Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 17:48:49 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 177 178 [179] 180 181 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 962549 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2670 skrivet: 2014.08.01 - 09:08:07 »

Artros syns främst på röntgen eftersom det inte är en inflammation utan förslitning i ledbrosket.

Men tröttheten ger så klart ökad upplevelse av smärta. Och tvärt om. Smärtan ger trötthet. Ingefära och gurkmeja är fina på att minska ner inflammationer i kroppen. Och går inte att överdosera. Promenader är jätte bra. Men jag tror du behöver mer med tanke på din rygg. Jag tycker att du ska tjata till dig en sjukgymnast. Och med tanke på att du tycks vara utmattad ska du nog mest satsa på lågfrekvent träning. Medicinsk yoga med tonvikt på hållning och bålstyrka.

Den där värken på nätterna känner jag igen. Om jag inte tränar får jag också ont på nätterna. Då blir det max 5-6 timmar stökig sömn med mycket snurrande. Men med yogan och mina egna övningar funkar det riktigt bra med ryggen.  

Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2671 skrivet: 2014.08.01 - 15:08:29 »

Sjukgymnast har jag (haft) till ryggen. det blev något bättre men även annorlunda.

Yoga är kanske en bra ide, ska googla om det.

Nyss promenerat 1.5 tim igen. ca 7 km. Mindre smärta. Tror jag ska försöka promenera detta 1 eller 2 ggr i veckan. Det är från jobbet genom ljungmark

Jag vet artros visas mest på röntgenbilder eller en slags scan men att doktorn inte lyssnade rätt det är det som är så irriterande.
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2672 skrivet: 2014.08.01 - 16:46:55 »

5000 är den allmänna rekommendationen från D-gurun Cannell. Brukar du ta en om dagen annars? Då måste det ju vara någon orsak till att du har dåliga värden ändå. En kan ju vara att du åkt på skitpiller förstås.

Klart du ska ta värktabletterna så du får sova, menade inte så. Mer tänk på att inte äta dem för länge i sträck så du blir hooked.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2673 skrivet: 2014.08.01 - 16:49:24 »

Kolla runt lite där på sajten. Det finns en massa artiklar och FAQ och sånt och en sökmotor. Kanske kan du hitta något om det du tror att du lider av.

Vet doktorn hur mycket D du äter förresten?
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2674 skrivet: 2014.08.01 - 18:48:57 »

Jag åt inga vit D piller sista tiden. Glömde hela tiden :) Nu jag vet att värdet är llitet lågt blir jag nog mer taggat att ta regelbundet.  Ska snoka runt på den sidan!.

Tror alltså inte att jag har dåliga kapslar, bara att jag inte tog dom alls :)

Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2675 skrivet: 2014.08.01 - 19:16:20 »

Och nu har jag något "kul" att berätta.
Jag bor i radhus och har en trädgård bakom huset. Inget speciellt. Staketet mellan mig och en granne är borta, redan ca 3 år eftersom det var grannens staket som föll ihop i en storm och nya ägaren "skulle laga den snarast" men jag tror han har en annan tidsuppfattning än jag. Han är en ung kille litet konstig tycker jag, har en sån där arrogans vissa unga killar kan ha. Han hade en flickvän men det verkar som han har en annan nu, fast säker är jag inte.

iallfall, för några veckor sen upptäckte jag hundskit i min trädgård. Hm konstig. Sen upptäckte jag orsaken, han har en hundvalp. Ganska söt såklart. Så när jag såg honom sa jag att hans hund sket i min trädgård och att det inte är meningen. Ja, förlåtförlåt. OK sa jag, jag städar skiten denna gång. Men hunden fortsatte skita så jag sa till honom igen. Jag spände en rad med snören (har ändå kvar en stor rulle från Jan, bra till sånt haha) men  snöret blev slappt och valpen gick rakt  igenom såklart. Så all skit jag hittade slängde jag i hans trädgård.

Men det hjälpte inte. Han låter sin valp vara ensam  i trädgården. Men nu har jag hittat lösningen.

Jag låter min "port" eller hur jag nu ska kalla det, trädgårdsdörren typ vara öppet. Om valpen kommer i min trädgård kan den springa bort juh. Och det vill såklart inte grannen. Sen dess.. ingen skit i trädgården längre, Hurra!  Men jag tycker synd om valpen. Att ha en sån ägare. För hunden får absolut ingen bra ledning, det märks!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2676 skrivet: 2014.08.01 - 19:48:46 »

Vilket knäppo! Sa du inte till honom att sätta upp staketet?
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2677 skrivet: 2014.08.01 - 21:10:03 »

han har sagt flera ggr det blir "snart". jaja..  förra året augusti skulle dom göra det.

