Jag slog på;
Ätdagar och leptin
Hittar bara sånt om att leptinhalten sjunkar när man börjat bli smal och att överäta höjer den. Med mitt fett lär ju inte leptinhalten vara problemet. Det är tydligen extremt ovanligt att ha låg leptinnivå. Möjligen skulle leptinresistens kunna vara orsaken till hungern, vet inte. Men då hjälper nog att äta mera ungefär lika bra som att äta socker för en insulinresistent.
Kan ligga nåt i ätardagar ändå. I början av min bantarkarriär så tog jag mig enstaka sådana, inte efter nåt schema, men det blev väl var tionde dag så där. Inte såna här bläckor, men mer normal kalorinivå, drygt 2000 kcal så där. Får väl se om det blir sprutt efter det här. Idag var det ju inte direkt ner på vågen, men det var ju förväntat.
Har för mig att du skrivit att du har kontakt med läkare ibland.
Remiss till någon som kan? (Men jag vet att det ändå är svårt att få svar eller bli klokare för den skull)
Tror inte bantande tjockis som blir hungrig riktigt klassar för nån större utredning. De anser väl att det är naturligt att vara hungrig när man bantar.
Nu har jag inte varit här på bloggen så länge. Jag vet heller inte varför du fick din viktökning. Kanske finns det en länk här? Jag har förståss full respekt om du inte vill lämna ut det.
Har svarat dig på det en gång förut och nu lyckades jag hitta det också.
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,2540.msg35421.html#msg35421