Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 00:37:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 64   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kwidell väger in.  (läst 319877 gånger)
0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #120 skrivet: 2010.12.20 - 06:59:36 »

jo vissa saker ska bara vara på ett visst sätt!  :lick: det ligger något betryggande i det också tycker jag!  :nod-yes:.. men ajg kan inte påstå att jag är någon fantast av Lutfisk inte.. men svärmor tycker om den!.. och min mamma.. så det finns med på julbordet på Julafton!  :nod-yes:

du hade helt rätt föresten. vi är inte hemma på själva Julafton.. utan hos min syster. vi firar med "närmsta" släkten då... dvs mina föräldrar makens föräldrar systers svärföräldrar samt svåger. så allt som allt är vi 13 personer på Julafton.  :lol:.. och alla bidrar med mat till Julbordet!  :nod-yes:.. så då råder ingen brist på läckerheter inte! ... därav så kände jag inte riktigt för att köra med samma mat på Annandagen... men å andra sidan så ville jag verkligen skapa den där Julkänslan!... svår balansgång.  :whistle:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #121 skrivet: 2010.12.20 - 07:40:48 »

Men såsen! Med kryddpeppar och salt på!  :dribble: Den blir ju inte sämre av att göras på grädde eller gräddmjölk heller. Jättebra bantningsmat för fisken är ju så kalorifattig så man kan slabba på rejält med smör och grädde. Jag har börjat göra så, käkar typ kokt torsk när jag ur sugen på riktigt mycket gräddig sås. Stekt fläsk med löksås eller stuvade morötter som jag älskar får tyvärr anstå. Blir ingen viktnedgång om man sätter i sig hela dagsbehovet i ett mål inte.  :laugh: :redface:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

Hemsida
« Svara #122 skrivet: 2011.01.11 - 05:07:42 »

Till baka efter Julens matorgier .... och en besvärlig influensa som däckade mig under mellandagarna och över Nyåret... en mycket otrevlig biefekt av sjukdomen var att jag inte klarade av att äta "normal" mat!?... det enda som gick ner var köppta pankakor och vanlilj-glass!.. provade det mesta innan också.. inklusive pizza!... men merparten klarade jag nån tugga av.. sedan var det stopp!?.. men pannkaka gick bra.  :rolleyes: .. så jag levde helt enkelt på pannkaka med sylt... och vanlijglass däremellan....
turligt nog så åt jag ju inga direkta mängder heller... annars hade nog vikten verkligen skjutit i höjden!  :eeek:.... som det är nu så tror jag inte att det orsakat alltför stor skada... men jag har undvikigt att ställa mig på vågen i villket fall som helst!  :nod-yes:... tänker inte prata med Vågen innan jag fått ordning på matvanorna igen.   :nonono: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #123 skrivet: 2011.01.11 - 08:29:11 »

:shock: Vad trist att bli sjuk! Hoppas du snabbt kommer på fötter nu när vardagen är tillbaka.  :flowers:

Tror du att du har gått upp i vikt då? Hur känns kläderna? Man brukar väl inte gå upp, när man är sjuk...... (min fundering)  :confused3: Du kanske oroar dig i onödan?  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

Hemsida
« Svara #124 skrivet: 2011.01.12 - 15:44:49 »

:smooch: Du hade aldeles rätt Sorla!!  :inlove: ... jag ställde mig på vågen aldeles nu... och den visade den häpnadsväckande siffran  av 115,4!? alltså har jag tappat 4,5 kilo sen senast jag vägde mig!  :lol: .. inget ont som inte har något gott med sig när det gäller sjukdomar alltså!  :lol:

verkar också som om jag är påväg in mot rond 2 när det gäller sjukdom.. har en ständig kittling i halsen av hosta... och jag sover extreeeemt mycket. så helt frisk är jag inte.  :shake_head:... å andra sidan så kanske jag kan tappa nått kilo till på kuppen!  :flirting:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #125 skrivet: 2011.01.12 - 16:00:55 »

