Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 14:43:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 182 183 [184] 185 186 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 962233 gånger)
0 Medlemmar och 26 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2745 skrivet: 2014.09.05 - 19:10:56 »

då är det spikat :)  :thumbsup:
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2746 skrivet: 2014.09.05 - 19:38:21 »

:hurray:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #2747 skrivet: 2014.09.06 - 12:43:44 »

Mynlen, så roligt att du mår så bra nu. Håller tummarna för att det ska hålla i sig. Det vänder säkert nu, du har haft en mycket jobbig period. Kroppen säger ifrån men med en tid av medicinering så kan du kanske dra ner på värktabletterna.  :thumbsup: Stor kram.  :bearhug:
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2748 skrivet: 2014.09.06 - 15:03:46 »

Bara njut och rid på vågen.  :rose:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2749 skrivet: 2014.09.06 - 19:15:09 »

Hm jag har inten sitt-våg, och rida ståendes är litet knepigt tror jag :)

liten "backfalls" dag idag, ganska trött, men det är ju lördag. Hade planerat massor men inte gjort. Får bli imorgon!

boken kan jag ladda ner, ska göra det snart och läsa!
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2750 skrivet: 2014.09.07 - 10:11:18 »

då har man gått och blivit med MacBook... min laptop håller på att avliva och jag berättade det för en kompis. Hon hade nyss köpt en starkare som hon behöver till jobbet (programmerar apps till bl.a. apple) och ville sälja sin gamla. Den är ganska liten, 11 inch bara men i toppenskick och hon och hennes man är väldigt sparsamma på sina saker så jag vet den är helt okej och att dom kan hjälpa mig med en hel del om den strular. Inte reparationer såklart. Till mig är den utmärkt, kanske lika bra den inte är för stor. Då kanske jag sitter mindre länge vid datorn :)

så nu håller jag på att vänja mig vid tangentbordet och interfacen och inreda den. Tycker det fungerar bra och smidigt men vissa saker är precis tvärtom än det man är van vid, scrolla med mousepaden t.ex. Och tangentbordet känns litet annorlunda men det skulle ju vara samma med en annan laptop.

Viktigaste var iallafall jag kan surfa, för att komma åt Fetbobba såklart :)

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2751 skrivet: 2014.09.07 - 10:18:37 »

Vad tuff du är! Byta OS skulle vara jätteskrämmande för mig. Hade jag möjlighet skulle jag gärna ha datorer med både Mac och Linux utplacerade i huset, men jag orkar liksom inte lära om för de saker jag gör ofta. Är inte själva OSet så mycket som att vissa program skulle vara svåra att skiljas från.

Hm jag har inten sitt-våg, och rida ståendes är litet knepigt tror jag :)

:lulz:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2752 skrivet: 2014.09.07 - 11:48:14 »

jag har inga servrar eller sånt. Än så länge tycker jag inte det är så knepigt. små saker skiljer sig men jag tänker ändå inte gå in på OS allt för mycket typ.

Men ja, jag tycker också jag är modig :)
Loggat

Sorla

« Svara #2753 skrivet: 2014.09.07 - 20:44:41 »

Hur fungerar det med dokument? Är de kompatilbelt, så du kan få över bilder, Word och excell?

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2754 skrivet: 2014.09.07 - 21:21:01 »

japp. allt går bra. jag har office också, så alla word dokument ingår. förr var det svårare, nu är det helt ok.
Loggat

Sorla

« Svara #2755 skrivet: 2014.09.08 - 05:46:10 »

Smidigt! Härligt att du fick ha lite tur också. :smile:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2756 skrivet: 2014.09.25 - 13:32:21 »

Okej, igår har jag syndat REJÄLT!

Sushi!

Min äldsta dotter bor ca 15 mil från mig så det är inte lätt att träffa henne regelbundet. Men sen 10 sept har jag ett tågkort som gör att jag kan ta tåget utanför rusningstid, GRATIS. Jag har den från jobbet eftersom jag brukar resa till jobbet utanför rusningstiden OCH i helgerna! Ganska skönt att kunna resa utan att tänka på priset. Denna vecka är Linnea på läger så jag var ensam. Tog tåget efter jobbet till Sari, träffade först en annan kompis (har bott i trakterna i 10 år, barnen är födda där) och sen till Sari. Vi bestämde oss för att äta Sushi. Det var en underbar dag, var hemmal 23.30 men okej. Sari tog ett kort på mig i restaurangen som blev så bra! Ångrar inte ett enda riskorn eller tempuravetemjölkorn! Bara att vara tillsammas med henne och ha en trevlig kväll... JIPPIII

* 10268410_10152715125688147_4264977670717934985_n.jpg (30.72 KB, 331x330 - visat 466 gånger.)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2757 skrivet: 2014.09.25 - 14:02:07 »

Jättefint kort! Man ska nog synda lite ibland. Som Sisson säger är det var man gör 90% av tiden som är viktigast.
Loggat

Sorla

« Svara #2758 skrivet: 2014.09.25 - 18:46:27 »

Du är så söt med den gulliga lilla gropen i hakan. När jag var barn stod jag ofta och glodde i spegeln och försökte se om jag kanske inte hade fått en liten grop ändå. En liiiiten i alla fall.  :lol:

Jag har en kollega som säger "det är vad man gör mellan nyår och jul som spelar någon roll. Inte vad man gör mellan jul och nyår."  Direkt översättbart till träffadotterntillfällen.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2759 skrivet: 2014.09.25 - 19:10:16 »

Get a room!  :max-shock: :puke1:
Loggat

Sidor: 1 ... 182 183 [184] 185 186 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544