Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 22:42:55 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 383 384 [385] 386 387 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2078155 gånger)
0 Medlemmar och 50 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #5760 skrivet: 2015.06.01 - 20:45:29 »

:club: Hur kunde du glömma det?  :max-shock:

Du måste helt enkelt boka en ny tid så du får berätta det.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #5761 skrivet: 2015.06.02 - 04:27:13 »

:rolleyes:

Han ska ringa om provsvar.:tongue: Men det är inte riktigt samma sak.   :blink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #5762 skrivet: 2015.06.02 - 09:33:59 »

Kanske inte men när han förklarar hur bra provsvaren är kan du ju förklara att de är bra för att du gått ner 50 kg och äter lowcarb.  :bg:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5763 skrivet: 2015.06.02 - 12:15:51 »

Ska försöka komma ihåg det.  :tongue: Lowcarb vet han redan. Han frågar varje gång om jag fortfarade äter så och sen är det bra med det. Det var faktiskt han som indirekt inspirerade mig att börja. Jag brukar reta honom med det och han slår ifrån sig.  :biggrin1:
Loggat

Sorla

« Svara #5764 skrivet: 2015.06.02 - 22:30:49 »

:lol:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5765 skrivet: 2015.06.03 - 06:43:41 »

Vi har alltid pratat mycket om kost. Han sa att när barnen var utflugna (!!!) skulle han äta stenålderskost, det trodde han på. När jag kom hem googlade jag lite och hittade paleodiet.nu där Skaldeman satt och försökte sälja sin bok. Började läsa och då hade ju rätt många paleoliter svängt från mycket frukt till mycket kött och fett. Eftersom jag redan haft framgång med GI var steget inte så långt. Så det är faktiskt sant att det är doktorns förtjänst.  :biggrin1:
Loggat

Sorla

« Svara #5766 skrivet: 2015.06.03 - 17:36:05 »

Varför ville han vänta till ungarna var ute ur boet? Sa han det?
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5767 skrivet: 2015.06.03 - 18:10:57 »

För krångligt.  :whistle:

Han ringde inte, bara skickade provsvaren. Han hade säkert fel nummer. De frågade om jag fått SMS-avisering när jag var där. Hade jag inte. En siffra i mitt nummer hade mystiskt ändrat sig. Ett par dar senare ringde en sköterska om en annan sak. Så ville hon kolla att de hade rätt nummer. Hade de inte. De har på något sätt två system och hon använde ett när hon ringde upp (rätt nummer uppenbarligen) men ett annat stod i registret hon tittade på.  :rolleyes:

Nu måste JAG krångla och ringa och  få en telfontid. Bestämde mig nämligen för att fuska gemom att låta operera bort lipomet jag har på armen. Det gjorde jag redan när han sa att de använde en privat klinik så jag slipper till dödsfällan Akademiska. Men jag tyckte jag kunde tänka tills han ringde.  :clubhead:

Knölen ser sjukt läskig ut nu nämligen. Tror inte den är större egentligen, men armen har väl blivit smalare. Blir visst ett rätt stort ärr som det lät, så det kanske inte blir så fagert då heller, men det ser väl ivf inte groteskt ut.
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #5768 skrivet: 2015.06.03 - 23:23:18 »

Jipppiiiiee en medfuskare :)

Nä, ärret är inte vackert men jag tror jag hade otur. Om dom gör det rätt blir det inte så fult alls och det försvinner nog med åren.

Det var det som var mitt problem också, lipomen blev inte större men benet smalare, då stack den ut!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5769 skrivet: 2015.06.04 - 05:32:18 »

Tror ditt var större också va? Doktorn kallade storleken tennisboll, men den är mindre. Mitt emellan tennis och biljard kanske. Alltså själva kulan. Räknar man med hud och fett ovanpå blir den ju större. Bryr mig inte så mycket om ärret, men det är klart, vill ju inte ha ett jättefult iom att det sitter så synligt. Tror det är svårare att få det snyggt på oss som har utstetchad och flabbig hud också.

Ska göra det först i vinter ivf. Onödigt att gå omkring med ett sår på sommaren när man svettas och duschar mycket. Alltså, normala somrar gör man det...

Undrar om man kan få dem att ta lite gäddhäng när de ändå är igång.  :biggrin1:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #5770 skrivet: 2015.06.04 - 07:23:21 »

det går säkert men frågan är om dom börjar på andra armen också...
:)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5771 skrivet: 2015.06.04 - 18:11:23 »

Ska man ha gäddhäng kanske det är snyggast med liksidigt. :wacko:

Idag var första dagen jag kunde cykla i bara skjortärmarna! Nåja, t-shirt med uppknäppt utanpåskjorta. Inte klokt att vi fått vänta på sommarn så länge och vi får nog vänta mera. Det här var nog bara tillfälligt. Jag utnyttjade ivf det fina vädret för årets första tur ut på landet. Det har varit för kallt och regnigt förut. Så skönt var det.

Och jag insåg att jag faktiskt blivit smalare. Magen putade inte som den brukar. Har ju inte märkt det förut med alla lager av fleecetröjor och jackor.

Och titta vilken fin plats jag hittade! Tingstukällan heter den. En gammal tings- och antagligen avrättningsplats. Runstenar finns där i bakgrunden. Vattnet var så klart så det var otroligt. Men det stod inget på skyltarna om att det var drickbart, så jag tordes inte.

Och titta vad jag hittade på vägen dit då!  :biggrin1:

Han var italienare, vilket bör framgå av flaggan. Han hade SPRUNGIT från Italien med den där kärran efter sig och skulle vidare ända till Nordkap! 5 mil om dan sprang han. Jösses. Han sa att det var lite jobbigt över Alperna, men annars hade det gått fint.  :lol:
Loggat

Sorla

« Svara #5772 skrivet: 2015.06.04 - 18:59:45 »

Men shit vad vackert på alla bilderna!  :lick: Jag tycker fortfarande att det är för kallt för att vara ute utan jacka. Vindarna kyler, även om det är varmt i lä.

Ang operationen, du kan väl be dem strama upp lite i alla fall. Så kanske du får lite finare läkning. Vad kul att du märker skillnad på magen nu.  :clapping:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5773 skrivet: 2015.06.04 - 19:17:19 »

Man behövde faktiskt inte jacka idag. Hade fleecen på i morse när jag åkte men den blev snart för varm. Fick ta på den en stund mitt på dagen när det blev mulet och blåste upp, men sen kom det fina tillbaka. Jag ser ut som en kräfta både i ansiktet och på armarna.  :cool: Var ute hela dagen och inte tänkte jag på att junisolen nog tar fast det känns som april i luften. :blush: Inte cyklat så himla långt, men det tar tid att turfa. Så var hålan full av pratsamma människor också. Och hundar. Fast sånt är ganska roligt, att vara lite spontansocial så där. :tongue:

Ja, det var superfint där. Lite mindre fint än det ser ut dock. Träden på bilden är i stort sett alla som finns, sen är det bara åker runt om, men väldigt vacker utsikt över slätten. Det var tack vara Turf, hade aldrig hört talas om stället. Inte ens min kompis som ändå bor i berörda håla kände till det.

Jag vet! Tycker ju liksom inget händer även om jag fått köpa mindra brallor. Det är roligt när man själv ser att något förändrats.  :inlove:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #5774 skrivet: 2015.06.04 - 19:38:09 »

När jag ser såna bilder längtar jag efter Sverige igen...

Och jösses, italienaren, vad levde han på???

Loggat

Sidor: 1 ... 383 384 [385] 386 387 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544