Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 00:25:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 415 416 [417] 418 419 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2078451 gånger)
0 Medlemmar och 44 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #6240 skrivet: 2016.03.02 - 21:18:14 »

Vet jag väl. Men det blir jag ju inte smalare av. Beställde en ny rygga. Gissa vad? Midjebältet räcker inte. Men det var osedvanligt kort. Tror man måste vara väldigt smal och tunnklädd för att det ska funka. Varför gör de såna idiotiska saker?

Skit samma. Gillade den inte i varje fall. Modellen var väldigt smal eller hur man ska säga. Man får packa på höjden. En del saker har ju lite mer volym och går inte att platta ut hur mycket som helst, t.ex. en liten kylväska. Ingen idé att returnera den heller. Var på rea för 125:- och returfrakten går på 55:-. Då kan jag lika bra ge bort den eller försöka sälja den för en hundring.

Den såg fin ut på bilden (den rödblå).
http://www.engelsons.se/ryggsackar-midjevaskor/ryggsack-24l
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6241 skrivet: 2016.03.03 - 20:53:32 »

Alltså, mitt sår LÅTER. Ibland om jag stryker över tejpen (har bara tejp på nu) så låter det, ungefär sådär som när man bucklar till en blisterpack eller ölburk. Har trott att det var typ bubblor i tejpen. Men när jag skulle tvätta såret igår tyckte jag det såg rätt läkt ut så jag tordes ta i lite hårdare med kompressen jag tvättar med. Då lät det! Kan det vara luft inne i armen? Det är ju ett hålrum där. Tänkte om luften förflyttar sig där inne när man trycker... Tänkte ringa och fråga, men så kändes det larvigt. Är ju inga problem med det, ser fint ut och så. Ska till vårdcentralen på måndag och ta stygnen, kan ju fråga den sköterskan. Men är det nån som varit med om nåt liknande?  :eek:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6242 skrivet: 2016.03.04 - 06:02:46 »

Ingen aning. det där lät ju... konstigt. Jag vet inte om jag skulle höra det. Känns det också?

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6243 skrivet: 2016.03.04 - 16:30:20 »

Jag vet! Nä, tror inte du skulle ha hört det, väldigt lågt ljud. Vet inte om det känns. Det är så där som när det knäpper lite i en led, att man blir osäker på om det var ett ljud eller en känsla eller både och. Men det här är definitivt ett ljud.

Nu kom jag på en kul grej. Jag ska försöka spela in det! Nu händer det väl inte igen bara för det. :tongue:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #6244 skrivet: 2016.03.04 - 16:38:27 »

Har aldrig hört talas om att det skulle låta från operationssår. Verkar märkligt! Hoppas de inte har glömt något gammal kompress eller dagstidning där inne?  :shock:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6245 skrivet: 2016.03.04 - 16:47:27 »

Ha ha! Det gick! Fast det blev ju inte så bra. Det är det enda ljud man hör förutom bruset. Klippte bort allt oväsentligt så klippet är bara ett par sekunder, ljudet kommer 1 sekund in. Tror inte du kan höra det Mynlen och det låter inte riktigt som i verkligheten men nära nog. Är som mitt emellan ett klonkande och ett slafsande läte. Sorla, du måste också lyssna!

Nej, det var så fint på det stället, så att de ska ha glömt nåt tror jag är uteslutet. Önskar att varje läkarbesök kändes som det kändes där. Var tamefan inte som att vara på en läkarmottagning öht, förutom attiraljerna då.

http://fetbobba.net/stuff/armljud.mp3
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #6246 skrivet: 2016.03.04 - 17:16:23 »

JAg hörde! Nja, jag tycker det låter som när man tuggar tuggummi och det liksom släpper från tanden. Tjoff liksom med ett sugande ljud. Det kan nog vara lite vätska och luft som förflyttar sig genom någon trång kanal. Eller som när fötterna släpper från tjock lera när man går i det. Fast så klart inte lika ljudligt. Du måste komma ihåg att fråga på måndag. Har du inte ont och det inte luktar eller ser dåligt ut behöver du knappast vara orolig. Men märkligt är det!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6247 skrivet: 2016.03.04 - 17:22:56 »

Ja, jag ska göra det. Vet inte sköterskan så ringer jag till kirurgmottagningen. Jag är nyfiken.

