Jag ska börja i morgon eller kanske alldeles strax. Måste kolla hur många kalrorier jag fått i mig idag först bara. Mycket att hålla reda på blir det om man ska köra tre bantningmetoder samtidigt.
Jag har läst halva boken nu och det verkar väldigt enkelt. Man kan ta oljan när man vill bara det är minst en timme från målid, men man ska helst dela upp det på två givor per dag. Är inte säker på om det sista är viktigt, eller om det har att göra med att man kan ha svårt att smälta fett om man inte är van, han dillade nåt om det. Det tror jag ju knappast är nåt problem för mig.
Varför man ska dela upp sockret är ju självklart.
Det förenkar saken betydligt för mig. Eftersom jag inte äter förrän jag varit vaken c:a 2 timmar och oftast äter kvällsmålet mer än en timme innan jag lägger mig, så kan jag alltså ta oljan det första och sista jag gör på dagen. Nema problemas! Vad jag oroade mig för var att behöva komma ihåg att ta den mellan målen och att det skulle bli besvärligt om man inte är hemma. Fast allra enklast vore ju att ta allt på morgonen förstås, särkilt som kokosolja kan vara upppiggande enligt vissa.
Jag har mer problem med hur mycket jag ska ta. Jag vill faktiskt inte sänka min kalorivivå särkilt mycket alls (den nivå jag håller när jag klarar av att inte äta för mycket alltså). Jag vill bara slippa vara hungrig när jag ligger på den nivån. Han rekommenderar mellan 100 och 400 kcal (ju mer desto större effekt). Ska börja på 200 då kanske?