Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 13:49:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 181 182 [183] 184 185 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 962140 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2730 skrivet: 2014.08.29 - 22:14:40 »

Tack sorla, ska se om jag kan hitta den som e-bok och om det inte går återkommer jag. 

Ikväll hade jag vänner på besök som tog med godsaker från sverige åt mig. Även mörk oxbuljong, det använde jag förr mycket men nu sparsammare men med dom buljongtärningarna gör jag "brun sås" till Linnea så hon äter  kyckling, ris, sås och broccoli  en gång i veckan, för då äter hon MYCKET och även mycket broccoli..  dom var nyfikna hur det smakade. Gott, såklart, såsen är bara grädde och buljongtärningen.  Dom hade med sig efterrätt som även jag fick äta. Dom hade googlat runt LCHF recept och översätt det med google eller så. GOTT!!!  typ hallonpaj. hallon (och en nektarin hade hon lagt i också) med en slags crumble ovanpå gjort på kokosflingor, smör och ägg. Varmt och med grädde. MUMS

Äter ju sällan efterrätt nu men jag har litet kvar till imorgon  JIPPIII :)
ska nog testa detta med rabarber och äpple en gång :)

Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2731 skrivet: 2014.08.29 - 22:23:35 »

Hade de med sig det från Sverige? Otroligt i så fall! Vilka polare!  :clapping:

Men varför måste de googla? Pratar de inte svenska?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2732 skrivet: 2014.08.30 - 09:45:22 »

Nä det gör dom inte. Riktiga holländare dom här, fast dom semestrar ofta i sverige. Dom hade med sig bl.a. kaviar, slotts senap, (okej jag vet det ingår litet socker i den men det är så litet jag använder och det smakar SÅÅÅÅ svenskt så ibland vill jag ha litet speciellt till julskinkan) bregott, finncrisp, mariannes och små kexchoklad till LInnea. Och så dom där buljongtärningarna. jag söker o söker för att hitta liknande men lyckas aldrig. Bara den svenska som faller damen i smaken. (och mig haha) Vi vaktar deras kanin och krukväxter när dom är iväg.  hon är min bästa vän, vi promenerar minst en gång i veckan. Det var även hon som hjälpte mig så mycket för nästan ett år sen när det där med Jan inträffade. (han är förresten gift redan med andra kvinnan... otroligt :) )

Sov gott inatt. Inte hela natten igenom det gör jag sällan men djupare än länge.  :clapgrin:

nu ska jag kolla upp Sorlas bok!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2733 skrivet: 2014.08.30 - 12:21:28 »

Aha, då förstår jag. Vad skönt att du kunde sova. Hoppas det fortsätter. :nod-yes:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #2734 skrivet: 2014.09.01 - 11:08:35 »

Kikar in...  :inlove:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2735 skrivet: 2014.09.01 - 17:04:21 »

:bearhug: idalinda!
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2736 skrivet: 2014.09.03 - 21:02:50 »

Jösses så bra jag börjar må! I måndags var jag trött, men annorlunda trött än jag är van vid, tja, "hälsotrött" kan man kalla det. Tisdag var jag så pigg som jag inte varit på evigheter, kan inte ens minnas när jag mådde så där. Jag gick min normala tisdagspromenad på 7 km i 1.5 timme, var nog något längre för jag gick litet fel ibland men det gör jag med flit, upptäcker byn där jag är uppväxt  genom att gå andra vägar hela tiden. 
Sen föräldramöte på kvällen.

idag full av energi igen, och sen gick jag med min kompis, hon kom till Hilversum och vi gick samma hm inte sträcka för vi gick mycket mer "hit o dit" så vi har nog gått 8 km tror jag. men det känns bra. Inte speciellt tröttare. Tror jag tar samma sträcka på fredag igen. nu är det vacker väder!

känns litet som om jag håller på att få tillbaka mitt liv... genom medicin visserligen men ändå!!!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2737 skrivet: 2014.09.03 - 22:05:11 »

Nämen! Vad roligt!  :flowers:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2738 skrivet: 2014.09.04 - 14:50:43 »

jaaaaaa! :) är litet skeptiskt om det håller i sig så klart, men än så länge... alldeles för skönt detta!.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2739 skrivet: 2014.09.04 - 16:53:30 »

Dror du det är värktabletterna som har hjälpt? Iom att du fått sova alltså.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2740 skrivet: 2014.09.05 - 10:05:16 »

Det var ju fantastiskt bra att du känner dig bättre.  :bg: Vilka piller var detta?
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2741 skrivet: 2014.09.05 - 10:50:29 »

Hon ska inte dela sina piller med dig!  :club_idiot:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2742 skrivet: 2014.09.05 - 14:51:07 »

haha dela ska jag inte men berätta vilka är inte så farligt. Fast.. var det inte XTC som var trevliga piller? :)

Det är inte bara sova bättre men även röra mig bättre. Ryggen gör ont litet ibland men det kan jag ta. Resten av kroppen känns typ "inte längre". Jo självklart känner jag den men inte med ont. Sömnen är så otroligt mycket bättre, jag somnar och vaknar flera timmar senare och somnar om ganska lätt, inte varje timme och sen ligga vaken i typ 2 timmar innan klockan ringer. Djupare sömn är det också.

Ary, jag har Diclofenac retard. Det är piller som avger medlet under längre tid. 75 mg, 2 st om dagen. visserligen är det maxdos men när jag tog samma dos i icke retard tabletter fungerade det inte alls lika bra. skulle gärna vilja prova 50 mg retard men dom finns inte :(  Jo, 100 Mg retard men det tyckte min doktor inte var en bra ide. Skulle i så fall bara bli en tablett per dag.  har kollat upp, diclofenac är inte beroendeframkallande om man använder det till ledbesvär osv. Om man använder det till huvudvärk kan det bli det eftersom den också kan orsaka huvudvärk.

Iaf tänker jag fortsätta minst 2 v till,sen kanske se om det går att minska. Nu när jag vet skillnaden mellan att må "skapligt" och "bra" kommer jag iallafal att jobba på att fortsätta må bra.  jag orkar ju mycket mer även i motion också. blir nog en positiv spiral !
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2743 skrivet: 2014.09.05 - 15:46:18 »

Hoppas att det är så att allt blivit en ond cirkel och att du brutit den iom att du slipper värken ett tag. Vi bestämmer det, tycker jag.  :nod-yes:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2744 skrivet: 2014.09.05 - 16:23:43 »

Absolut. Instämmer med Hemul. Positiva spiraler är underbara!  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 181 182 [183] 184 185 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544