Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 22:52:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 382 383 [384] 385 386 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2078217 gånger)
0 Medlemmar och 56 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #5745 skrivet: 2015.05.27 - 13:28:34 »

Vad underbart att läsa din viktuppdatering!  :clapping:

Mot 70-kilona!  :llama:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5746 skrivet: 2015.05.27 - 15:53:47 »

skönt med blodtrycket!!!!

har nog också en hel del att göra med all din cykling tror jag.. nyttigt för kroppen!

Kosten gjorde ingen påtaglig skillnad. Vikten gjorde stor skillnad och cyklingen också. Det braiga med att inte förlora vikt så där härligt spontant på lowcarb är att man faktiskt vet vad som orsakar vad.  :lol:

Just ja, läste en grej till. Nikotin, både cigg och snus, kan höja blodtrycket med så mycket som 10 enheter. Jag hade ju t.o.m. en prilla inne medan han tog trycket. :shy:

Apropå det, är det någon som har något bra tips när det gäller att sluta med nikotin? Såna där tuggummin och sånt har jag fasiken inte råd med. Köper ju billighetssnus, ofta ger jag inte mer än 150-160 per stock och avvänjningsgrejerna kostar ju som cigg. Jag räknar med att få hålla på länge och antagligen misslyckas många gånger, så då blir det dyrt.  :sneaktongue:

Jag blir mer och mer sugen på att skaffa hund nämligen. Har inte tyckt jag varit fit nog förut, men nu kanske jag är det. Själva valpköpet är inte ett stort problem, men jag har liksom inte rum för ökade månadskostnader och hund kostar trots allt en del. Är ju inte bara maten utan veterinär och försäkring också. Cykeln drar några tusen per år den också. Nu är det nog i princip färdigt vad gäller utrustning och tillbehör, men slitdelar måste ju hela tiden bytas och det kostar. Har räknat ut att snuspengarna ivf skulle täcka maten till en inte allt för stor hund, så det är nästan en förutsättning. Min schangdobla pension ink allt ligger på 10127 sekiner, så det är inte mycket svängrum.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #5747 skrivet: 2015.05.30 - 15:37:14 »

Ja boken äntligen ickerökare av Allen Carr. Tänket kring "behovet" av snus är ju samma som med rökning. Den hjälper en med att själv jobba med tänket. Jag slutade för snart 3 år sedan med den. Fick läsa den flera gånger och sluta flera gånger, så det är kanske ingen mirakelkur men å andra sidan blev det ordentligt gjort!
72 spänn kostade en pocket, billigare än så blir det inte.  :bg:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5748 skrivet: 2015.05.30 - 15:48:27 »

Alla säger den boken. Vet inte varför jag känner visst motstånd. Jag har den faktiskt som ebok på engelska och en kompis kan låna mig den på svenska, så egentligen har jag ingen ursäkt för att inte läsa den.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5749 skrivet: 2015.05.31 - 04:23:10 »

Veckovägning 259

Veckans och månadens resultat verklig nedång, likaså relaterade siffror i tabellen. Allt annat inkluderar de extra 7 hg som kommer sig av vågbytet. Tyckte det blev mest korrekt så. Det var ju den gamla vågen som visade fel mot slutet. De där 7 hektona hade jag ju egentligen gått ner långt innan. Översiktskurvan inluderar också de där 7 hektona. Vet inte hur jag ska göra annars, det måste ju in någonstans. Om en månad kommer alla spår av gamla vågen att vara borta ur tabellen också.

Veckans resultat: -0.2 kg
Nu: -42.6 kg (84.9 kg)
Hittills den här månaden: -2.5 kg
Hittills i år: -4.3 kg
Sedan 15:e juni: -4.8 kg
Totalt från maxvikt: -51.1 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html

Månadsresultat maj 15: -1.8 kg
Verklig viktnedgång.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5750 skrivet: 2015.05.31 - 04:32:50 »

Kan inte begripa hur jag kunde glömma sockerberget när jag passerade minus 50. Nåja, här är det.  :hurray:

Kan trycka upp en t-shirt som det står 62% på nu.  :flirting:

Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #5751 skrivet: 2015.05.31 - 08:23:54 »

:blob: :blob_mad: :jump_smoke: :clap_jump: :strut: :gay: :party: :cheerleader: :headbanger: :hurray:

så underbart du kommit så långt!!!!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5752 skrivet: 2015.05.31 - 11:42:32 »

Det känns mycket lättare nu när det lossnat lite. Och så blir det tätt mellan målstolparna ett tag nu. Nästa är så klart under 80 och det är ju helt plötsligt inte så avlägset. :smile:

Mot 70-kilona!  :llama:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #5753 skrivet: 2015.05.31 - 15:49:34 »

:cheerleader: :hurray: :cheerleader: Många sockerpåsar blir det!

Ja du är ju uppenbarligen läskunnig.  :bg:

Kan det vara så att motståndet är mot klämkäck amerikansk peppning? Det tycker jag faktiskt inte att det är. Han talar om hur man kan resonera, sedan är det upp till var och en om de vill gå på den linjen. Eftersom det nu inte fanns några positiva sidor med att röka valde jag hans linje.  :whink:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5754 skrivet: 2015.05.31 - 15:56:45 »

:throw_flowers:

Det är nog flumskräck och allmän misstro mot att psykologi ska funka på mig. Jag vill ha droger!  :biggrin1:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #5755 skrivet: 2015.05.31 - 21:59:25 »

Du får väl äta fläsklägg eller något annat som fungerar som drog på dig.  :flirting:

Klart det inte funkar om man bestämt sig för att det inte ska funka och dessutom inte läser boken! Duh  :crazy:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5756 skrivet: 2015.06.01 - 03:04:06 »

Men då blir jag ju fet(are)! Det är ju det jag är rädd för. Det och totalt psykiskt sammanbrott p.g.a. abstinensen.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #5757 skrivet: 2015.06.01 - 16:21:21 »

Ja nu har ju du kanske inte fattat att du inte kan bli fetare eftersom du inte är fet.  :rolleyes:

En viss grad av psykiskt sammanbrott får man räkna med, fast det psykiska kan man ju påverka till en del, men det går fort över och du glömmer det snart. Promize!  :bg:
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #5758 skrivet: 2015.06.01 - 17:15:58 »

Själv kör jag alltid med målbilder. Om det är en hund du vill ha. Och hunden ska få äta. Då är det den du ska se framför dig när suget blir jobbigt. OCh blir det ändå överdjävligt får du väl kasta en medicinboll i väggen eller dra ut och cykla intervaller.  :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5759 skrivet: 2015.06.01 - 18:55:27 »

:mad_roll:

Vet ni vad jag mer glömde? Att skryta för doktorn om att jag gått ner 50. Det var ju min morot!  :laugh:
Loggat

Sidor: 1 ... 382 383 [384] 385 386 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544