Det är helt min egen uppfattning vad jag skrev!
Jag menar att de v ä x e r när de får ta hand om sig själva, begå sina egna misstag och tycker det är toppen när de kommer på att det går att göra en del saker annorlunda än mamma.
Jag vet inget om studerandes ekonomi i Holland. Vi har både studiebidrag och lån.
Förmodar att nästan alla studenter sköter sin ekonomi och på så sätt bli oberoende.
De flesta jobbar på sommaren.
Jag undrar om man får ngt begrepp om ekonomi annars.
Men detta är ju jag och hur jag tänker.
Att man kommer hem ibland och behöver lite hjälp och ompyssel hör ju också till
Jag förstår inte varför föräldrar ska ha dåligt samvete för att "deras" barn försöker bli vuxna! Är det att vara hård??
Usch!
nu har jag en tanke till:
"att ha sitt eget välbefinnande först"
JA, säger jag.
Det går inte att GE så mycket till andra om man inte försöker hålla sig själv i trim; både fysiskt och psykiskt.
Jag har erfarenhet av det. Min dotter behövde så mycket av mej: bo med henne på sjukhus, trösta,dra rullstol ibland och det kanske viktigaste; försöka underlätta hennes kontakter med jämnåriga; typ hästarna som automatiskt ledde till andra "hästflickor" och väldigt trogna vänner.
Jo, jag motionerade regelbundet, gick till psykoterapeut de sista åren.
Jag kände på mig att det var viktigt att jag var i balans.
Mycket babbel från mej( hon fick sköta sin egen ekonomi när hon var 18 år)
Även om barnen är "stora" känner man på sig när de verkligen behöver hjälp.
Jag menar inte att du ska göra som jag gjort utan mer att du kan se det på olika sätt.
Hoppas jag inte stört när jag skriver om min dotter, men i stort sett alla-utom min syster- nämner henne inte.