Det är mer klonk i det i verkligheten. Spelade in med mp3-spelaren bara.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6248 skrivet: 2016.03.04 - 20:30:25 »

Nu har jag duschat för första gången sedan operationen. Skulle ju inte göra det förrän stygnen var tagna, men vad fan, det är på måndag, så det måste ju vara läkt nu. Tejpade en bit fryspåse över och drog en annan över armen och satt fast med resårband. Vadderade med papper för att suga upp eventuellt vatten. Det gick fint. Papperet var alldeles torrt.

Börjar känna mig ganska äcklig. Har inte kunnat borsta ryggen sedan oktober och är svårt att komma åt på en del andra ställen också. Kommer åt med badborsten uppifrån nu, över skuldrorna, men nedtill är det helt omöjligt. Och jag som har så kliig rygg också. Det är skönt att få skrubba. :sad:
Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #6249 skrivet: 2016.03.05 - 15:48:05 »

Jag hörde ljudet. Verkligen märkligt! Blir intressant att veta vad sköterskan säger. Men det kan väl knappast vara nåt allvarligt, du borde ju ha ont då kan man tycka. Måste ha varit härligt att få duscha.  :thumbsup:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6250 skrivet: 2016.03.05 - 18:40:08 »

Tror inte det är muskler och fett och sånt som rör sig bara. Jag stryker så lätt. Tror mer på instängd luft som bubblar mellan vävnaderna liksom. Orsaken till att jag inte får duscha ens med plastpåse eller göra nåt så jag svettas kraftigt är ju att det är ett hålrum därinne nu och om det skulle rinna in nåt skit där kan det gå illa. Skinnet är liksom bubbligt där också. Så då kan man väl tänka sig sig att luft blev instängd. Såret var ju så tätt och fint fedan från början att det inte ens var blod på kompressen jag fick på. Nä, nåt fel tror jag inte det är. Det har sett så fint ut hela tiden och det enda jag känner om jag inte petar på det är att det kliar lite ibland.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6251 skrivet: 2016.03.06 - 07:44:36 »

vad konstigt du inte får duscha. Jag fick det ganska omgående, även med hålet.  Det är ju "nytt" att ha fuktiga förband för de läker bättre då. Ingen två eller så på just såret, men vanligt (varmt) vatten var bara bra sa dom. 

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6252 skrivet: 2016.03.06 - 15:06:00 »

Jaha, och jag SKULLE tvätta med tvål och vatten. Dutta med urvridna kompresser då. Hur snart fick du duscha?

Fick du också instruktioner om att tejpa ärret efter att stygnen är tagna och gjorde du i så fall det?
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6253 skrivet: 2016.03.06 - 21:28:53 »

dagen efter fick jag duscha.... kanske det på din arm var mindre lämplig pga vattenstrålarna kan nå den. vad vet jag.

Nej jag tepjade inte. fick inget råd om det. Borde kanske varit bra tänker jag så här efteråt. För det tog lång tid innan det var tätt hos mig.

Men duscha gjorde jag varje dag!

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6254 skrivet: 2016.03.06 - 21:36:00 »

Vad konstigt. Du sa ju att din var ännu större, så den borde ju ha lämnat ett ännu strörre hålrum. Vad konstigt att det inte var tätt heller! Hur lång tid gick det innan de tog stygnen på dig?

Jo, så här står det:
Efter att stygnen är tagna rekomenderar vi dig att tejpa ärret, med kirurgtejp, dygnet runt i flera månader. På kroppen 6 månader, i asniktet minst 3 månader. Byt tejpen var 4-6 dag. Var extra noga att tejpa när du anstränger dig fysiskt. Är du ute i solen, ta dubbla tejpbitar.
Tejpar ärret gör man för att få bästa möjliga kosmetiska resultat.

De var otroligt noga på det där stället. Jättefint och trevligt var det. Men jag hittade liknande rekommendationer på nätet. Låter lite jobbigt, men jag försöker väl. Inbillar mig att tejpen kliar, men det kanske är själva såret fast det inte känns så. Har aldrig märkt nåt när jag använt plåster eller kirurgtejp annars.
Loggat

Sidor: 1 ... 415 416 [417] 418 419 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544