skönt med blodtrycket!!!!
har nog också en hel del att göra med all din cykling tror jag.. nyttigt för kroppen!
Kosten gjorde ingen påtaglig skillnad. Vikten gjorde stor skillnad och cyklingen också. Det braiga med att inte förlora vikt så där härligt spontant på lowcarb är att man faktiskt vet vad som orsakar vad.
Just ja, läste en grej till. Nikotin, både cigg och snus, kan höja blodtrycket med så mycket som 10 enheter. Jag hade ju t.o.m. en prilla inne medan han tog trycket.
Apropå det, är det någon som har något bra tips när det gäller att sluta med nikotin? Såna där tuggummin och sånt har jag fasiken inte råd med. Köper ju billighetssnus, ofta ger jag inte mer än 150-160 per stock och avvänjningsgrejerna kostar ju som cigg. Jag räknar med att få hålla på länge och antagligen misslyckas många gånger, så då blir det dyrt.
Jag blir mer och mer sugen på att skaffa hund nämligen. Har inte tyckt jag varit fit nog förut, men nu kanske jag är det. Själva valpköpet är inte ett stort problem, men jag har liksom inte rum för ökade månadskostnader och hund kostar trots allt en del. Är ju inte bara maten utan veterinär och försäkring också. Cykeln drar några tusen per år den också. Nu är det nog i princip färdigt vad gäller utrustning och tillbehör, men slitdelar måste ju hela tiden bytas och det kostar. Har räknat ut att snuspengarna ivf skulle täcka maten till en inte allt för stor hund, så det är nästan en förutsättning. Min schangdobla pension ink allt ligger på 10127 sekiner, så det är inte mycket svängrum.