Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 10:19:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 407 408 [409] 410 411 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2080220 gånger)
0 Medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.
fetsmart
Hero Member

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 656

Hemsida
« Svara #6120 skrivet: 2015.11.11 - 00:30:49 »

Hann inte fota den roliga bulan, den försvann rätt fort. Men lite allmän svullnad plus den klatchiga färgen är fortfarande kvar.  :bg:

Du kan bli statist (brottsoffer) på "Tyst vittne"
("patolog/rättsläkar-deckare" alltså.. du ser väl inte på TV?...)
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #6121 skrivet: 2015.11.11 - 01:14:33 »

Think I'm sexy?

Jorå. Men bara på Play. Och inte på Tyst vittne.

apropå brott, när jag googlade runt på armbrott hittade jag en fråga om man fick nåt nåt på försäkringen. jorå, nån annan hade fått 27000. så jag ringde försäkringsbolaget för att kolla. hoppsan då! jag hade inte tecknad nån tilläggsförsäkring för olycksfall. hm. hur var det nu det där med snålheten och visheten?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #6122 skrivet: 2015.11.11 - 20:17:40 »

Men Hemulen, så ditt ben ser ut!  :max-shock: Konstigt att inte det också blev brutet. Vad bra att du inte har ont iaf. Nu får vi hoppas på att armen läker snabbt.  :smile:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6123 skrivet: 2015.11.11 - 21:20:01 »

Hade nog jättetur att det tog i mjukdelarna precis där man är som tjockast. Det är som ett hårt ägg inuti nu precis där bulan var. Man kan ju undra vad det är för nåt.  :huuh:

Har varit på sjukan hela dagen. Jösses, deras rutiner alltså. Hade en hel hög missade samtal när jag vaknade. När jag ringde upp frågade de om jag kunde vara där om 40 minuter. Öh, jag hade precis vaknat, det tar en halvtimme att klä sig med en hand... Så jag fick en tid lite senare men ombads komma tidigare om jag kunde. Skynda, skynda! Så jag slängde i mig ett ägg och ödslade mer pengar på taxi. Sen fick jag sitta i ett överfullt väntrum och vänta i nästan 4 timmar på röntgen.  :bang_head:

Men det blev bra i alla fall. Benet ligger rätt. Puh! I sista minuten kom jag ihåg att säga till läkaren att jag tyckte gipset börjat sitta ganska löst. Det tyckte han med så det blev omgipsning. Med plastgips. Vilken skillnad! Det väger ingenting jämfört med kvarnstenen jag hade om halsen innan. Varför använder de öht traditionellt gips när det finns bättre grejer? Är redan mycket bättre i nacke och rygg. Det här känns inte alls när jag går och så. Sitta vid datorn och låta armen tynga är det enda som fortfarande känns rejält. Men iom att det nya är mycket mindre också så är det lättare att ha armen i knät. Känns som att detta kan funka utan att jag blir helt förstörd. Tänk om jag inte sagt nåt. Då hade jag fått dras med kvarnstenen.

Gipset kanske jag slipper redan om en månad. Beroende på hur det är då så kanske jag får en skena som jag kan ta av och på själv eller också slipper jag helt. Fick träffa sjukgymnast också och har fått övningar att göra. Den här läkaren var inte helt enig med den förra om att detta var en bra lösning, men tydligen godtagbar ivf. Skiter jag i. Nu får det vara så här. Handen är fullt funktionell och det är ju det viktigaste.

Lättad i mer än en bemärkelse! :yay:

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6124 skrivet: 2015.11.11 - 22:04:39 »

förresten betraktas det som ett brott på armbågsleden och inte på överarmsbenet som jag trodde.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #6125 skrivet: 2015.11.11 - 23:47:50 »

Men det var ju ändå helt fantastiska nyheter!  :clapping: Och vad skönt för dig att slippa gipset! Funkar det bättre att duscha då? Om det bara inte rinner ner vatten i "gipset" menar jag. Det kanske inte gör så mycket om detta blir lite vått?

