Ska man ha gäddhäng kanske det är snyggast med liksidigt.
Idag var första dagen jag kunde cykla i bara skjortärmarna! Nåja, t-shirt med uppknäppt utanpåskjorta. Inte klokt att vi fått vänta på sommarn så länge och vi får nog vänta mera. Det här var nog bara tillfälligt. Jag utnyttjade ivf det fina vädret för årets första tur ut på landet. Det har varit för kallt och regnigt förut. Så skönt var det.
Och jag insåg att jag faktiskt blivit smalare. Magen putade inte som den brukar. Har ju inte märkt det förut med alla lager av fleecetröjor och jackor.
Och titta vilken fin plats jag hittade! Tingstukällan heter den. En gammal tings- och antagligen avrättningsplats. Runstenar finns där i bakgrunden. Vattnet var så klart så det var otroligt. Men det stod inget på skyltarna om att det var drickbart, så jag tordes inte.
Och titta vad jag hittade på vägen dit då!
Han var italienare, vilket bör framgå av flaggan. Han hade SPRUNGIT från Italien med den där kärran efter sig och skulle vidare ända till Nordkap! 5 mil om dan sprang han. Jösses. Han sa att det var lite jobbigt över Alperna, men annars hade det gått fint.