Wow! Det förklarar saken.  :clapping:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #126 skrivet: 2011.01.12 - 16:04:33 »

yepp!  :lol: jag har hittat världens effektivaste bantningskur....= Bli sjuk!  :flirting: näää. inget jag rekomenderar alls faktiskt. är så sabla trist att ligga med feberfrossa och lida... själv hade jag nog heldre behållit de kilona och varigt frisk!  :nod-yes: .. förutsatt att jag kunde gå ner kilona i friskt tillstånd alltså!  :flirting:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #127 skrivet: 2011.01.12 - 16:22:11 »

Risken är ju att det inte är så mycket fett man losar heller.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #128 skrivet: 2011.01.12 - 17:23:59 »

Men så skönt ändå efter eländet att du ändå har gått ner och inte svullnat upp.
Det vore katastrofaliskt för matmoralen efter sjukan.
När man ändå är nere och orkar inte mycket, om man även blir deppig av vikten
då äter man gärna lite till , bara för att...

Välkommen till "rätta avdelning" också.
Jag har funderat på att det vore dax att flytta dig hit, men har inte fått tummen ur
att föreslå det till Hemul :blush:
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #129 skrivet: 2011.01.12 - 18:35:05 »

Jag tror nog Kwidells vikt är fettkilon. Annars skulle hon fått igen dem innan hon vägde sig igen, eftersom hon varit någorlunda frisk några dagar nu. :nod-yes: Gratulerar till viktförlusten!  :flowers: Men ograttis till eventuell fortsättning på sjukan!  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

Hemsida
« Svara #130 skrivet: 2011.01.13 - 13:12:45 »

:inlove: tack vad ni e snälla vänner!  :inlove:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #131 skrivet: 2011.01.29 - 01:11:04 »

jag ställde mig på vågen igen i tisdags..  och trodde jag skulle trilla omkull!  :max-shock:

vågen visade på 107,4!!!!  :max-shock: :w00t: ni kan ju tänka er min oerhörda glädje!  :lol: så jag dansade iväg till datorn för att skriva ner händelsen här.  :nod-yes: .. men sen när jag satte mig ner och började skriva så började jag samtidigt att fundera lite.... kunde det verkligen stämma? ... så jag tittade på tidigare inlägg.. och såg att jag den 12/1 vägde 115,4.. det skulle alltså innebära en viktförlust på 8 kilo på näästan 2 veckor??!!..  :shock: ... nää det kan fan inte stämma! :glare: ... så jag gick tillbaka ut till vågen för att dubbelkolla resultatet... även denna gång visade vågen på den fantastiska siffran av 107,4!  :yay: ... MEN. skeptiker som jag är så litade jag fortfarande inte på att det stämmde... så jag flyttade på vågen och ställde mig på den för tredje gången... och denna gång blev det helt andra siffror!  :tongue_wag: 

när jag sedan använde huvudet så slog det mig att jag haft vågen ståendes på en matta de första gångerna jag vägde mig!  :smack_head:  :laugh: därav det fantastiska resultatet!..  :bang_head:  men riktigt så fantastiskt var det alltså inte tyvärr... så du kan slappna av igen hemul, jag har inte gått om dig!  :flirting:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #132 skrivet: 2011.01.29 - 07:44:55 »

:lmao:

Men vad fasiken väger du då? Får man veta det? Du har goda chanser att gå om mig, för jag står så jävla still.  :puke1:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #133 skrivet: 2011.01.29 - 21:28:42 »

även jag står still.  :tongue_wag: det e så himmla trist när man gör det!!... tappar liksom hela motivationen på nått sätt.. :sad:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #134 skrivet: 2011.01.29 - 21:45:54 »

Jo. Det är farligt för det verkar mindre och mindre motiverat att avstå från det där lilla extra.

Jag misstänker att mitt stopp kan bero lite på att jag slutade promenera när det blev isigt och knaggligt på trottorarerna. Inte för att jag gick ner fortare när jag började med det, men det kanske inte betyder att det inte inte påverkar att sluta.  :snowman_sad:
Loggat

Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 64   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544