Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 16:09:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 180 181 [182] 183 184 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 962398 gånger)
0 Medlemmar och 18 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2715 skrivet: 2014.08.25 - 19:23:39 »

Jaha, så du har haft så här pass svår värk förut?

Det där med sömn, jag har ju också svårt att somna ibland, inte för att jag har ont eller nåt, bara ändå. Och att äta gör faktiskt att man somnar lättare. Det är ett skit, för just då är det ju viktigare att somna än att banta, så då äter man.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #2716 skrivet: 2014.08.25 - 19:32:25 »

Mynlen, tråkigt att du har så ont. Men ändå bra att bli tagen på allvar få en diagnos, även om det är en "slaskdiagnos" som Hemulen uttryckte det.
Förr så hette det SVBK, det vill säga: en Sveda, Värk och Bränn-Kärring som bara kunde ignoreras. Hoppas att de nya värktabletterna lindrar.  :bearhug:

Har du läst de här länkarna?
http://www.fibromyalgi.se/1.0.1.0/96/1/?item=art_art-s1%2F188
http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2011/12/10/fibromyalgi-och-lchf/
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2717 skrivet: 2014.08.25 - 20:32:24 »

somna är inte problemet. Men att inte vakna stup i kvarten och inte kunna somna om av smärta... Kommer liksom sällan in i riktig djup sömn och om jag är där är det väldigt kort.

Tack Berittis, SVBK låter inte särskild snällt men dom första tre bokstäverna stämmer nog, men det där med kärring och ignorera NÄÄÄÄ..
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2718 skrivet: 2014.08.25 - 20:42:35 »

Jag vet, men jag trodde du äter när du inte kan somna om. Jag hade fel igen. :sadsad:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2719 skrivet: 2014.08.25 - 20:59:20 »

Det skulle nog varit lättast...  men då hade jag nog upptäckt det förr :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2720 skrivet: 2014.08.25 - 21:14:17 »

Det var ju det jag trodde att du menade att du hade. Jag ska aldrig yttra mig mera!  :cry:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2721 skrivet: 2014.08.26 - 06:06:43 »

joooo det ska du! jag kanske inte tänkt på det än. bättre tjata än att inte få höra det alls. Hemuler är bra!  :inlove:
Loggat

berittis
Hero Member

« Svara #2722 skrivet: 2014.08.26 - 20:42:45 »

Nej det var verkligen inte snällt men så kunde det stå i läkarjournalerna förut. Otroligt frustrerande för de stackars kvinnor som sökte vård och som betraktades som gnälliga trots att de hade verkliga problem.  :sad: Nu är det väl bättre när fibromyalgi finns som diagnos även om en del läkare inte "tror" på det.
Loggat
Subcalva
Superhero

Smörklickar: 19

Antal inlägg: 1721

« Svara #2723 skrivet: 2014.08.26 - 21:28:52 »

Forskare har hittat kopplingar till östrogen.

Citat
Scientists have finally found the main source of pain in fibromyalgia patients, and it is not stemming from any psychological cause as many doctors have believed in the past. Rather, it is linked with abnormal fibers in the skin, particularly the skin of the hands, called arteriole-venule shunts. The first study was performed by Dr. Frank Rice of Integrated Tissue Dynamics last year, and now, his team has learned even more about how the abnormal nerve fibers are influenced by estrogen, which provides an explanation for why fibromyalgia is much more common in women than in men.

http://www.viralglobalnews.com/health/fibromyalgia-main-source-pain-finally-found/15090/
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2724 skrivet: 2014.08.26 - 21:31:07 »

Wow.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2725 skrivet: 2014.08.27 - 14:55:41 »

tack för länken. ska se om jag lyckas läsa den. Kan ju engelska men inte allt för svårt engelska....

Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2726 skrivet: 2014.08.29 - 15:52:08 »

Käns som om jag är på rätt väg igen. Sov bättre denna vecka (men självklart inte i natt men okej) och det märks i kroppen att den är mindre stressad. Härligt.

I tisdags gick jag min 7 km promenad, från jobbet i Hilversum till tågstationen i Bussum (Naarden Bussum heter den ifall någon tänker kolla googlemaps, och jag går över en härlig ljungmark, luktar så gott och får mig att tänka på sverige, Blekinge...) och gick förbi italienska glassbaren som jag inte varit hos på minst 30 år, förr när jag var ung bodde jag i Bussum och var väldigt förtjust i deras citronglass. Jag köpte en kula i en pappmugg men hade ingen euro och det gick inte att dra kort. Så jag lovade att komma med euron idag. Han var väldigt förvånad jag dök upp ändå haha! Men det var SÅ gott med den glassen, härliga minnen. Visst kan man köpa citronglass här o där men ändå.

Jag märkte idag att brallorna, nytvättade, sitter lösare. Jag äter bättre nu, en del stress verkar lämna kroppen och det hjälper nog. Väger mig nog nästa vecka eller så.

försöker ta den promenaden 2 ggr i veckan. Kanske det blir 3 nästa veckan för en kompis sa att hon kommer med tåget och då promenerar vi tillsammas men jag brukar gå ti och fre och hon kan bara onsdag. Få se vad jag gör, det blir bra väder nästa vecka så kanske passa på att gå så mycket jag kan...

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2727 skrivet: 2014.08.29 - 17:36:47 »

Toppen!  :clapping: Och på tiden också!  :flowers:
Loggat

berittis
Hero Member

« Svara #2728 skrivet: 2014.08.29 - 18:11:22 »

:thumbsup:
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2729 skrivet: 2014.08.29 - 18:32:08 »

Meh! Jag som skrev ett jätte långt inlägg. Och så försvann det bara!  :sad: Jag orkar inte skriva om allt igen.  :shake_head:

Men jag tipsade om en bok. http://www.bokus.com/bok/9789127130036/hjarnkoll-pa-vark-och-smarta/ Den var en riktig ögonöppnare för mig. Jag har den här hemma. Om du inte kan köpa den, kan du få låna den av mig. Tjoa bara till.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 180 181 [182] 183 184 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544