Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 16:45:12 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 178 179 [180] 181 182 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 962459 gånger)
0 Medlemmar och 23 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2685 skrivet: 2014.08.07 - 10:16:10 »

Hela den där ön liksom? Wow. Fyllde man ut med nåt och byggde ön alltså?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2686 skrivet: 2014.08.07 - 10:18:55 »

Okej, jag ville ge en liten uppdatering.

Har inte vägt mig på ett tag nu. Får bli som det är, med all sommarvärme och svullna fötter och "begynnande muskler"  vill jag  inte bli ledsen igen.

Har förresten gjort en del avsteg sista 2 v, och är inte så bra regelbunden i maten som jag borde. Det får bli efter sommarlovet igen. jo, JAG jobbar men Linnea är hemma och då blir det ändå annorlunda.

Fick ett "hemlängtanpaket" av kompisar, inte bara till mig men även till Linnea och det innehåll litet saker som inte är så bra kanske. :) Mariannes....  :blush: Finn crisp och bregott och kaviar och slotts senap.  Och chips har jag ett hate-love förhållande till just nu. Bara saltade chips men ändå.

MEN jag har börjat promenera litet mer strikt nu. 2 ggr i veckan tar jag sträckan 2 tågstationer framåt (efter jobbet alltså), över en härlig ljungmark. Den är ca 7 km och det tar mig 1.5 timme. I tisdags tog jag med en hantel på 1 kg (2 lät litet för mycket att börja med) och gjorde armövningar medan jag gick. Kändes bra, tränar då även mina armar.

Smärtstillande fungerar men kroppen blir inte riktigt smidigare av det. Nästa vecka ska jag väl till läkaren igen för att fråga hur vi ska gå vidare. jag vill inte leva på natriumdiclofenac hela livet om jag inte vet varför. Men det är skönt att ha mindre ont. Sover litet bättre, fast med värmen är det ju svårt ändå!.

NÅGON gång kommer allt nog att falla på plats och blir jag en fantastisk pigg och kry människa igen :)
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2687 skrivet: 2014.08.07 - 10:20:27 »

Hela den där ön liksom? Wow. Fyllde man ut med nåt och byggde ön alltså?

Yup

http://sv.wikipedia.org/wiki/Flevoland

http://sv.wikipedia.org/wiki/Polder

(inte för att där står så mycket men men...)

tillägg: http://sv.wikipedia.org/wiki/Almere  jag bor i delen Almere-Buiten
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #2688 skrivet: 2014.08.07 - 12:24:36 »

Då bor du inte alls långt borta från våra vänner, De bor nära Utrecht i Woerden.   :smile:
Men det är måååånga år sedan vi träffade dom sist, så förvänta dig inte att vi hänger på låset under den närmaste tiden  :flirting:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2689 skrivet: 2014.08.07 - 12:36:09 »

Nä, ingen fara. Woerden är inte så långt härifrån, det stämmer!.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2690 skrivet: 2014.08.16 - 10:18:06 »

Okej! uppdatering.

vägde mig häromdagen  100,7. Inte mer och det är okej. Kläderna passar ännu :)

Har funderat en hel del. Började ju med smärtstillande 30-7 och skulle ha det 2 veckor.  tog det i 12 dagar för att testa hur det skulle bli om jag slutade och ha några piller i reserv  till denna helg. Ska iväg imorgon hela dagen, och om jag gjorde slut på det till onsdagen skulle jag nog inte ha något NU.  sista nätterna vaknade jag oftare o oftare igen och igår och inatt var det "helvetet" igen.

Smärtstillande fungerade bra, ingen ont längre, sov mycket mycket bättre, vaknade inte så ofta mer och - kunde somna om lättare. Blir inte smidigare i kroppen -än- men eftersom det inte gör så ont längre är det lättare att röra och att vara mindre trött gör också att jag orkade mer. Så nu har jag bokat tid hos farbror doktor igen och denna gång min egen husläkare (var på semester  föra gångerna då fick jag en annan) så jag fåäven i kroppen r prata igenom en del och... be om nya smärtstillade. Jag vill ha remiss till reumatologen och tills vidare kunna leva litet normalare än jag gör nu.

Jag tror att viktuppgången har att göra med smärtan och stressen i kroppen. Just vid jul började ryggen krångla och resten av kroppen också men det märktes inte så mycket pga ryggen.  Får se till att inte gå upp mer nu medan jag håller på med att utreda.

Och så var vi på onsdagkväll ute och åt GLASS. riktig god glass hos superduperglassmakaren här i Almere. en kula citron och en kula dulche de leche smak. Citron är min älsklingssmak och den var god, dulce de leche mindre. Men jag njöt av varje "tugga".

