Waaa! Tack för alla fina tips! :D
visst är kokossmaken god men jag tycker den är för dyr att steka i :)
Just denna burk pröjsade pappsen för, så det gör inte så mycket ;)
Men gratis är det ju helt klart inte o.o kanske ska fortsätta steka i smör ändå... det är gott det med:3
Gott till efterrätter tycker jag, stekta eller inte. Vet du att oljan är delvis vattenlöslig? Det gör att den blandar sig med t.ex. bärsaft från tinade bär och gör så det blir en tjockare sås. Väldigt gott. Men tänk på att bären måste vara rumstempererade och oljan något så när flytande. Är bären kalla blir det så klart små fettklimpar.
Det där med bären låter spännande, det får jag prova någon gång :D
Jag lyckas alltid värma bär så att de blir varma. Inte bara rumstepererade ^^' Men det borde väl göra så att oljan flyter i alla fall :D
Äggmjölk är godare än det låter. Man tar smör eller/och kokosolja, någon äggula, sen mixar man medan man häller kokande vatten över. Det blir som grädde. Jag brukar smaksätta med pepparkakskrydda och dricka till frukost.
Äggmjölk låter ju jättespännande, speciellt med pepparkaskrydda! Jag älskar pepparkakssmak :D Jag får ta och prova att göra äggmjölk :) Ännu en sak mamma kan bli skeptisk till. Jag antar att det finns en tråd någonstans med mer ingående recept som jag kan leta fram?
Smält kokos till flytande form, blanda i kakao ( lite sötning om du vill) och sedan krossade nötter
torkade bär ( som vi råkar ha). Häll alltihopa till en plåtpapper på en ungsplåt och stoppa hela plåten i kylen för en timme eller så.
Skära den i munsbitar efter ca. 20 minuter, Sedan är det bara samla bitarna i en liten burk.
Simsalabam, nyttig choklad!
( jo, det fungerar även utan nötter och annat tjofs, bara kokos, kakao och lite sötning av någon form räcker)
Det här låter ju också smaskens! Nu måste jag bara få tag i lite stevia för att ta reda på hur det smakra med det :) Socker ska ju vara elakt har jag hört ;)
Det här var sjukt häftigt! min dator krashade nyss, (mitt i meddelandet) och när jag startade upp den i gen var allt jag skrivit kvar! :D