Ha, nu kan jag se honom gå runt i sin trädgård. Inte för att jag ser honom rakt eller han mig, jag såg spegligen i en glasdörr. Har aldrig sett honom så ofta där. Det är vildvuxet med ogräs, ganska otrevligt.  Undrar om det kommer att hända något nu.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2678 skrivet: 2014.08.01 - 21:23:15 »

Hehe finurligt värre. Bevisar ju bara att det finns en lösning på allt.  :biggrin1:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2679 skrivet: 2014.08.01 - 21:46:47 »

han har städat litet. sönderrivna leksakerna är borta. Och det står en högtrycksgrej (en sån där kärcher) i hans trädgård. Få se vad som händer imorgon.

spännande detta :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2680 skrivet: 2014.08.01 - 23:08:12 »

Och det står en högtrycksgrej (en sån där kärcher) i hans trädgård.

Aha! En utebidé!  :biggrin1:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #2681 skrivet: 2014.08.06 - 20:33:20 »

Halloij Mynlen, jag har passerat dig ett par veckor sedan i vänliga Holland.
I vilken stad bor du nu igen?
Jag tänkte faktist både innan och under resan om vi skulle hälsa på dig, men under planeringstiden var jag alldeles för stressad för att ta
tag i något extra och sedan under resan insåg jag att vi hade exakt ett dygn tid till Holland och det ängnades åt våra vänner som
vi inte har träffat på evigheter.
Men det kanske bli någon annan gång så vore det trevligt att veta på vilket håll du bor!
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2682 skrivet: 2014.08.07 - 09:52:46 »

du (ni) är så välkomna om du vill. jag bor i Almere. litet öster om Amsterdam typ. nästan "i mitten av NL"  så om du någon gång kommer förbi där är det bara att ta kontakt med mig :)

Almere är interessant pga att staden är ca 30 år gammal (eller vad det nu var) och är byggd på "nymark". Gamla byggnader finns inte här (och jo dom saknar jag) men det har fördelar också i att bo i en "planerad" stad.

Förstår att om ni bara hade en dag era vänner gick före!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2683 skrivet: 2014.08.07 - 09:58:35 »

Wow! Det visste jag inte. Det är ju stort, det har jag sett på kartan. Finns det flera sådana nya städer i Holland?

Innebär det att staden är otroligt välplanderad och välfungerande då? De har ju kunnat bygga utifrån moderna behov från början, trafik och kommunikationer och sånt.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2684 skrivet: 2014.08.07 - 10:11:23 »

Ganska planerad men även här har dom gjort fel där o där såklart.
Ja, Lelystad, Dronten, Swifterbant, Zeewolde dom är nya också. Kolla på kartan, hela den där biten som Almere ligger på är "polder" dvs nymark, och alla städer där är inte så gamla. lelystad äldst tror jag.

Genom hela Almere går separata bussbanor. Det tycker jag är toppen. Det är inte många busshållplatser i varje kvarter, men dom är placerade så att dom betjänar ett ganska stort område utan att man får gå långt.  Ambulansen och brandkåren och polisen får köra på dom banorna också men ingen vanlig trafik. toppen!.
'Cyckelvägar finnns det många också, separerade från bilvägar. Inte överallt förståss men vid hårdtrafikerade vägar går cykelbanan under eller över vägen för det mesta.

Sen har vi en stor del modern arkitektur, både fint och fult :)

Det som är roligast är att mellan Lelystad och Almere  det har poppat upp "nynatur" som är så speciell att det inte får byggas där nu. Det var meningen att det skulle byggas där också men Oostvaardersplassen har utvecklats sig till ett sånt fint område! Det är till en stor del stängd för allmänheten men man har väldigt fina promenad och cykelstråkar runtom. Det går prezewalskihästar och "uroxar" där och väldigt många fåglar. Jag promenerar där ganska ofta med en kompis, det är många fina naturområden där nu.

Många säger: Almere, alldeles för ny, där vill jag inte bo. Så tänkte jag också förr (bara radhus o radhus o alla ser samma ut :) ) men faktum är att jag trivs här väldigt bra. Det är inte alls så enformigt som många tror och man har nära till allt, även till jättefin natur. Det har kommit en film om Oostvaardersplassen, (de nieuwe wildernis) jättefin!  Fast det är inte Almere själv men jag har den runt knuten :)
Loggat

Sidor: 1 ... 177 178 [179] 180 181 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544