Ägget du har i benet är nog koagulerat blod som kroppen ska ta hand om. Sonen hade samma, fast det låg utanpå skenbenet och det som inte koagulerade rann ner och satte sig runt fotknölarna och i foten.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6126 skrivet: 2015.11.11 - 23:56:38 »

Oj! Då måste det ha blött rätt mycket. Var hans också alldeles hård?

Kom att tänka på samma sak, att plasten borde tåla vatten. Tyvärr först när jag kommit hem. Men jag fick ett nummer till gipseriet så jag ska ringa i morrn. Fast jag har en sån där strumpa på under nu. Hade jag inte förut. Den funkar väl som en veke. Men det skulle ju hjälpa om jag slapp vara jätteföriktig i alla fall.
Loggat

Sorla

« Svara #6127 skrivet: 2015.11.12 - 00:55:38 »

Jo, han såg ut som han hade ett extra knä, fast det ena satt mitt på smalbenet frampå. Såg helt sjukt ut och gjorde hemskt ont. Men så blev han ordinerad högläge av doktorn också. och att linda lite med bandage för att hålla ihop det lite. Funkade väl som en gördel typ. Då kunde han gå lite utan att det sprängde i benet.

Troligen blir det kapiläreffekt av strumpan under, men om du lyckas tejpa så det hålls tätt kanske?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6128 skrivet: 2015.11.12 - 01:45:47 »

Den är vikt över på utsidan, som långa muddar liksom. bara armbågen som inte är täckt. men det kan ju inte göra nåt om man skvätter lite. var jobbigt att få gipset helt täckt. Fast plasten är lite läskig. tunn och liksom mjuk och sviktig. kan klämma ihop hela paketet med fingertopparna bara. så det skyddar säkert inte lika bra mot yttre våld, hindrar att jag böjer armen bara. :confused3:

fattar inte varför jag inte har ont av bulor och ägg! kwasniewski kanske har rätt när han varnar för att man kan bli okänslig för smärta. slår mig inte så ofta. muskelvärk är ju en annan sak. jag vet att när jag dängt till mig rejält ett par gånger har den där första skarpa värken kommit och jag har stålsatt mig för eftervågen av dunkande värk som brukar  komma sen, men det har den inte gjort. det jag vet med bestämdhet är att när jag la om kosten tolererade jag plötsligt hett vatten. var löjligt mesig med det förut. Nu bränner det till när jag kör ner händerna i hett diskvatten och sen försvinner känslan bara. kan diska så varmt att händerna blir alldeles röda.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6129 skrivet: 2015.11.13 - 14:44:39 »

kom inte fram till gipsavdelningen men hittade på en sjukvårdsida att det är precis som vi trodde. tål vatten men fukt under inte bra. tänker prova utan plastpåse men skita i heldusch, bara tvätta, hm, 'underkroppen'. resten kan man ju klara vid tvättstället. man behöver inte tvåla in ryggen varenda dag har jag bestämt och inte ben och fötter heller. så det!  :tongue_wag:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6130 skrivet: 2015.11.14 - 15:28:35 »

jag tvålar aldrig. dåligt för huden. :)

duscha gör jag såklart!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6131 skrivet: 2015.11.15 - 00:51:37 »

tänker inte jag!  :badtongue:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6132 skrivet: 2015.11.15 - 20:17:39 »

glömde igen så gårdagens igen. men det är säkert över 88 idag. åt så jäkla mycket igår.

Veckovägning 283

Veckans resultat: +1.6 kg
Nu: -39.8 kg (87.7 kg)
Hittills den här månaden: +2.1 kg
Hittills i år: -1.5 kg
Sedan 15:e juni: +3.2 kg
Totalt från maxvikt: -48.3 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html
Loggat

Sorla

« Svara #6133 skrivet: 2015.11.16 - 08:06:25 »

Du behöver bajsa. Och det rejält!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6134 skrivet: 2015.11.16 - 15:55:17 »

Tyvärr. den biten har skött sig förträffligt. :look_down:
Loggat

Sidor: 1 ... 407 408 [409] 410 411 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544