Såg en massa snack inne på KiFförut om ett kokosmjöl som skulle vara båda godare och billigare än det från LCHF-boden. Jag kom mig äntligen för att beställa nu när Affe la ut recept, men hade inte tänkt säga något innan jag testat. Men det visade sig att man kan få gratis frakt t.o.m. 30:e november, så då kände jag mig förpliktigad att tala om det i fall fler vill chansa.
Det säljs på den amerikanska saten
iHerb.com och kostar bara $5.81 för 454 g. Fin burk kommer det i också. Det har visst lite mer kolisar än det andra mjölet, men vad jag förstår tar man väldigt lite, så det kanske inte spelar så stor roll om det är godare också. Jag har googlat iHerb och de har bra rykte, bra produkter och bra service som det ser ut. De flesta märken jag såg kände jag också igen.
Frakten är snorbillig om man inte köper så mycket. $4 upp till ett ordervärde av $80 och en vikt på 1814 g. Det är rätt mycket det! Nästa steg kostar $6 vilket ju också är jättebilligt, men sen blir det riktigt dyrt. De har en mycket bra shoppingcart. Om man fyller i land och postkod så uppdaterar den ständigt med frakten, så det är jättelätt att lägga till och från tills det blir lagom.
Men nu har de alltså gratis frakt om man handlar för minst $40. Om det är viktbegränsning på det vet jag inte. Detta syns också i shoppingvagnen. Jag köpte två burkar kokosmjöl och magnesium för flera år framåt för att komma upp i summan, var inget annat jag behövde.
Men det är inte nog med det, om man anger en kod så får man dessutom $5 i rabatt på sitt första köp. Jag misstänkte genast när jag såg tjänstvilliga människor erbjuda koden på KiF att det var en sån där affiliationgrej. Och mycket riktigt, det är det. Det går till så att när man blir kund får man en kod. När någon sedan handlar med den koden får han $5 avdraget från sitt första köp (syns tydligt i kundvagnen) och kodens ägare får några procent tillgodo på sitt konto. Sen fortsätter det i flera led. Sickna fulingar att sitta och låtsas att de bara är snälla. Moderatorerna där fattar nog ingenting.
http://rewards.iherb.com/Procenten skiter jag i. Jag lovar att avsätta alla eventuella cents till serverkostnaden. Men femman ville jag gärna åt. Det vill säkert ni också om ni ska testa, så här är min kod:
EMU766 .