Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 14:33:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 396 397 [398] 399 400 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2081134 gånger)
0 Medlemmar och 53 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #5955 skrivet: 2015.10.08 - 13:53:34 »

Det är ju vävöverdrag på sidorna. Sen tänkte jag att jag säkert kan tråckla ihop ett regnshydd själv till burtaket. Det följde med regnskydd till korgarna vi köpte (matte köpte också en, men en annan modell). De var i plast och så tajta att vi kallade dem regnkondomerna. "Kom ihåg att ta med dig regnkondomen, det ska bli regn idag".  :biggrin1:

Det är nog typ den modellen jag vill ha. Men jag får kolla runt. Det kanske finns bättre. Men lite kvalité får det vara, så det är bra hjul, lättrullat. Kommer ju att dra runt på den mycket. Skillnad när man bara cyklar 10 minuter till dagis eller till tippen två gånger per år. Kan tänka mig att det blir ett par gånger i veckan på sommarn, sen när han är vuxen. Resten får nog bli motionsturer för hunden, så han får springa bredvid. De här Roland verkar ha kullager på alla hjul och det är bra tror jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #5956 skrivet: 2015.10.08 - 20:31:32 »

Fördelen med att de är tighta är ju att det inte flappar i vinddraget.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5957 skrivet: 2015.10.08 - 23:13:07 »

Jo, men man behövde vara två för att dra på dem, annars blev man tokig. De var allså jättetajta.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5958 skrivet: 2015.10.08 - 23:50:34 »

Nästan en vecka försent, men här kommer ickeresultatet.

Veckovägning 277

Veckans resultat: -0.2 kg
Nu: -41.5 kg (86.0 kg)
Hittills den här månaden: +0.3 kg
Hittills i år: -3.2 kg
Sedan 15:e juni: +1.5 kg
Totalt från maxvikt: -50.0 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html

Månadsresultat september 2015: +0.3 kg

Loggat

Sorla

« Svara #5959 skrivet: 2015.10.09 - 12:03:50 »

Jo, men man behövde vara två för att dra på dem, annars blev man tokig. De var allså jättetajta.

Det var väl lite överdrivet.  :sneaktongue:

Negativa ickeresultat är också resultat.  :rolleyes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5960 skrivet: 2015.10.09 - 12:40:55 »

Jaja, jag har skärpt mig nu ivf. Betydligt. Så vi får se om det ger nåt resultat.

Idag ska jag ut och leta tennisbollar. Hittade en jättefin, stor boll på stan (!) härom kvällen. Mindre än en basketboll, mer som en fotboll, men i sånt material som basketbollar brukar vara. Vete sjutton vad den är till. Tänkte genast "hundboll!" och sopade ner den i cykleväskan och åkte snabbt därifrån ifall det var några mordlystna ynglingar som bara lagt den ifrån sig... Men de hade nog slängt den, för det var lite dåligt med luft i den. Om jag nu bara hittar den fina bollpumpen jag köpte till medicinbollarna och inte har en aning om var jag gjorde av... Tror inte det är hål på den.

Ifv då slog det mig att när jag var ute och turfade vid en tennisbana låg det massor med utslagna tennisbollar på en allmänning utanför. Då hade jag inget behov, men nu ska de bärgas. Hoppas de inte har höststädat bara. Ska bli riktigt kul. Växte ju upp på en tennisplan, men vi fick betala allt från våra fickpengar, så vi gjorde räder och letade tennisbollar. När jag städade ut vinden där jag fått förvara grejer från mitt föräldrahem för några år sedan hittade jag ett flertal stora papperskassar fulla med skalliga tennisbollar.  :lol1:
Loggat

Sorla

« Svara #5961 skrivet: 2015.10.09 - 12:45:18 »

Ja, bollar och frisbees brukar uppskattas. Om jycken fattar vad de ska göra med dem. Det där verkar kunna var ahur som helst med. Morsans fattar absolut ingenting med bollar. Men grannvovven som bara är några månader gammal och begriper precis hur en boll ska hanteras. Hon springer och hämtar och vill att man ska kasta igen. Men jag tror inte det har med fostran att göra där. Det är nog så de föds.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5962 skrivet: 2015.10.09 - 18:23:58 »

Fasiken, det där med höststädning var bara något jag slängde ur mig, men det var precis vad de hade gjort det. Och gräset var så högt så det hade nog varit svårt ändå. Räddade 3 ur en äcklig sopsäck, det var hela behållningen.

Det varnas väldigt mycket för att kasta bollar och pinnar nu. Det är stressande, de kan bli bolltokiga och gud vet allt. Men jag börjar fatta tror jag. Grannens hund är så. Man skulle kunna stå och kasta i ett dygn och hon skulle ändå inte få nog. Har hört samma från så många nu att jag faktiskt tror på det. Men att kasta en eller ett par gånger och sen göra något annat, det är OK. T.ex. under en promenad, att man stannar och kastar då och då. Det är det där repetativa som stressar dem tydligen. Kamplekar anser de flesta inte är stressade fast de kan gå högt upp i varv när de tampas med en om en repstump eller nåt. Men det är väl för att då håller man på en stund och sen är det slut. Bollkastandet bara fortsätter ju.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #5963 skrivet: 2015.10.10 - 10:20:38 »

Ja men då borde ju tre bollar räcka.  :bg:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5964 skrivet: 2015.10.10 - 13:21:40 »

De kommer ju bort!  :mad_roll:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #5965 skrivet: 2015.10.10 - 13:41:24 »

Du får väl skaffa en hund som är intelligent nog att titta efter var de tar vägen!  :wacko:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5966 skrivet: 2015.10.10 - 14:16:02 »

:huuh:

Jag bor inte i ett gated community. Här finns bolltjyvar! Grannarnars småungar och ouppfostrade hundar t.ex.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #5967 skrivet: 2015.10.10 - 14:38:36 »

Jaså de ja... bolltjuvarna.  :whistle:

Nu förutsätter du ju att den stackars hunden som inte ens är tillverkad ska vara dålig på att hålla reda på sina tre tennisbollar. Det vet du ju inte - han kanske rent av blir pedant.  :whink:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5968 skrivet: 2015.10.10 - 16:02:03 »

Det blir han antagligen, men det är inte säkert att han gillar bollar alls. Men det gör jag så...  :biggrin1:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #5969 skrivet: 2015.10.11 - 15:26:00 »

Låter som om han inte kommer ha mycket val.  :tongue:
Loggat
Sidor: 1 ... 396 397 [398] 399 400 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544