men om man inte läst titeln noga och bara klickat på "nytt" så blir det litet virrigt ibland när man just läst något av Mark Sisson :)

Men nu hänger jag med igen :flirting:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2013.05.01 - 10:12:43 »

Va?  :huuh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2013.05.01 - 10:22:16 »

äh glöm det! :)
Loggat



Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544