Kommande vecka börjar skolan igen, dvs att Linnea ska hämta sin planering på torsdag och sen börjar lektionerna på fredag. Alltså på måndag blir det strikt liv igen, hoppas det blir bättre för maten nu också :)
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2691 skrivet: 2014.08.16 - 11:22:09 »

Hoppas det blir bra snart och att det är något annat än reumatism iaf. :flowers:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2692 skrivet: 2014.08.16 - 12:02:53 »

:sad:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2693 skrivet: 2014.08.16 - 12:36:39 »

reumatism var det inte enligt blodundersökningen men en reumatolog undersöker flera sjukdomar med smärta... så vi får se!
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2694 skrivet: 2014.08.16 - 14:26:13 »

Jag menade nog artros.... 
Hade det någonting med gikt att göra skulle de väl kommit på det vid detta laget.
Märker du skillnad på de dagar du går och de dagar du inte går?

Förresten, skrev läkaren ut losec/omeoprazol? Jag kanske har frågat det förr men man måste nästan behandla magen om man tar diklofenak länge tyvärr.
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2695 skrivet: 2014.08.16 - 21:08:04 »

Nej ingen omeprazol än, men dom sa på apoteket att om jag fick besvär kunde jag hämta med en gång. Dom har blivit litet mer restrikt med magmedel för det finns en hel del som klarar det bra ändå. Få se hur det blir om jag käkar det längre. Detta var ju först bara 2 v. Har ätit det  i en månad förr och fick inga problem.

gikt skulle nog ha varit bättre nu.

Nä jag märker inget särskild dagarna jag går eller inte. Märker mest att jag känner mig duktig när jag har gått. inte för gåendet men för att ha övertalat mig själv igen.  :laugh:

MEN jag märker nu att det är trevligare att röra sig igen, nu är smärtan är borta igen. Och att röra på sig är absolut bra.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2696 skrivet: 2014.08.18 - 17:55:58 »

Nu hänger jag inte med riktigt. Har du fått medicin som tar bort värken men du vet fortfarande inte orsaken till värken? Har jag fattat rätt då?

Det låter bra att du passar på att röra dig så du bygger upp dig lite.  :nod-yes:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2697 skrivet: 2014.08.19 - 09:50:01 »

japp du har fattat rätt!
var hos min egen husläkare igår och pratade om detta. Problemet med såna här smärtor är att det kan vara många olika orsaker men det går inte alltid att peka på orsaken själv. jag har nu fått mer medicin mot smärtan (livskvalitet är viktig också) men mindre strykar MEN jag får "leka" själv, prova mig fram men inte mer än 6 piller om dagen. Nu har jag 2 på 75 mg, jag får dom på 25 mg nu och då kan jag t.ex. ta en på morgonen och 2 på kvällen eller 2 på morgongen och 3 på kvällen eller om det verkligen behövs 3 st varje gång. då har jag samma som nu. Bra tycker jag att jag får testa mig fram själv vad som passar bäst.

Det kan tom vara något som orsakas av klimakteriet sa han.

Kommande måndag ska han undersöka mig med "reumatologisk undersökning". dagen innan måste jag sluta med medicinen så jag känner bra var det gör ont :)

Jag rör mig verkligen bättre nu, gör mer saker i hushållet, eftersom jag är mindre trött också, hela livskvaliteten har förbättrats typ. Sitter inte så mycket i "dimman" längre, som jag gjorde när allt gjorde ont. Eller ont och ont, det KÄNNS inte bra, det gör inte ont som när man skär sig men det är en tjatande känsla.

Idag skulle jag till jobbet. Tåget går 6,33 men alla tåg åt det hållet var inställda (gick inte längre än en viss hållplats) pga något växelfel. jag tog dock ett tåg för att hamna några hållplatser närmare. Där var det knökfullt och jag väntade 1.5 timme men sen gav jag upp o gick hem. Alldeles genomkall var jag. Sitter här 1,15 timme och just NU börjar jag bli litet varmare... pfff vilken dag!. MEN... ingen ont! och det är jag så jävla glad för!
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2698 skrivet: 2014.08.19 - 10:58:06 »

Jag kan inte låta bli att fundera om din smärta beror på ryggen. Att det kan vara nerver som påverkas av trång kanal i ryggraden pga ditt diskbrock.  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2699 skrivet: 2014.08.19 - 11:00:06 »

Smart läkare som gav dig svagare tabletter. Det är mycket bättre. Hålla på och dela och kladda är ett elände.
Loggat

Sidor: 1 ... 178 179 [180] 181 182 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544